• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Jag har haft så ont i huvudet idag och varit lite yr så mamma kom hit med sin blodtrycksmaskin, fast allt har legat så jämnt hos barnmorskan. Lila bra att hålla lite koll. Men jag tror ju mest det handlar om bihålorna och förkylningen... Nu ska jag vila en stund iaf så jag kan ta trycket. Sonen beställde ett bad medans mormor är här.

• amalie79

Vi har varit ute på en liten tur med bilen, köpt en Badbalja och så. Kändes lagom men oj så långt borta det känns att man ska kunna ge sig iväg själv med honom. Har alldeles för ont i baken för att kunna köra än och vill sitta och titta på honom när vi åker typ.

Annars är väl hormonerna lite bättre nu. Men jag känner mig dålig som saknar jobbet lite. I morse vaknade han när jag brukade gå till jobbet och då grät jag en skvätt för det. Jag är så glad åt honom, förstå mig rätt, och jag visste att detta skulle komma. Kommer säkert bli bättre när det blir ljusare och man vågar gå ut lite mer och så har vi ju nästa vecka med när sambon är ledig och kan hjälpa till lite mer igen. Just nu är det så rörigt här hemma och det mår jag heller inte bra av. Men i helgen ska vi försöka hjälpas åt att städa undan julen iaf. En sak i taget

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 16:31:52 följande:

Vi har varit ute på en liten tur med bilen, köpt en Badbalja och så. Kändes lagom men oj så långt borta det känns att man ska kunna ge sig iväg själv med honom. Har alldeles för ont i baken för att kunna köra än och vill sitta och titta på honom när vi åker typ.

Annars är väl hormonerna lite bättre nu. Men jag känner mig dålig som saknar jobbet lite. I morse vaknade han när jag brukade gå till jobbet och då grät jag en skvätt för det. Jag är så glad åt honom, förstå mig rätt, och jag visste att detta skulle komma. Kommer säkert bli bättre när det blir ljusare och man vågar gå ut lite mer och så har vi ju nästa vecka med när sambon är ledig och kan hjälpa till lite mer igen. Just nu är det så rörigt här hemma och det mår jag heller inte bra av. Men i helgen ska vi försöka hjälpas åt att städa undan julen iaf. En sak i taget

En sak i taget är bra! Jag tycker inte du ska känna dig dålig som saknar jobbet, jag saknar det som en galning och kommer göra när bebis kommer också. Det är bara naturligt tycker jag och ett tecken på att man trivs med sitt jobb och med att vara nåt mer än bara Mamman.

Jag undrar när jag gav mig av ensam med sonen, det dröjde nog bra länge... Vi var ju mest hemma båda två när han var bebis så jag behövde liksom inte. Tror han var nån månad när jag besökte mitt gamla jobb med honom och då var det ju bara jag och han.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-15 16:50:23 följande:

En sak i taget är bra! Jag tycker inte du ska känna dig dålig som saknar jobbet, jag saknar det som en galning och kommer göra när bebis kommer också. Det är bara naturligt tycker jag och ett tecken på att man trivs med sitt jobb och med att vara nåt mer än bara Mamman.

Jag undrar när jag gav mig av ensam med sonen, det dröjde nog bra länge... Vi var ju mest hemma båda två när han var bebis så jag behövde liksom inte. Tror han var nån månad när jag besökte mitt gamla jobb med honom och då var det ju bara jag och han.

Ja...försöker se det så. Men nu vill jag ha tillbaks sambon i sängen igen på natten. Känner mig så ensam om allting när jag ligger där på natten utan honom. Dumma förkylning!

Vi ska till BVC måndag o då tänkte jag iaf hälsa på min chef, hon sitter ju vägg i vägg med BVC

sen blir jag ju ensam fr.o.m. veckan därpå och ser inte alls fram emot det.. Har kollat upp detta med B öppen förskola och tydligen finns det babyöppet pp torsdagar. Känns ju som att det är ett bra ställe när alla är under ett år. när skulle man kunna tänka sig dit tror ni? Är smittorna mindre när det bara är smått där????
  • verrron
    amalie79 skrev 2016-01-15 16:59:55 följande:

Ja...försöker se det så. Men nu vill jag ha tillbaks sambon i sängen igen på natten. Känner mig så ensam om allting när jag ligger där på natten utan honom. Dumma förkylning!

Vi ska till BVC måndag o då tänkte jag iaf hälsa på min chef, hon sitter ju vägg i vägg med BVC

sen blir jag ju ensam fr.o.m. veckan därpå och ser inte alls fram emot det.. Har kollat upp detta med B öppen förskola och tydligen finns det babyöppet pp torsdagar. Känns ju som att det är ett bra ställe när alla är under ett år. när skulle man kunna tänka sig dit tror ni? Är smittorna mindre när det bara är smått där????

På våran öppna fsk på babyöppet måste bebis vara minst tre månader eftersom man, iaf i vår kommun, avråds stora folksamlingar (gallerior/mataffärer/öppna fsk osv) innan bebis är 3 månader.

Detta beslut har bvc/öppna fsk tagit i samråd med barnläkarna.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 16:59:55 följande:

Vi har inte fått några förhållningsorder om när man kan komma till babyöppet, jag har också funderat. Iofs har vi ju inte fått ungen än och därmed inte kontakt med bvc så det kke kommer. Med Axel var vi på motsvarande när han var en månad - jag minns eftersom vi gjorde handavtryck där när han var fem veckor. Men han är ju född i mars och det är ju inte riktigt lika tufft med rs i april-maj även om det fortfarande finns då. Smittorna är nog mindre med bara bebisar än när storasyskonen är med men alltför tidigt hade jag nog inte vågat.

Min chef ska ha lönesamtalen i februari så då lär jag hälsa på på jobbet iaf. Och kommer nog inte kunna lämna bebis så mycket då mtp amningen så då får hon ju hänga med även om hon är så ny då.
  • amalie79
    verrron skrev 2016-01-15 17:25:17 följande:

På våran öppna fsk på babyöppet måste bebis vara minst tre månader eftersom man, iaf i vår kommun, avråds stora folksamlingar (gallerior/mataffärer/öppna fsk osv) innan bebis är 3 månader.

Detta beslut har bvc/öppna fsk tagit i samråd med barnläkarna.

Ok, har inte hört något sådant här. Blir nog svårt rent praktiskt att låta bli allt sådant i tre månader när sambon jobbar heltid o vi har sammanlagt Tre barn att rodda runt med. Däremot så kommer man ju självklart anpassa sig efter tider, det möjligheten har man ju som dagledig. Känns ju som en himla skillnad på Ica maxi en måndag förmiddag klockan nio jämfört med fredag eftermiddag klockan 17 liksom.

Känns som att jag skulle våga mig iväg till babyöppet tidigare än vanliga öppna förskolan, just bebisar är ju inte på varandra i samma utsträckning. Vet folk som gått med ganska små barn på det. Men stora öppna förskolan vi hör till tror jag inte jag kommer gå på alls. Där är enorma mängder folk, mammor med massa barn, och ett jäkla liv.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)