• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-16 00:29:45 följande:

åh nej!! hoppas att han kryar på sig!!! styrkekramar

WiMe06 skrev 2016-01-16 01:04:27 följande:

Hua. Stackars stackars! Hoppas hoppas han blir bättre snabbt lilla gubben <3

Tack! Såklart kräktes han precis innan vi hunnit fram till sjukhuset så hela han blev blöt och kall... Men eftersom han haft ont i magen i flera dagar utan att kräkas eller vara dålig i magen så tyckte de vi kunde komma in ändå om vi ville. Nu väntar vi på doktorn, får se hur många timmar det tar... Känns bra att de har en barnakut i den här stan iaf. Lilla vännen ligger på britsen men kan ju inte sova för magen gör för ont. Om man ändå kunde ta bort allt det onda...
  • qatteriin
    elinville skrev 2016-01-16 00:45:09 följande:

Min tur o gnälla lite...ligger och kan inte sova för jag grubblar så... Jag har en MYCKET...hrm...speciell svärmor som alltid ska stå i centrum och som överhuvudtaget inte kan känna av andras signaler i sociala sammanhang. Jag är beräknad till 18/1 (månd) och svärmor fyller år 25/1, BF+7, och nu är jag så fruktansvärt orolig att bebis ska komma på hennes födelsedag!! Jag vet att det låter så löjligt, men vi/bebisen skulle få höra det vaaaaarje år och hon skulle ta över hela showen från bebisens födelsedag varje år. Just nu känner jag att jag hellre går över 3 veckor än föder på hennes födelsedag! Det har liksom satt sig på huvudet på mig! Så löjligt för viktigast är ju att bebisen mår bra o allt det där men kan inte sluta oroa mig... Bebisen kommer säkert komma den dagen bara för att det är den ENDA dagen jag ABSOLUT inte vill att bebis ska komma på.... :(

Jag funderade på samma sak när det gällde min syster då min systerson fyller 5/1, jag är så glad att vi klarade oss över den dagen... Så jag förstår din känsla, hoppas innerligt att bebis inte väljer svärmors födelsedag...
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 01:16:10 följande:
    WiMe06 skrev 2016-01-16 01:04:27 följande:

Hua. Stackars stackars! Hoppas hoppas han blir bättre snabbt lilla gubben <3

Tack! Såklart kräktes han precis innan vi hunnit fram till sjukhuset så hela han blev blöt och kall... Men eftersom han haft ont i magen i flera dagar utan att kräkas eller vara dålig i magen så tyckte de vi kunde komma in ändå om vi ville. Nu väntar vi på doktorn, får se hur många timmar det tar... Känns bra att de har en barnakut i den här stan iaf. Lilla vännen ligger på britsen men kan ju inte sova för magen gör för ont. Om man ändå kunde ta bort allt det onda...
    Åh, man vill så gärna kunna hjälpa sina små när dem har ont, hoppas ni får hjälp snabbt så stackarn inte behöver ligga på den där kalla britsen hela natten. Åh ni behöver ju också få lite sömn trots att axel är sjuk.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-16 01:24:19 följande:

Åh, man vill så gärna kunna hjälpa sina små när dem har ont, hoppas ni får hjälp snabbt så stackarn inte behöver ligga på den där kalla britsen hela natten. Åh ni behöver ju också få lite sömn trots att axel är sjuk.

Ja, maken löser det genom att sitta och sova... :-P Ser ut som att sonen också kan slumra lite faktiskt. Det är bra, då kan det inte vara alltför illa smärta. Han var lite besviken att det inte gick så fort att få hjälp som i boken "Vem är sjuk" som vi har läst mycket, om en liten nalle som får blindtarmsinflammation och måste åka till sjukhuset. Bra bok annars, ungen var förberedd på vad som skulle hända när vi kom hit!
  • qatteriin

Det gick snabbt på vår barnakut, det var fint! Inget svar på vad det kunde vara för ont, bara att det inte fanns misstanke om nåt allvarligt. Kanske helt enkelt förkylningen i magen som jag funderat på, eller så är det magsjuka, fast han har ju haft ont i flera dagar utan magsjukesymtom... Jaja. Skönt att det inte var nåt farligt iaf, nu återstår bara att sanera barn och ytterkläder från kräk!

• mitthemligajag

Grattis till bebisar ( om e kommit fler, hinner inte läsa igenom allt) och lycka till ni som har de bästa i livet kvar! Här hemma är de så sjukt mycket bebis bubbla. Jag är heeelt såld på min lille kille och ligger och stirrar i timmar. Kom aldrig in i den här världen med dottern då hon redan från start skrek konstant hela kvällarna och nätter hehe så detta är ljuvligt! En som helst sover hela nätterna om han får, vilket han inte får då han var " för tung för tiden" med sina 4580 gram 5 dgr innan bf. Vi måste hålla koll så Han inte förlorar vikt men han har redan vänt och börjat gå upp igen nu när amningen rullar på! Äntligen får jag känna på hur det är att hamna i bebis bubblan och jag är sååå lycklig!

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-16 02:21:34 följande:

Grattis till bebisar ( om e kommit fler, hinner inte läsa igenom allt) och lycka till ni som har de bästa i livet kvar! Här hemma är de så sjukt mycket bebis bubbla. Jag är heeelt såld på min lille kille och ligger och stirrar i timmar. Kom aldrig in i den här världen med dottern då hon redan från start skrek konstant hela kvällarna och nätter hehe så detta är ljuvligt! En som helst sover hela nätterna om han får, vilket han inte får då han var " för tung för tiden" med sina 4580 gram 5 dgr innan bf. Vi måste hålla koll så Han inte förlorar vikt men han har redan vänt och börjat gå upp igen nu när amningen rullar på! Äntligen får jag känna på hur det är att hamna i bebis bubblan och jag är sååå lycklig!

Vad härligt det låter som du beskriver det skönt att amningen kommit igång och att lill-killen vänt åt rätt håll med vikten. Grattis igen! <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 01:58:53 följande:

Det gick snabbt på vår barnakut, det var fint! Inget svar på vad det kunde vara för ont, bara att det inte fanns misstanke om nåt allvarligt. Kanske helt enkelt förkylningen i magen som jag funderat på, eller så är det magsjuka, fast han har ju haft ont i flera dagar utan magsjukesymtom... Jaja. Skönt att det inte var nåt farligt iaf, nu återstår bara att sanera barn och ytterkläder från kräk!

Vad skönt att det gick snabbt och att det inte var ngt farligt. hoppas ni får lite välbehövlig sömn nu alla tre och att det magonda försvinner med sömnen.
    Vad bra med boken att den hjälpt lite iallafall hihi
  • Hame

Liten rapport ifrån BB! Maken åkte hem igår och kommer och hämtar mig och lillaman (som fått namnet Alvar) om några timmar. Så nu har vi klarat oss själva en stund vilket känns stort haha!

Allt är bra med oss förutom att jag fått hemska sår på bröstvårtorna. Samma visa som förra gången.. Har varit jättenoga med taget och bett om hjälp varje gång jag ska lägga till, alla inklusive jag tycker att han har bra tag men jag får sår ändå, jag måste vara extra känslig. Och han var ju ganska stor och verkar extra hungrig, jag fick sår redan innan vi lämnat förlossningen. Moderkakan vägde 950 gram haha, sånhan har käkat i magen iaf! Det i kombination med att min mjölk dröjt gjorde att jag först började med amningsnapp och sedan dessutom blivit tvungen att ge ersättning. Det var för att låta vårtor vila, men nu är det snart dags att åka hem och det blir fortfarande sämre...

Så nu funderar jag på att ge upp och bara ge ersättning, vill ju att det ska gå ihop hemma också med stora killen (som jag saknar enormt). Känns på sätt och vis jättekorkat för nu börjar det äntligen komma några droppar mjölk.. Samtidigt vill jag så gärna ha det så där mysigt som jag vet att det kan bli sedan... och ha det där speciella bandet till min bebis..

• Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-16 04:59:01 följande:

Liten rapport ifrån BB! Maken åkte hem igår och kommer och hämtar mig och lillaman (som fått namnet Alvar) om några timmar. Så nu har vi klarat oss själva en stund vilket känns stort haha!

Allt är bra med oss förutom att jag fått hemska sår på bröstvårtorna. Samma visa som förra gången.. Har varit jättenoga med taget och bett om hjälp varje gång jag ska lägga till, alla inklusive jag tycker att han har bra tag men jag får sår ändå, jag måste vara extra känslig. Och han var ju ganska stor och verkar extra hungrig, jag fick sår redan innan vi lämnat förlossningen. Moderkakan vägde 950 gram haha, sånhan har käkat i magen iaf! Det i kombination med att min mjölk dröjt gjorde att jag först började med amningsnapp och sedan dessutom blivit tvungen att ge ersättning. Det var för att låta vårtor vila, men nu är det snart dags att åka hem och det blir fortfarande sämre...

Så nu funderar jag på att ge upp och bara ge ersättning, vill ju att det ska gå ihop hemma också med stora killen (som jag saknar enormt). Känns på sätt och vis jättekorkat för nu börjar det äntligen komma några droppar mjölk.. Samtidigt vill jag så gärna ha det så där mysigt som jag vet att det kan bli sedan... och ha det där speciella bandet till min bebis..

Stort grattis! Jag hade likadant. Jag blödde så mycket att min son fick blod i avföringen från mina bröstvårtor. Amningsnapp gjorde att mjölken gick över vårtorna å läkte dem på sikt. Smörjde m den mjölken som fanns kvar på väggarna i nappen å det tog någon vecka den gav det med sig. Du kan bara håll ut!!! Hållet tummarna för dig. Produktionen ökar hela tiden snart är du i mål.
    Kramar i massor till er alla