• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 16:11:55 följande:

Jag har haft så ont i huvudet idag och varit lite yr så mamma kom hit med sin blodtrycksmaskin, fast allt har legat så jämnt hos barnmorskan. Lila bra att hålla lite koll. Men jag tror ju mest det handlar om bihålorna och förkylningen... Nu ska jag vila en stund iaf så jag kan ta trycket. Sonen beställde ett bad medans mormor är här.

Trodde nästan du höll på att föda barn där ett tag
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 18:38:34 följande:

Vad bra att kunna ha en blodtrycksmaskin. Hoppas trycket såg bra ut och att du kunde vila lite. Perfekt att mormor kan ta badet

Ja det var normalt, puh! Nu har jag kvar maskinen tills bebis är ute tänker jag. Haha nä ingen bebis på långa vägar, trist, haha! Men får väl vänta tills på söndag.
  • Förstaförsökaren26

Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3

• Ninin

Jo, RS-viruset är värre vartannat år och i år ska vara lugnare! Och så får man komma ihåg att barnet har mammans antikroppar de första 6 månaderna och därmed ett ganska bra skydd mot infektioner.

Sedan får man såklart använda sunt förnuft kring sjuka personer.

Jag var på öppna förskolan med storebror när han var 6 veckor, toppen att träffa andra mammor! Men då hade de uppdelat efter ålder, tror det var 0-8 mån de tiderna.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 16:31:52 följande:

Vi har varit ute på en liten tur med bilen, köpt en Badbalja och så. Kändes lagom men oj så långt borta det känns att man ska kunna ge sig iväg själv med honom. Har alldeles för ont i baken för att kunna köra än och vill sitta och titta på honom när vi åker typ.

Annars är väl hormonerna lite bättre nu. Men jag känner mig dålig som saknar jobbet lite. I morse vaknade han när jag brukade gå till jobbet och då grät jag en skvätt för det. Jag är så glad åt honom, förstå mig rätt, och jag visste att detta skulle komma. Kommer säkert bli bättre när det blir ljusare och man vågar gå ut lite mer och så har vi ju nästa vecka med när sambon är ledig och kan hjälpa till lite mer igen. Just nu är det så rörigt här hemma och det mår jag heller inte bra av. Men i helgen ska vi försöka hjälpas åt att städa undan julen iaf. En sak i taget

Ett steg i taget låter jättebra. Skulle också behöva köpa en badbalja, trodde vi skulle klara oss med badkaret men det känns så overkill att behöva fylla halva badkaret för att hon ska bada så nu har hon fått bada i handfatet. När jag skulle bada henne i badkaret första ggn och precis hade fyllt upp det lagom och fått bra temperatur på det skulle jag stoppa ner henne i badet. Och precis när jag skulle stoppa ner henne så kommer värsta prutten och sen stänker hon ner hela mig och badkaret med bajs, det var bara att tömma ut hela karet och fylla upp handfatet istället. Haha. I den stunden insåg jag att en badbalja hade varit bättre

Jag tycker absolut inte du ska känna dig dålig för att du saknar jobbet. Du är ju fortfarande du och du trivs med ditt jobb. Det kommer bli bättre, allting är fortfarande nytt för er. Små steg i taget så ska du se att det blir bättre
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 17:37:35 följande:

...stå emot!

Wohoo! Gratulerar, du blev inlägg nr 10 000. Du har nu passerat tidsgränsen för bebis ankomst!! Nu är det bara att kryyysta!!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 18:44:54 följande:

Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3

Vad mysigt det låter!! Nä bebis får fint hålla sig inne tills sambon är hemma iaf va. Ja jag vill ju helst ha sonen hemma när vi kommer med bebis så han får ta emot och välkomna henne liksom. Vet inte om det spelar nån roll egentligen men känns skönt om han får vara med och bestämma så mycket som möjligt.

Vi hade inga besökare på bb alls, man fick isf möta folk ute i trapphallen och det var vi inte så sugna på, det var ingen som propsade på det heller. Nu lär vi väl inte stanna så länge om det inte blir komplikationer.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 18:19:47 följande:

Pratade med en väninna som läst att rs-viruset än så länge håller sig lugnt, inte många fall rapporterade jämfört med tidigare år vid samma tid. Det låter ju bra så långt, även om kulmen inte kommit än.

Vet någon var man kan få sådan information? Inte för att läsa massa man blir nojig av, men för info?

Vår hemsjukvårdssköterska sa till mig förra fredagen att det hade varit väldigt lugnt hittills iår jämfört med förra året. Men idag när hon var hos oss sa hon att det hade börjar gå nu. Så det är nog på g nu. Vet inte alls vart man kan hitta aktuell information om det.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-15 18:54:15 följande:
    Vad mysigt det låter!! Nä bebis får fint hålla sig inne tills sambon är hemma iaf va. Ja jag vill ju helst ha sonen hemma när vi kommer med bebis så han får ta emot och välkomna henne liksom. Vet inte om det spelar nån roll egentligen men känns skönt om han får vara med och bestämma så mycket som möjligt.

Vi hade inga besökare på bb alls, man fick isf möta folk ute i trapphallen och det var vi inte så sugna på, det var ingen som propsade på det heller. Nu lär vi väl inte stanna så länge om det inte blir komplikationer.
    Ja jag vill njuta av tiden med bara henne om man kan säga så! Men visst vill man ha det så. Jag kommer å gråta floder första mötet där. Att få se mina underbara barn mötas för första gången <3
  • Eleonor01

Februari kallas ju bekant för vabruari så alla sjukdomar når snart sin pik!

7 dagar...... Suck......