-
Tack! Nä det lönar sig inte att oroa sig varken för mig eller tösen. Läkarna har full koll å hon ser frisk ut så då är jag nöjd att det inte blir en gigant som ska föddas fram hellre för trots allt ska den ju ut för eller senare :)mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:22:12 följande:Skönt att du inte är orolig, det bästa du kan göra för lillan. Bra att de har koll på er. Ja vi vill ju inte ha några december barn i denna grupp ;) Så låt henne få så mkt näring hon bara kan i din mage! Håller tummarna för er. -
Visst är det så men jag litar på läkarns i detta fallet. Annars hade man blivit tokig :) har ju dessutom sett henne ett par ggr på ul å sett m egna ögon att alla organen jobbar som de ska. Det lugnar även det :)mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:54:30 följande:Visst är det så, men att inte oroa sig är lättare sagt än gjort! Nä usch, tänk om det blir en häffaklump man ska föda fram.... -
Det är ett vanligt ultraljud över magen. Vaginalt görs endast när fostret är så litet att det ej gått ovan Bäcknet. De kan inte hellre göra sina mätningar genom vaginalt som de behöver vid ett tul. Berätta gärna hur det hår imorgon. Vi sitter i samma båt du å jag än så länge. Men glöm inte att SF måttet säger inte lika mycket som ett ultraljud!!! Det behöver inte vata så att bebisen är för liten eller får för lite näring. Vilken vecka e du i??kindofnothing skrev 2015-11-25 14:16:25 följande:Tack för lugnande svar. Är det vanligt ultraljud? Sambon hade hört att tul görs vaginalt.
Skönt att du är så lugn med att din är lite liten. Känns bra att veta att allt kan se bra ut även om de är små :) -
Jepp det beror nästan till 100% på medicineringen å tidigare op i magen. Så navelsträngen e säkert helt ok. Får se om två veckor men då e Jah redan i v34 så det blir ju bättre å bättre :)WiMe06 skrev 2015-11-25 15:10:27 följande:Eleonor - vad skönt att du kan koppla av ngt ändå trots att liten växer lite dåligt. Tror dem att det beror på dina anledningar du hade till att bebis växer lite sämre?
-
Saknar deras chicken alfredo. Det är den bästa Ever!!!! Å deras muffins.... Åh vad jag vill åka upp en sväng till alla gamla kompisarnaqatteriin skrev 2015-11-25 15:39:23 följande:Haha åh och jag som ännu inte ätit på Rosalis, måste prova då! Ja det är en helt ok stad, fast lite liten för mig. Hehe.kindofnothing skrev 2015-11-25 11:59:00 följande:2012 låg den i Mölndal, nära Astra Zeneca, vet inte om de flyttat.Åååh vilket tips var ligger lagershopen?
-
Åh! Den e helt outstanding!! Örebro är en super mysig stadFörstaförsökaren26 skrev 2015-11-25 20:46:48 följande:Åh jag är oxå ifrån Örebro :) kul!! Rosa deli chicken alfredo är gudomlig!!
-
Det är pappret som skall skickas. Efter det är skickat sp vill de hs in inkomst uppgifter från din arbetsgivare etc för att fastställa sgi så in m intyget så fort som möjligt. Du kan inte ansöka om fp om inte alla uppgifter finns på fkmitthemligajag skrev 2015-11-25 22:35:20 följande:här har vi inte ens skickat in moderskapsintyget... Går det att göra över nätet eller är de bara de där papperet som ska skrivas i? Haaaatttaaaaar papper
-
-24 % å de låter dig gå två veckor till? Varför så lång tid? Sa de det??WiMe06 skrev 2015-11-26 09:51:06 följande:Varit på tul nu och det är en liten bebis vi väntar. Ska tillbaka om två veckor och mäta igen. Bebis låg väldigt långt ner så hon hade svårt att se och mäta huvudet. Normalt fostervatten. Procentmässigt låg bebis på -24. Så vi får se hur det ser ut om två veckor. Blodtrycket låg bra.
Ska till bm nu vid 10.30 också, så får vi se om SF-måttet vuxit ngt.
-
Ok visa barn föds mindre så set är egentligen inget konstig så länge allt annat e ok å så verkar det ju vara hos både dig å mig :) min tös beräknad väga 1590g igår å e i 31+5 idag. Min första blev det aldrig gjort tul på trots att det borde gjorts. Den bm jag hade va inte riktigt klok faktiskt. Jag följer dock samma SF mått denna gången fast. Jah har dock inte gått upp så mycket denna gången men det kan säkert vara olika det med. Detta är en hel vetenskap :) ska bli skoj å se vad vi får för födelsevikter på våra småttingar ;)WiMe06 skrev 2015-11-26 12:27:31 följande:En veckan var för kort tid för att kunna se om bebisen växt ngt sedan sist, det behövde tydligen gå två veckor emellan för att kunna se. Var vad läkaren sa iallafall som gjorde tulet. -
Instämmer! Den kan ha vänt sig igen. Ring fl å rådfråga. Bättre att fråga en gång för mycket än för lite. Lycka tillmirakelspektakel skrev 2015-11-26 18:29:59 följande:Låter som att du ska ringa förlossningen och ev åka in igen?! Det borde väl inte börja göra ont igen? den lille hade ju lyckas vända sig?!