• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 15:38:00 följande:

Ja, är inte så mkt för dem heller annars men gillade dem här också

Du får ta en kik

Jag får göra det! Har kollat på nätet men allt ser så blekt ut, är nog bättre i verkligheten!

Åh hoppas fk skärper sig, varför ska de bråka så?!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-25 15:45:55 följande:
    Haha, uppdaterar när hon kan ha den
    Ja, men jag blev lite överraskad av Lindex idag faktiskt, fick även en jättefin body i gammelrosa för ett tag sen som var från Lindex.

Åh, såg den idag med, superfin är den, men jag fick hålla fingrarna lite i styr, F-kassan bråkar om den tillfälliga f-penningen från neo-tiden, suck!!
    Åh nej, det finns inget värre än att behöva tjafsa med F-kassan, man känner sig så fruktansvärt liten! Mitt råd är att ringa direkt till din handläggare, då ska du se att allt kommer lösa sig med blixtens hastighet. Det gjorde det iaf för mig och jag har inte haft några problem alls med dem sen jag ringde och pratade med honom och berättade om min sjukskrivning och hur min jobbsituation ser ut. 
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 15:52:01 följande:

Jag skriver under på den att det känns overkligare ju närmre man kommer. Jag var helberedd i v 30 kändes det som, men när W väl kom så kände jag mig så inne i graviditeten man kunde, var inställd på att det kunde bli tidigt denna ggn med men när vi passerade v 35 och andra sonens nedkomst så var jag sååå säker att denna ggn går vi full tid.

Angående alkohol så dricker jag typ aldrig, några glas vin på sin höjd per år så nej, känner inte för en fylla såhär 4 veckor efter förlossning å allt.

Känns så konstigt att hon redan varit här i 4 veckor. Blir precis 4 veckor ikväll.

Jag hade inte tänkt på att det blev precis tre veckor mellan tjejerna! En vecka sen nu som jag började känna av lite "förvärkar" då och då. Haha!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:55:58 följande:
    Jag får göra det! Har kollat på nätet men allt ser så blekt ut, är nog bättre i verkligheten!

var inne i villervallas fysiska butik i fredags, de hade höjt rean till 50% och dessutom fått in dessa:

www.villervalla.se/vara-klader/body/lang-arm/omlottbody-newborn-giraffe

Jag tror jag fick en sötchock men det kanske fortfarande är för blekt för dig? 
    Appropå giraffer såg jag även denna på HM:

www.hm.com/se/product/39566
  • WiMe06

Quatteriin och mirakelspektakel - nä, det är så förbenat jobbigt att ha med FK att göra. Väntar på samtal från dem just nu.
    Har fått intyg från neo att vi vistats där så vi får ju tillfällig penning för den tiden men dem verkar inte riktigt vilja betala ut den. Hm, får se vad dem säger.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:58:35 följande:
    Jag hade inte tänkt på att det blev precis tre veckor mellan tjejerna! En vecka sen nu som jag började känna av lite "förvärkar" då och då. Haha!
    Haha, näe, det har jag inte heller tänkt på
    Och fyra veckor sedan jag fick andra dosen cytotec på förlossningen
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:01:47 följande:

var inne i villervallas fysiska butik i fredags, de hade höjt rean till 50% och dessutom fått in dessa:

www.villervalla.se/vara-klader/body/lang-arm/omlottbody-newborn-giraffe

Jag tror jag fick en sötchock men det kanske fortfarande är för blekt för dig? 

Appropå giraffer såg jag även denna på HM:

www.hm.com/se/product/39566

Hehe ja de är lite för mesiga för mig. Jag tycker det är synd att de inte kör sina vanliga prints från stöl44 eller åtminstone 50...

Åh jag lyckas inte följa länkar i mobilen. Måste kolla på datorn sen.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:55:58 följande:

Det är nog mkt pastellfärger och vill man rosa så är det nog mkt gammelrosa eller lite puderrosa som är nu. Haha, det är jag som är helt galen i att få köpa rosa.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 16:08:17 följande:

Haha, näe, det har jag inte heller tänkt på

Och fyra veckor sedan jag fick andra dosen cytotec på förlossningen

Flashbacks!