-
Tack! Nä det lönar sig inte att oroa sig varken för mig eller tösen. Läkarna har full koll å hon ser frisk ut så då är jag nöjd att det inte blir en gigant som ska föddas fram hellre för trots allt ska den ju ut för eller senare :)mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:22:12 följande:Skönt att du inte är orolig, det bästa du kan göra för lillan. Bra att de har koll på er. Ja vi vill ju inte ha några december barn i denna grupp ;) Så låt henne få så mkt näring hon bara kan i din mage! Håller tummarna för er. -
Visst är det så men jag litar på läkarns i detta fallet. Annars hade man blivit tokig :) har ju dessutom sett henne ett par ggr på ul å sett m egna ögon att alla organen jobbar som de ska. Det lugnar även det :)mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:54:30 följande:Visst är det så, men att inte oroa sig är lättare sagt än gjort! Nä usch, tänk om det blir en häffaklump man ska föda fram.... -
Det är ett vanligt ultraljud över magen. Vaginalt görs endast när fostret är så litet att det ej gått ovan Bäcknet. De kan inte hellre göra sina mätningar genom vaginalt som de behöver vid ett tul. Berätta gärna hur det hår imorgon. Vi sitter i samma båt du å jag än så länge. Men glöm inte att SF måttet säger inte lika mycket som ett ultraljud!!! Det behöver inte vata så att bebisen är för liten eller får för lite näring. Vilken vecka e du i??kindofnothing skrev 2015-11-25 14:16:25 följande:Tack för lugnande svar. Är det vanligt ultraljud? Sambon hade hört att tul görs vaginalt.
Skönt att du är så lugn med att din är lite liten. Känns bra att veta att allt kan se bra ut även om de är små :) -