Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2016-01-28 08:17:56 följande:

Börjar bli mer och mer säker på att Alvar har kolik :'( Skriker mer eller mindre non-stop från ca till 17 tills han slocknar vid ca 22. När han vaknar på natten är det också panikskrik. Pratade med BVC igår som tyckte det finns en del saker att utesluta först, så nu har vi bytt ersättning till nan sensitive. Ska ge det en vecka och komma tillbaka på tisdag.

Han går upp jättebra i vikt så det är inte hunger. Vi bär och bär, både med armarna och i sele, så det borde inte vara att han bara vill ha närhet. Bajsar gör han också, och vi har provat pysventil nu i några dagar men inte märkt så stor skillnad. Började med Semper magdroppar i förgår och får ge även det några dagar, annars får vi prova minfom.

Känner mig ganska förtvivlad ... Ser framför mig att inte kunna sitta ner och äta kvällsmat med maken när han äntligen kommer hem ifrån jobbet eller sitta i soffan tillsammans och titta på film. Han skriker liksom så högt att det inte går att föra ett normalt samtal. Någon som haft kolik bebis förut?

Lily skrek från 20-00 inatt därefter vaken till tre å skrek lite till däremellan. Några få matpauser men annars skrik. Stod i morse å försökte komma ihåg när hon somnade men Nopp kommer inte ens ihåg :( jag är mp allergiker så mjölk är det inte. Jag ska utesluta lök å dylikt from idag. Semper magdroppar börjar vi också med idag. Har väldigt svårt att göra massage pga hennes skena. Ska till ortopeden idag så hoppas på tips. Jag tvivlar på kolik men ska utesluta allt annat. Tror snarare att det är pga att hon e nyfödd å inte har några rutiner. Hon är bara 8 dagar idag.

Hur gammal är Alvar?

Hur
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-28 09:04:09 följande:
    Vad jobbigt, vår dotter hade kolik 20.30-05 i från sitt andra dygn i livet till 3 månader. Lillebror är nu 2,5 veckor och sover oftast jätte bra men 3 nätter har han varit hysteriskt fram till sena natten /tidig morgon med magknip. Känner hur jag bryter ihop på en gång och tror att allt ska bli lika hemskt och kaotiskt som när Charlie var liten... Så lätt hur känslorna bara faller tillbaka så fort, är det bara närheten hon söker eller är de magont också?
    Jag vet inte riktigt vad det är men ska Dick utesluta allt. Svårt att veta riktigt när hon har skenan. Hon tystnar dock så fort hon får stimulans i form av att sitta i famnen å titta om hon inte är helt hysterisk fast det har hon varit i natt. Helt otröstlig!
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-28 08:17:56 följande:

Börjar bli mer och mer säker på att Alvar har kolik :'( Skriker mer eller mindre non-stop från ca till 17 tills han slocknar vid ca 22. När han vaknar på natten är det också panikskrik. Pratade med BVC igår som tyckte det finns en del saker att utesluta först, så nu har vi bytt ersättning till nan sensitive. Ska ge det en vecka och komma tillbaka på tisdag.

Han går upp jättebra i vikt så det är inte hunger. Vi bär och bär, både med armarna och i sele, så det borde inte vara att han bara vill ha närhet. Bajsar gör han också, och vi har provat pysventil nu i några dagar men inte märkt så stor skillnad. Började med Semper magdroppar i förgår och får ge även det några dagar, annars får vi prova minfom.

Känner mig ganska förtvivlad ... Ser framför mig att inte kunna sitta ner och äta kvällsmat med maken när han äntligen kommer hem ifrån jobbet eller sitta i soffan tillsammans och titta på film. Han skriker liksom så högt att det inte går att föra ett normalt samtal. Någon som haft kolik bebis förut?

Althea heter den mjölkfria ersättningen. Tror dock den e på recept
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:24:41 följande:

Nån mer som funderat på att donera bröstmjölk? Det börjar kännas så bra med amningen nu att jag tänkte ta tag i det, iaf ringa och prata med neo, men jag skulle tro att såren på brösten måste läka ordentligt innan man börjar donera. Men eftersom det finns en gräns på att bebis får vara max tre månader när man donerar så vill jag ju börja så snart jag kan, om jag nu lyckas pumpa. Kunde aldrig donera sist men skulle verkligen vilja göra det nu.

Pratade m neo i måndags å frågade för jag äter mediciner. Tyvärr fick jag inte :( hade så gärna velat hjälpa till men vi donerade stamcellerna iaf så något bra har vi gjort tillsammans jag å Lily :))
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-28 11:45:12 följande:
    Jag beklagar att du har huvudvärk du med, men skönt att jag inte är ensam. Ja jag tycker jag dricker bra också... Kanske skulle jag behöva käka järntabletter men vågar inte riktigt än pga hemorrojderna, men å andra sidan förlorade jag ju inte direkt så mycket blod...
    Jag förlorade inte mycket blod förra gången å inte denna hellre. Hade dock ett järnvärde på 98 efter förlossningen. Ta en tablett varannan dag i två veckor så kommer du på banan igen. Eller lite mindre kanske. Tror din mage skulle klara det, speciellt om funnits tar det varje dag?
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-29 12:41:25 följande:

Nyss hemkomna från bvc, fisan väger nu 2980gr :-O

och mäter 47 cm.

Eleonor - tyvärr hade W redan vuxit ur dressen, så synd, för den var så söt. Men det är ju positivt i sig att hon växer.

Absolut! :) bara att skicka vidare till någon annan som kanske behöver den :) härligt att hon lagt på sig. Lily hade gått upp 45 g på två dagar, Lör-mån. Får se om hon växt mer till denna måndagen. Vi kan inte mäta henne tyvärr eftersom hon måste ha sin skena på sig. Väntar m spänning till hon är 8 veckor istället
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-29 14:26:36 följande:
    Du är verkligen som gjord för en stor familj :) jag blir trött bara av ett barn, när han sover vill jag bara duscha, läsa och se på tv, tvingar mig till lite hushållsarbete. Skulle sldrig vilja ha fler att ta hand om :)

Är det förresten någon som vet om man börjar våga använda Babysittern lite försiktigt? Vet flera som gjort det vid detta laget men har inte vågat än.
    Hämtade den nys sittern på posten igår. Min tjej gillar den å har redan hunnit sova i den också :) 9 dagar gammal. Så länge det finns liggläge går det fint
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-30 03:02:40 följande:

Nu sitter vi här sängen, jag och vaken - Alvar! Nu har vi varit vakna sedan 00.30, han är inte hungrig och inte superledsen. Bara smågnällig och vill bli skumpad i rumpan.... Jag hanterar inte sömnbrist bra, får superont i huvudet och hela kroppen. Fick en depression med första barnet och känner hur det smyger sig på igen. Är livrädd för det men vet inte hur jag ska förhindra det, jag kan ju inte tvinga honom att sova :'(

Skulle du inte kunna sätta honom i bsbysittern å slumra på soffan en stund? Bara för att han e vaken behöver ju inte du vara det. Eller?
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-30 12:41:32 följande:
    Hm... jag kan hålla med er om detta. det vi skulle kunna göra är ju att skapa en sluten grupp... det går ju att göra här på FL med ju... Tänker att det knappast kommer hoppa in någon nu och säga att de har bf idag och vill vara med? 
    Tycker en sluten grupp låt som en utmärkt ide! Men jag har för mig att inte alla har Facebook i gruppen????

Ni som fick tidigt i gruppen, hur länge varade era avslag??
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-30 13:00:27 följande:

Vi gör ett försök till flytt då :)

Här är den nya slutna gruppen:

www.familjeliv.se/forum/group/123803

Om inte länken funkar så heter gruppen Januaribebisar 2016. Man måste bli godkänd för att gå med och alla inlägg kan endast läsas av godkända medlemmar.

Har provar ansöka. Inte helt lätt från mobilen men får se om det funkar :)
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2016-01-30 16:35:33 följande:

Går det att kommande gruppen från appen på något sätt? Ansökt har jag gjort, men att få den sparad som favoriter eller något om någon vet :)

Undrar detsamma. Använder alltid mobilen....

Var hittar man gruppen?
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2016-01-30 18:56:08 följande:
    Tryck på "grupper" där du har alla andra forumdelar såsom allmänna rubriker, känsliga rummet etc. Sedan hittar du vår grupp i flödet och när du har skrivit något i tråden så hamnar den bland dina favoriter.
    Finns inte grupper i min app
  • Eleonor01
    Nettiis skrev 2016-01-30 18:57:32 följande:
    Jag använder oxå alltid appen, men fick gå in via webbläsaren och följa länken.. Sedan gick jag in på de "ämnen" som fanns och valde "lägg till favorit" och nu ser jag dom i appen!
    Jsg kommet in i gruppen å hittar allt men ingenstans där jag kan lägg till favorit. Familjelivssidor å appar suget verkligen! Av någon anledning ligger jag som admin. Kanske därför det inte funkar?!?!?
  • Eleonor01
    Nettiis skrev 2016-01-30 19:25:39 följande:
    Högst upp när jag gått in på en tråd på höger sida fanns en knapp för att lägga till favoriter.. Hoppas det löser sig..
    Funkade när jag skrev i trådarna. Tack!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)