• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • haannah
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Jag är i v.8 (7+1) nu, och ska iväg till BM för första samtalet om ett par timmar :) Hoppas på att få hjälp o tips på var jag kan boka tidigt VUL, eftersom jag är så orolig och gärna vill veta om ett hjärta slår eller inte.

Mår illa till o från, mest under morgonen när jag vaknar. Har väldigt ömma bröst igen och "växtvärk" till o från :)
  • haannah
    evigalängtan89 skrev 2015-06-01 04:28:07 följande:

Någon som har en matsedel att dela med sig av? Blir galen av vad man bör och inte ska äta?

Mådde så illa förra veckan. Tyck jag åt på tok för lite men redan gått upp 2,5kg går in i v 8 imorgon.

????

Det finns en app som heter gravid-mat. Vet inte om det är vad du söker men ett tips på vad du får o inte får äta under graviditeten :)
  • hsh
    Hame skrev 2015-06-01 07:52:35 följande:

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

Jag gör vul på grund av oro med ett mf i bagaget. Bokade kanske ett för tidigt men jag har svårt att sova osv. Åtta dagar kvar till vul nr 2.. Jag bokar privat!
  • Caisas

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Jag är också i vecka 9, 8+4 idag Glad Har inga symptom alls förutom att jag är ganska trött och hungrig! Har inte direkt varit illamående alls den här graviditeten, men om jag inte ätit på länge (t.ex. på morgonen) blir jag lite lätt illamående. Bara att äta då så går det över! Flört Fick se plutten på vul i tisdags och ska på kub-ultraljud den 26e juni så jag lääängtar Skrattande
  • Caisas
    WiMe06 skrev 2015-06-01 06:06:34 följande:
    Ja, det verkar väldigt stiltje här inne, vet inte om det beror på att alla hänger på Facebook istället. 
    Det är faktiskt ganska lugnt inne i FB-gruppen också. Tror att vi är inne i en period där det inte händer så mycket och därför skriver man inte så mycket heller. Så är det iallafall för mig Glad
  • WiMe06
    Caisas skrev 2015-06-01 08:48:04 följande:

Det är faktiskt ganska lugnt inne i FB-gruppen också. Tror att vi är inne i en period där det inte händer så mycket och därför skriver man inte så mycket heller. Så är det iallafall för mig 

Så kan det ju va, känner lite likadant, kollar läget här inne varje dag men har inte så mkt att dela med mig av själv
  • Mattenörd

Är i vecka 9 (8+1) och mår nästan oroväckande bra igen. Började må illa i vecka 6 ( precis som i förra grav) men i mitten av förra veckan försvann det. Är lite orolig att något är fel. Förra grav blev det bara värre fram till v.11-v.12. Är det lika vanligt att man får missfall utan några symptom som med?
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-06-01 07:52:35 följande:

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

Jag hade mf i april så mest är nog vul pga oro, sen har jag haft lite små blödningar nu så kan va skönt att se om det beror på bebisen eller nåt annat. Troligtvis är jag bars vääldigt skör. Jag har bokat det privat.
  • daoan

Hej tjejer,

Jag har inte varit så aktiv här utan mest läst Era kommentarer.

Nu är jag dock superorolig (pga MA och xu i bagaget).

Mina ömma bröst har kommit och gått men nu är de varken ömma eller svullna. Känns som de gått tillbaka till "vanligt" över natten... Någon annan som är i samma sits? Så rädd :(

Så var det precis när jag hade MA sist. Allt försvann. Enda skillnaden är att jag inte känt ett hugg i magen. Är i v 7+4 idag.

Såg hjärtat slå i 6+5(precis som sist)

• annahs1985
    Hame skrev 2015-06-01 07:45:59 följande:

Vart gör du ultraljudet, på mvc? Vill kanske också göra det, hade varit skönt att få se att där faktiskt finns en bebis men känner mig lite krånglig om jag ber om det.. 

Vi gjorde inte kub förra gången. Funderar fortfarande på om jag ska göra det nu eller inte.. Ska du? Hur är det nu, man måste åka till Göteborg och det kostar typ 1000 Ska höra lite om det idag på hälsosamtalet :) 

Ja jag gör det på MVC. Om du inte har tänkt att göra kub kan det ju vara skönt att göra ett innan det vanliga ultraljudet :) dom verkade inte alls tycka det var konstigt att jag ville, inga motfrågor eller diskussion. Fick tid på en gång. Ja kub:et kostar nog till och med nästan 2000 men jag kommer göra det igen. Hoppas allt går fint på hälsosamtalet i dag! Ha en fin dag ?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)