• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • aurorasmamma

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

• evigalängtan89

Någon som har en matsedel att dela med sig av? Blir galen av vad man bör och inte ska äta?

Mådde så illa förra veckan. Tyck jag åt på tok för lite men redan gått upp 2,5kg går in i v 8 imorgon.

????

• WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Ja, det verkar väldigt stiltje här inne, vet inte om det beror på att alla hänger på Facebook istället.

Jag mår bra över lag, men tröttheten börjar bli tröttsam, den är verkligen förlamande, förmiddagarna är värst, sen kommer jag igen en stund på kvällen och sen är man som en klubbad säl igen. Har börjat få mer illamående lite till och från. Nu kan det komma värsta kräkreflexen som är svårt att hålla emot ibland från ingenstans. Morgonen känner jag också av det mer. Lite mollande ibland och känner fogarna när jag hållt igång.

Imorgon ska jag på nytt vul, hoppas såklart på ett tickande hjärta då eftersom jag blev tillbakaflyttad sist. V 6+3 idag.
  • Soon2be3barnsmorsa

Hoppar in här!

Är 24 år och har BF den 24 januari med tredje barnet. Har två sen innan födda -11 och -13 :)

Det här kom lite som en chock för oss då det absolut inte var planerat, men nu börjar chocken lägga sig och vi planerar för en ny framtid :)

Vecka 7 idag, illamåendet på morgnarna smyger sig på sakta men säkert, likaså om jag inte äter regelbundet. Halsbränna titt som tätt. Ont i magen i mellanåt. Försöker hålla igång löpträningen trots extrem trötthet, minskad ork & mer flås.

Kan inte låta bli att redan spana runt vad nästa barnvagn ska bli för någon... ;)

Inskrivning 17 juni!

• Söndag

Välkommen!

Va lustigt vi går in i vecka sju idag och har även vi inskrivning 17 juni!

Är lite inne i barnvagnsträsket jag också de finns ju så himla mycket roligt :)

Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-01 06:50:02 följande:

Hoppar in här!

Är 24 år och har BF den 24 januari med tredje barnet. Har två sen innan födda -11 och -13 :)

Det här kom lite som en chock för oss då det absolut inte var planerat, men nu börjar chocken lägga sig och vi planerar för en ny framtid :)

Vecka 7 idag, illamåendet på morgnarna smyger sig på sakta men säkert, likaså om jag inte äter regelbundet. Halsbränna titt som tätt. Ont i magen i mellanåt. Försöker hålla igång löpträningen trots extrem trötthet, minskad ork & mer flås.

Kan inte låta bli att redan spana runt vad nästa barnvagn ska bli för någon... ;)

Inskrivning 17 juni!

• Pyret 85
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

är i v.9+3 och illamåendet kommer och går. Kräks nästan alltid på morgonen och även ibland under dagarna. Lite foglossning och ömma bröst.
  • WiMe06
    Söndag skrev 2015-06-01 06:59:37 följande:

Välkommen!

Va lustigt vi går in i vecka sju idag och har även vi inskrivning 17 juni!

Är lite inne i barnvagnsträsket jag också de finns ju så himla mycket roligt :)

Inskrivning 17 juni jag med ska på hälsosamtalet på onsdag.
  • Hame
    annahs1985 skrev 2015-05-28 14:06:16 följande:
    Det gick fint! Var inte så mycket man inte redan visste :) blir inskrivning 29 juni. Men ska på tidigt ultraljud nu på måndag. Ska bli spännande att se så det är en liten rackare där. Har inte vågat glädjas för mycket än på grund av tidigare missfall och brist på grav tecken. Enda jag kan känna är väll att jag mår aningens illa på morgonen. Å andra sidan hade jag inga direkta graviditets tecken med förra heller. Mådde som en prinsessa hela graviditeten. (Peppar peppar)

Har du funderat något på att göra kub eller så? Gjorde du det med din förra? Har ju nyligen flyttat från Stockholm, där ingick det om man ville oavsett ålder. Blev så förvånad att det inte överhuvudtaget görs i hela Halland.
    Vart gör du ultraljudet, på mvc? Vill kanske också göra det, hade varit skönt att få se att där faktiskt finns en bebis men känner mig lite krånglig om jag ber om det.. 

Vi gjorde inte kub förra gången. Funderar fortfarande på om jag ska göra det nu eller inte.. Ska du? Hur är det nu, man måste åka till Göteborg och det kostar typ 1000 Ska höra lite om det idag på hälsosamtalet :) 
  • Hame

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

• axelssonn

Är i v. 6 5+1 och har bf 30 Jan.

Det är vårat första barn och vi har försökt i två år, sen i januari har vi fått hjälp med äl tabletter och ul. Tredje gången gillt så lyckades vi.

Nu är jag nästan skräckslagen istället.

Ska ringa mvc idag och boka inskrivning men jag vet inte om jag vågar. Det känns som att om jagar det så blir det för verkligt och då kommer något att hända..

När ringde ni? :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)