Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Längtar tills tråden består av frågor som "det känns så här.... E det på gång?" :)) igår å inatt har töser borrat ner sug i bäckenet. Känner liksom igen känslan. Många tror å vet fortfarande inte att jag är gravid. Magen e inte så stor dom sagt å ännu mindre nu när hon sjunkit ner.... Klara nog julskyltningen utan att skylta med det ;)
    V 32 imorgon. Inte lång tid kvar nu :))

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:20:09 följande:
    Jag har börjat fundera på om liten har vänt sig neråt, ibland kan jag känna ett tryck neråt och så känns det som rörelserna flyttat sig från sidorna av magen till mitten av magen och så har det varit nu i en vecka ungefär att rörelserna hållt sig i mitten liksom.

Får också höra att jag är liten. Bakifrån syns det nog inte alls att jag är gravid men det börjar bli trångt under en ytterjacka känner jag, hoppas jag ska slippa köpa ny jacka utan att jag kan fortsätta ha dem jag har tiden ut.
    Om du känner en stor knöl längre upp i magen å ett tryck neråt så är det säkert så. Knölen är isf rumpan :) förra gången trodde jag det var huvudet men Nopp det va rumpan enligt bm :)

Tul på onsdag så då får vi se om den lilla bönan fortfarande e liten eller följer sim kurva. Hållet tummarna för att hon har växt. Inte sugen på att behöva plocka ut henne tidigare alls :(
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 13:14:42 följande:
    Ja, när bebis rör sig känns det som en stor knöl mitt på magen. Tidigare idag kändes det nästan som en arm eller något rakt ner. Känner i princip ingenting på sidorna längre.

Jag ska på tul på fredag och till bm direkt efteråt. Då får vi se om den förmodade tösen håller ungefär samma mått som killarna eller om den större magen tyder på att hon också är större. Det hade varit roligt om dem kunde bekräfta att det är en liten tjej.
    Hoppas din lille tjej har vuxit, förstår att du inte vill sätta igång det tidigare, är ju aldrig roligt. Vilken vecka är du i nu?
    V 32 imorgon bf 22 jan

Du?
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 18:38:47 följande:
    V 31+4 idag, går in i v 33 på måndag. Bf 17/1.
    Hoppas lille bebisen växt till sig lite sedan sist för klart v 32 är ju lite tidigt att behöva komma ut. Har dem pratat om igångsättning eller så om det skulle visa sig att liten inte växt ngt?
    Igångsättning funkar inte så tidigt så då e det snitt. Om inte bebisen växer kan det bero på exempelvis för lite näring i navelsträngen å då blir det en övervägning att låta hon vara kvar eller ej men inget som diskuterats ännu eftersom hon endast var -9% förra gången.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 19:51:47 följande:
    Jaha okej. Men 9% ligger inom gränsen eller? Hoppas den lille växer så bebis får stanna kvar och bakas lite till. Jag minns inte riktigt exakt siffra men tror första sonen låg -22% i v 37 och då satte dem igång förlossningen. Där berodde det troligtvis på för lite näring i navelsträngen då den var jättetunn och nästan skrumpnad på en del ställen, vilket i sin tur troligtvis berodde på havandeskapsförgiftningen.
    -25 brukar msn säga så jag hoppas att det ser bra ut nu med. Min mage växer liksom inte.... Hållet tummarna iaf :)
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:09:29 följande:
    -25 brukar msn säga så jag hoppas att det ser bra ut nu med. Min mage växer liksom inte.... Hållet tummarna iaf :)
    Har två underliggande problem som ger mindre barn
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-20 23:04:57 följande:

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

Wohooooo!!!! När man blir gravid börjar oron för våra små å den slutar nog aldrig :)
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-11-21 09:08:00 följande:

Såg på min Fb att jag julpyntade denna dagen för två år sedan. Betyder det att man får lov att göra det idag? :D ska jobba tre timmar idag men sen ska sambon på match i ishallen och vet inte om jag känner för att ställa mig där och bli kall om ryggen när jag inte haft en känning i ryggen på hela veckan trots klättring på stege och kört moped ute. Kanske kan va bra passa på o sen nästa vecka bara njuta av adventsglöggen !

Jag ÄLSKAR julen. Idag ska vi på julmarknad :)) nästa helg är det julskyltningen så DÅ ska jag börja pynta. Både jag å mim 4 åring sitter å tittar i alla reklamblad m julsaker å längtar. Vi skickade önskelistor förra helgen. Både till tomten, mormor å farmor å farfar.
  • Eleonor01

Jag är vig som ett kassaskåp men SKA åks pulka idag :) säkert enda dagen vi har snö i Skåne så jag å mun 4åring ska verkligen passa på. Undrar om jag kommer upp från marken dock? ;) wihoooooo i Love it!!!

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-11-23 10:34:06 följande:

Bm-besök idag, v 32+2. Supernormal på alla sätt och bebis ligger med huvudet nedåt.

Första gången jag blev lite besviken på min bm. Sambon var med och försökte hjälpa mig med att tala om min förlossningsrädsla. Han nämnde tom att jag trott jag ska dö. Hon kunde inte riktigt ta detta till sig, hon tycker att jag är ju så frisk och graviditeten komplikationsfri och sambon så stabil, och jag med.

Ja det är ju sant- förutom när det gäller rädslan.

Hon drog det där med att smärtan har en mening man får den största belöningen som finns, och då sa jag faktiskt att det kräver ju att man ser det så och att jag inte var säker på om jag ville ha barn ens när jag blev gravid. Men det verkade inte gå in riktigt.

Sambon höll med när vi kom ut. Det enda hon sa är att vi kan skriva ner lite av detta i v 35 om jag vill.

I v 37 ska jag träffa en annan bm men det känns lite sent att dra detta igen då, och egentligen finns det inget de kan göra. Det är ju jag som måste lösa detta.

Men jag fortsätter skriva mina brev till mina anhöriga så länge. Det kan aldrig vara fel att förbereda sig för döden, inte i dessa tider, som världen ser ut.

Breven finns redan sedan flera år, men måste uppdateras. Tex finns ett brev till mitt ex där- som jag egentligen vill han ska ha om det händer mig något, men det kan jag inte be sambon lämna över liksom

Men lilla vännen! Om du mår så dåligt så hade jag föreslagit att du söker dug vidare. Att ha skrivit brev till anhöriga om man dör känner jag är lite makabert. Ring till bm mottagningen å be att få prata m någon annan eller 1177 så guidar de dig vidare. Gör det idag!!!!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)