-
Hickningar känns som ett Pytte pickande med samma mönster. Precis som när di själv hickar. Nästan som en stark puls typ. Tiden mellan man känner något till nästa hickning är lika lång om du förstår mig :)amalie79 skrev 2015-11-26 19:09:32 följande:Du, jag har ingen som helst aning.... :D -
Det brukar känns långt ner i slutet av graviditeten :)amalie79 skrev 2015-11-26 19:42:43 följande:Aha då tror jag det är det jag känner nere i magen! -
Beror hur ditt barn ligger vart du känner det men det är säkert hickningaramalie79 skrev 2015-11-26 20:07:55 följande:Det jag menar känns nästan bak mot ändtarmen, rörelserna är precis som du beskriver. -
Va roligt! Hoppas det blir en riktigt mysig jul å nyår :)Seven Costanza skrev 2015-11-26 22:53:17 följande:Min bästa kompis har bokat flygbiljett nu; hon kommer hit på eftermiddagen 23/12 och åker hem på kvällen 1/1, så nu blir det inte bara min man och jag över jul och nyår, wohoo! Blir ju ändå inget nyårsfestande i det här hushållet så det går ju bra att flyga hem då. Hoppas bebisen håller sig kvar i magen över nyår åtminstone, BF 8/1 . Har träffat en av kvinnorna från föräldrakursen också (inte hon vars nr försvann men en annan) och hon är jättetrevlig och bor _på min gata_, det ni, så jag är på strålande humör! Tack igen alla som peppade mig att det kommer lösa sig.
-
Igår kväll å nu på morgonen har Jag haft känningar i ljumskarna å neråt som jag velat stå på tå av. När förlossningen startade förra gången va det på det sättet fast det strålade ner på framsidan av låren. Denna känsla känner jag absolut igen men hade inte kunnat beskriva den förrän jag fick den nu.
Detta hade jag helgen innan sonen föddes. Han borrade då ner sig i förlossningskanalen å fixerade sig. Å jag öppnade mig. Ingen fara att vara öppen lite ett par veckor innan bf men tycker att det är lite tidigt som omföderska. Tösens rumpa har sjunkit ett par centimeter också. Nu är bössan nig laddad så att säga känns det som ha ha ha ha
Får nog kolla när jag e hos bm om 10 dagar -
För nån månad sedan var jag på anställningsintervju å fick inte jobbet men han ville gärna träffa mig igen skrev han i mailet. Han har varit sjukskriven å på tjänsteresor men idag fick jag ett mail. Möte bokat till 3 december.... Höggravid..... Det vet han inget om..... Spännande!
-
Ja precis. Jag märker skillnaden isf. Jag är inte den oroliga typen så jag väntat till bm :)mirakelspektakel skrev 2015-11-27 11:50:59 följande:ojoj... bäst att du sätter knut på gevärspipan så att säga. :)
Tror du att du kommer kunna vänta i 10 dagar? Men jag antar att du märker om du får förvärkar och då kan åka in och få något som stoppar dem? -
Jag har glatt mig åt att kunna hjälpa de små barnen på neo genom att donera mjölk till dem. Denna gången bor vi mycket närmare å då blir det lättare att köra med den.
Men nu verkar det som att jag inte får eftersom jag står på kortison :((
Har ni andra funderat något på det??
Jag personligen tycker det är viktigt att hjälpa de svaga som behöver hjälp om man har möjlighet å detta är en väldigt liten grej men ger någon så mycket :) -
Visst e det små saker som kan vara så viktiga!! Vill också :( min kompis fick sin dotter för några år sedan. Hon vägde 540g.... Där vaknade jag å ville gärna donera förra gången men det gick inte å så blev det så här denna :(qatteriin skrev 2015-11-27 16:25:29 följande:Åh vad synd med kortisonet! Ja jag vill väldigt väldigt gärna donera om jag lyckas pumpa. Sist fick jag inte ordning på amningen ordentligt förrän efter drygt tre månader så då var det ju inte aktuellt men nu hoppas jag det går fortare. Vi har neo på sjukhuset närmast oss och jag jobbar ju på sjukhuset, så då kan jag ju både lämna mjölk och hälsa på kollegorna samtidigt isf. Jag äter Levaxin och var lite orolig för det, men just den medicinen får man visst ta när man donerar, det är ju bara sköldkörtelhormon som vanligt folk har normala nivåer av ändå. Thank god! Jag har gett blod tidigare men har ätit så mkt mediciner senaste åren att det inte varit aktuellt, men maken donerar både som vanligt, och trombocyter. Och leukocyter en gång också. Det är såna små grejer som kan vara så viktiga.
Jag har inte stött på någon Info om det ännu under min graviditet. Infon till kommande mödrar är dålig om vad man faktiskt kan göra. Borde iaf finns folders på Mvc å ultraljudsmottagningarna -
Va fint av dig! Häftigt med glassbilen :) smart!!Blgebo skrev 2015-11-27 17:58:50 följande:Jag donerade 42 liter sist, har donerat efter varje barn. Halva vigselringen finansierades med bröstmjölk Jag producerar ju ändå mjölken, och det finns en gräns för hur mycket jag behöver i min egen frys
Här kan man lämna in mjölken på en vårdcentral så behöver man inte åka ända till sjukhuset.
En av de äldre barnläkarna berättade att förr var det Glassbilen som körde mjölken till neo - då blir det ju nästan obruten fryskedja, men idag får man inte göra så.