• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    elinville skrev 2016-01-28 20:55:11 följande:

27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3

Så fin! stort grattis, skönt att det gick bra till sist!!

Ä det bara jag eller är det väldigt många bebisar som har bajsat i vattnet i denna tråd? trodde inte att det var så vanligt?
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-28 19:50:07 följande:
    Om det ändå vore så :) än så länge är jag med på den 1 feb.. Under vårat VUL i vecka 7 sa vår gynekolog på skämt att den lilla kommer den 3 februari.. Så kanske.. Sen på KUB fick vi inget datum då dom satte datumen på RUL sa dom.. Hur mår du? Känner du av något?

Jätte skönt med städat hem om det skulle dra igång snart. Då har vi ett rent hem att komma hem till.. Sambon har lovat att hjälpa till att hålla det såhär nu tills lillan kommit, hunden hårar så mycket att dammsugaren går en gång om dagen..
    skumt att de inte satte datum vid kub, har hört att det brukar vara tvärt om att de inte ändrar datumet vid Rul om man gjort kub. Vid VUL sa ju vår gyn 1 feb på efm, så man kan ju alltid hoppas på att hon ivart fall inte kommer senare än så. 

Nej, idag har jag inte ens känt några sammandragningar. Ska vi ses och gå i trappor och dricka skumpa (hört att det tydligen ska sätta igång förlossningen, känns dock lite olämpligt, men hur roligt hade det inte vart om vi båda får värkar och är helt tipsy när vi kommer till förlossningen!?) i helgen?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-28 21:27:24 följande:
    Pluttan! Hoppas det bara är en tillfällig temphöjning. <3
    Skönt, temp normal igen
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:24:41 följande:

Nån mer som funderat på att donera bröstmjölk? Det börjar kännas så bra med amningen nu att jag tänkte ta tag i det, iaf ringa och prata med neo, men jag skulle tro att såren på brösten måste läka ordentligt innan man börjar donera. Men eftersom det finns en gräns på att bebis får vara max tre månader när man donerar så vill jag ju börja så snart jag kan, om jag nu lyckas pumpa. Kunde aldrig donera sist men skulle verkligen vilja göra det nu.

Vilken bra idé, det kan jag verkligen tänka mig göra! Hur lång tid brukar det ta innan man vet om amningen fungerar? Har ju massa mjölk nu iaf men han är bara en vecka.
  • amalie79

Gud jag är så trött. Arvid sov 1 1/2 timme och har nu hållit låda i två. Stackarn har nog ont i magen. Äter och kräks om vartannat. Sambon har gått och lagt sig i soffan efter att ha försökt han med, ändå bara tutten som duger. Jag var tvungen att lägga ner honom för att gå på toaletten nu.

Tuttarna gör ont och jag är så himla deppig just nu. Hoppas detta är tillfälligt!

• Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2016-01-29 03:18:51 följande:

Vilken bra idé, det kan jag verkligen tänka mig göra! Hur lång tid brukar det ta innan man vet om amningen fungerar? Har ju massa mjölk nu iaf men han är bara en vecka

[quote=76280767][quote-nick]amalie79 skrev 2016-01-29 03:32:09 följande:[/quote-nick]Gud jag är så trött. Arvid sov 1 1/2 timme och har nu hållit låda i två. Stackarn har nog ont i magen. Äter och kräks om vartannat. Sambon har gått och lagt sig i soffan efter att ha försökt han med, ändå bara tutten som duger. Jag var tvungen att lägga ner honom för att gå på toaletten nu.

Tuttarna gör ont och jag är så himla deppig just nu. Hoppas detta är tillfälligt!

Åh det är så jobbigt när man inte får dem nöjda på kvällen/natten fastän man tycker att man provat allt! Vår skrutt har bara haft en sådan där kräkkaskad men igår var han sådär som du beskrivit att han ska ha bröstet men sedan släpper bröstet, slår på det och skriker. Asjobbigt! Ni kanske ska köpa sådana där minifomdroppar för magen?
  • mitthemligajag
    elinville skrev 2016-01-28 20:55:11 följande:

27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3

Vattnet gick 26/1 kl 23:00, preciiiis när vi skulle gå o lägga oss. Hade då fått hinnsvepning på morgonen o var då 2 cm öppen men med 2 cm lång tapp. Bebisen hade bajsat i vattnet och eftersom han fortfarande lågt högt o rörligt hos BM på morgonen skulle v in direkt och vi fick inte åka hem igen.

På förlossningen blev vi kvar och eftersom bebisen trots vattenavgång ff låg högt och rörligt fick jag bara ligga i sängen och inte alls vara uppe och röra mig. Kl 01 kom värkarna igång som visade sig var heeeemska pinvärkar. Dom kom ofta, varade länge och var hemska att hantera enbart liggandes men gjorde inte ett skit vare sig för att trycka ner bebis eller öppna mig. Till sist efter jag i panik skrikit att det här kommer aaaldrig att gå, jag döööör var han ca kl 05 så pass ruckbar att jag fick upp o röra mig, men då var jag ff bara öppen 2 cm och med 2 cm lång tapp - precis som på morgonen! Nu började dock värkarna ta ordentligt så jag kunde börja med lustgas, och på 1-2 värkar var jag öppen 7 cm och fick krystvärkar och plötligt var det dags att krysta. Fick krysta länge för huvudet låg diagonalt. Blev lite "bråttom" för hjärtljuden gick ner vi varje krystvärk. Huvudet åkte ner vid varje värk men flög upp igen så fort jag slutade krysta. De började bli prat om sugklocka men till sist kom huvudet över sista kanten o nästa värk var han ute!! Från 2 cm till ute på ca 1 timme o 45 min! Två små stygn var allt som behövdes och både jag och Vidar mår jättebra! :))
    Helt klart min värsta förlossning av mina tre, tur det var sista ;))

Stort grattis :) låter lite som min första förlossningen, ajaj för pinvärkar, dom är ju absolut värst av alla värkar!
  • Hame

Inatt har jag tagit stora sonen och maken bebis - Alvar. Så skönt med lite mer sammanhängande sömn! Hoppas hoppas att vi börjar få lite bättre nätter snart..

• qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-29 03:18:51 följande:

Vilken bra idé, det kan jag verkligen tänka mig göra! Hur lång tid brukar det ta innan man vet om amningen fungerar? Har ju massa mjölk nu iaf men han är bara en vecka.

Jag tänker mig att det är när man känner att det är oproblematiskt! För mig dröjde det tre månader med sonen och då var det ju för sent. Men kolla med ditt närmsta sjukhus så får du säkert svar! De brukar vara så tacksamma när folk vill donera.