• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    Wime: Grattis till att blivit utskrivna! Hur mkt hade hon gått upp i vikt sen sist? 

Elma: Stort grattis! Skönt att allt har gått bra!!

Qatteriin: Grattis till 10 000, nu är det fritt fram för bebis! :D

Jag har 2 veckor kvar till BF. Är redan så less, så jag kan inte föreställa mig hur ni som passerat BF känner, men jag misstänker starkt att jag kommer få reda på det om 2 veckor. Lillutt ligger högt i magen fortfarande och allt tyder på att hon inte har några större planer på att komma ut förtidigt. Jag är sjukt trött hela tiden, men fasar för nätterna då allt gör ont, höfterna värker, magen värker, ljumskarna värker och ryggen. Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen, men då hade jag ett par kilo för mkt innan jag blev gravid, sen kräktes jag så mkt de första månaderna att jag gick ner 7 kg och efter det så har jag verkligen kämpat för att gå upp i vikt. Trodde aldrig jag skulle få höra av någon att ät vad fasen du vill bara du går upp i vikt...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 19:57:33 följande:

Usch då, stackars liten. Så jobbigt när man inte vet och kan hjälpa som man vill. Det gör ni rätt i att ta honom till jouren om det inte blir bättre. Hoppas han kryar på sig snabbt nu så han är frisk och kry när lillasyster kommer.

Tack! Ja det skulle inte kännas roligt att lämna honom till mormor och morfar när han mår så, hur mycket han än tycker om dem...
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 19:44:26 följande:
    Jo jag har blivit inbjuden till apt med honom också, tänkte också ta slutet februari.

Nej av samma anledning som jag inte vill gå till lokala torget ännu. Fick höra att jättemånga frågar efter oss och hur det har gått och så, och alla kommer vilja titta på honom och klicka med tungan och beundra honom. Jag har ju jobbat där i tio år och alla mina hyresgäster känner mig:) Vilket är kul men jag är inte redo än...
    Har inte blivit inbjuden till mötet men jag hoppas chefen godkänner det ändå, ska ringa henne ngn dag tänkte jag.

Nej, jag förstår dig fullt ut, det blir lite för mkt ännu, jag tror inte jag kommer känna mig redo alls att ta med henne in på jobbet, isåfall direkt bakdörren in i P-rummet.
  • verrron
    amalie79 skrev 2016-01-15 17:47:46 följande:

Ok, har inte hört något sådant här. Blir nog svårt rent praktiskt att låta bli allt sådant i tre månader när sambon jobbar heltid o vi har sammanlagt Tre barn att rodda runt med. Däremot så kommer man ju självklart anpassa sig efter tider, det möjligheten har man ju som dagledig. Känns ju som en himla skillnad på Ica maxi en måndag förmiddag klockan nio jämfört med fredag eftermiddag klockan 17 liksom.

Känns som att jag skulle våga mig iväg till babyöppet tidigare än vanliga öppna förskolan, just bebisar är ju inte på varandra i samma utsträckning. Vet folk som gått med ganska små barn på det. Men stora öppna förskolan vi hör till tror jag inte jag kommer gå på alls. Där är enorma mängder folk, mammor med massa barn, och ett jäkla liv.

Ja, man måste ju göra efter egna förutsättningar och sin egen magkänsla ???? och om ni inte fått några direktiv så avråder det väl inte det hos er.

När mitt andra barn föddes fick vi de direktiven redan på bb sen även hos bb hemvård o bvc. (Född i dec) ska bli spännande att se om det säger samma nu när trean kommer (om den behagar komma nångång????)

Och som du säger- är man hemma kan man ju välja tid att handla när det inte är fullt ????

Och som du säger m fler barn i familjen kan det ju vara lite knepigt att inte vara i stora folkmassor på 3 månader.. Som sagt så får man gå efter egna förutsättningar magkänsla och sunt förnuft ????

Eftersom vår 2:a har cystisk fibros och därmed inte ska utsättas för förkylningar m.m så kommer ju denna att "haka på" i det tankesättet så vi kommer vara noga med att inga förkylda kommer hit o inte heller utsätta oss för onödiga smittor via affärer eller så.. Men det är ju vårat val ???? ska ändå bli intressant att se om vi får samma rekommendation som sist från BB eller om det är ändrat! ????
  • verrron
    verrron skrev 2016-01-15 20:05:09 följande:

Ja, man måste ju göra efter egna förutsättningar och sin egen magkänsla ???? och om ni inte fått några direktiv så avråder det väl inte det hos er.

När mitt andra barn föddes fick vi de direktiven redan på bb sen även hos bb hemvård o bvc. (Född i dec) ska bli spännande att se om det säger samma nu när trean kommer (om den behagar komma nångång????)

Och som du säger- är man hemma kan man ju välja tid att handla när det inte är fullt ????

Och som du säger m fler barn i familjen kan det ju vara lite knepigt att inte vara i stora folkmassor på 3 månader.. Som sagt så får man gå efter egna förutsättningar magkänsla och sunt förnuft ????

Eftersom vår 2:a har cystisk fibros och därmed inte ska utsättas för förkylningar m.m så kommer ju denna att "haka på" i det tankesättet så vi kommer vara noga med att inga förkylda kommer hit o inte heller utsätta oss för onödiga smittor via affärer eller så.. Men det är ju vårat val ???? ska ändå bli intressant att se om vi får samma rekommendation som sist från BB eller om det är ändrat! ????

Äsch glömmer ju bort att jag inte kan använda smilegubbarna å att det bara blir ??? Av dem så alla mina ??? Ska vara smile..
  • Lisasmor

Jättestort grattis till alla ni som fått era bebisar! <3

Jag är på BF+13 idag och inga tecken på att bebis vill komma ut. Imorgon blir jag igångsatt. Har varit peppad på förlossningen fram tills nu ikväll, jag vill bara gråta över allt! Jag ångrar att vi skaffade ett barn till, jag vill inte åka till sjukhuset och vara borta flera dygn från dottern, det känns som att kommer förstöra hennes liv med en lillebror...! Jag är rädd för att igångsättningen inte ska fungera, jag är rädd för att den SKA fungera, jag är orolig för att behöva göra ett till KS samtidigt som jag känner att "nu skiter jag i det här och ber om ett KS direkt". Massa känslor alltså, minst sagt...

Håller tummarna för att alla ni som väntar får träffa era småttingar snart!

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-15 19:39:03 följande:

Haha jaa, typiskt!

Usch jag blir orolig för sonen, han har klagat på ont i magen från och till i några dagar, det är så svårt när man inte vet vad det är och vilken sorts smärta det är... Har varit ok hela dagen idag tills frampå eftermiddagen och nu på kvällen var det riktigt illa, men inte tryckömt. Han är ju superförkyld och jag vet att det gärna sätter sig på magen men det är sååå svårt... Vi får nog ta honom till jourvårdcentralen om det inte är bra i morgon.

Stackars liten :(
  • Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-15 20:20:44 följande:

Jättestort grattis till alla ni som fått era bebisar! <3

Jag är på BF+13 idag och inga tecken på att bebis vill komma ut. Imorgon blir jag igångsatt. Har varit peppad på förlossningen fram tills nu ikväll, jag vill bara gråta över allt! Jag ångrar att vi skaffade ett barn till, jag vill inte åka till sjukhuset och vara borta flera dygn från dottern, det känns som att kommer förstöra hennes liv med en lillebror...! Jag är rädd för att igångsättningen inte ska fungera, jag är rädd för att den SKA fungera, jag är orolig för att behöva göra ett till KS samtidigt som jag känner att "nu skiter jag i det här och ber om ett KS direkt". Massa känslor alltså, minst sagt...

Håller tummarna för att alla ni som väntar får träffa era småttingar snart!

Åh jag förstår dej hur du känner! Jag har inte passerat BF än( BF imorgon!) man blir så jäkla trött när man gått in på övertid. Men det kommer säkert att gå jätte bra ska du se! Förståligt att du är nervös inför igångsättningen men dy fixar det!!! Får jag fråga varför du blev snittad förra gången?
  • amalie79
    verrron skrev 2016-01-15 20:05:09 följande:

Ja men har man ett barn med en kronisk sjukdom som kan vara så pass allvarligt som cystisk fibros väl kan vara ( ksn inte jättemycket om det) så är det ju sjävklart. Er situation ser ju helt annorlunda ut då. Vi, eller sambon, har ju två friska mellanstadiekillar som ska på träningar och fotbollsmatcher osv.
  • amalie79

Förstod det :)

verrron skrev 2016-01-15 20:08:30 följande:

Äsch glömmer ju bort att jag inte kan använda smilegubbarna å att det bara blir ??? Av dem så alla mina ??? Ska vara smile..