Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-03 16:48:24 följande:

Hade en städfirma hemma idag som skulle lämna lite priser på vad en riktig grovstädning skulle kosta. Är lite sugen på att ta hjälp med en rejäl storstädning och liksom få clean från tak till golv, hade varit så skönt att slippa tänka på det, men sen kommer snålheten i mig fram, haha. Men kommer överväga det iallafall.

Är det ngn annan här som haft städhjälp ngn gång och tycker ni det varit värt det isåfall?

Jag är grymt pedant så jag tror att Jah hade städat efter firman hade varit hos mig :))) det enda jag är riktigt dålig på är fönster så det hade jag gärna lejt bort men snålheten. Tar mig också så mina fönster är randiga ha ha ha ha ha
  • Eleonor01
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-06 11:41:40 följande:

Tack för era svar. Jobbar klart denna arbetsdagen sen hem och vila. Har det inte lugnat ner sig så blir jag hemma nästa vecka. Jag får helt enkelt ta läkartiden om två veckor. BM jag pratade sa att jag skulle ringa förlossningen om det kommer rent blod eller vatten. Vår avvakta helt enkelt. Men jag känner bebis som tur är!

Kan vara delar av slemproppen men det är ingen fara för den återbildas Hela tiden. Sammandragningarna är ju kroppen som för steget sig. Behöver inte hänga ihop. Ta det lugnt i helgen å se om det upphör. Blir det värre så ring fl precis som alla Andra skrev

Håller tummarna för dig. Trevlig helg
  • Eleonor01

Idag flyttade jag spännena i sonen bilbarnstol till sista hålen innan vi byter den till nästa sommar. Hjälp så stor han e! Redan 4,5år!! Vart tog tiden vägen... Så då åkte lilla systers babyskydd också upp ur kartongen å sattes i rätt läge. Har inte packat upp den förrän nu. Ville kunna slicka tillbaka den om jag hade behövt men nu när jag e så långt gången så känns det ok. Letade även upp mobilen till skötbordet å tvättade babygymmet som sonen hade. Oj så mycket minnen <3 meningen m livet är nog barnskratt skulle jag tro <3 Fixar Allt de sista plock grejerma nu. Orkar inte göra det i slutet å vem vet när lilla syster behagar titta ut. Ska inhandla lite grejer på Apoteket till oss båda också

• Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 18:39:20 följande:
    Ja precis så jag är ju medveten om att det kan leda till för tidig födsel. Enligt vad jag läst på internet verkar många läkare inte tycka det är lönt att behandla under graviditeten (alltså med penicillin) för att förhindra för tidig förlossning. Detta eftersom bakterierna ofta snabbt växer tillbaka. Så det är väldigt trist för jag vill ju inte alls föda för tidigt - tycker redan att två månader kvar är alldeles för snart för jag har massor kvar att hinna med innan jag ska vara mamma på heltid... Vet inte om det är samma antibiotika men det kan det vara för jag har läst att i de fall man inte vet om kvinnan har GBS eller inte så ska hon få dropp om hon föder före v 37, om värkarbetet tar lång tid efter vattnet gått (kommer inte ihåg hur många timmar) eller om hon har hög feber.
    Vid uvi kollas alltid Gbs enligt min kompis som födde med det. Absolut inga problem då iaf
  • Eleonor01
    fruthomas skrev 2015-11-08 07:45:55 följande:
    Jag har för mig att hon jag köpte mitt fårskinn av sa att det gick bra att tvätta i 30 grader i maskinen. Men jag har aldrig provat och jag vet inget om något speciellt tvättmedel. Det från Ikea har väl ett tvättråd va? Jag har inte använt det sen jag köpte det 'nya ' för ca tre år sen.
    Det från Ikea har säkert tvättråd men det ska INTE använda till barn för det är behandlat m något medel som jag inte kommer ihåg namnet på. Stod i pressen för en del år sedan å svågerns barn hade det å blev jätte sjuk...
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2015-11-11 10:09:37 följande:

Vilka fina saker ni syr! Själv överlåter jag allt syande till svärmor :)

BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.

Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.

Vad tror ni? Nån som vart med om samma?

Jag har exakt samma mått! Jag var Dock på tul för en vecka sedan. Om jag o te hade varit det hade min bm skickat mig på ett ul. Tösen i magen är alldeles lagom trots måtten i mitt fall iaf så var inte orolig. Det räcker att hon ligger neråt så ökar inte SF så mycket. SF är inget bra sätt att hålla koll tyvärr
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-11-12 07:40:34 följande:
    Jag med, är också en magsovare! Jag sover bara på vänster sida nu - har läst att det skulle vara dåligt för blodtillförseln till fostret att sova på höger sida eller på rygg, någon som också hört det och vet om man ska ta det på allvar?
    Det behöver du inte ta på allvar. Jag sover både på rygg å höger sida. Kroppen berättar för dug när di ska flytta på dig. Blir svårt att få luft å du blir andfådd om det inte passar den lill* :) sov på samma sätt förra gången också
  • Eleonor01

Vaknade inatt å grät. Drömde att min man va otrogen å sa att han inte älskade mig så där stod Jah höggravid m mäklare som skulle sälja vårt hus. Usch!!! Sitter fortfarande i nu på morgonen i humöret :(

Svar på tråden BF Januari 2016 :)