• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Pyret 85
    babytigger skrev 2015-06-09 19:43:11 följande:

Hej tjejer.

Va på tidigt vul igår kl 12, hade fått lite annorlunda ont på bara höger sida söndags kväll så va glad att jag hade en tid.

Blev akut skickad till kvinnokliniken på sjukhuset, som hittade "liten" och hjärtat slog ( för första gången någonsin i mina 4 tidigare graviditeter, som slutat i mf och ma)

Men tyvärr satt det fel, i äggledaren. Skulle akutopereras kl 17 men eftersom jag inte hade så ont så blev det i morse kl 08.

Allt gick bra, fick behålla min äggledare vilket dom inte trott från början, men läkaren tyckte den såg så fin ut. Jag vaknade snabbt, åt och drack, och åkte hem kl 17..

Dom tyckte jag va extremt ovanlig som va så pigg.

Men jag är glad iaf, det betyder att jag har ägg kvar trotts AMH på mindre än 0,07

Jag kan bli gravid

Jag kan komma längre än v 5 vilket jag aldrig gjort innan..

Tog innohep denna gången och tror dom va nyckeln till att bebis hjärta tickade..

Lycka till alla andra, och nu ska jag vila 3 månader innan ja kör på bebisverkstad igen :)

Beklagar <3 Vilken härlig positivitet du har!
  • dinin

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

• hsh
    dinin skrev 2015-06-10 08:28:18 följande:

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

Jag har haft "rätt" magkänsla alla ggr, trots att nu när man var positivt inställd så vågade mam inte riktigt känna så. Jag hoppas det går bra Vecka?
  • dinin
    hsh skrev 2015-06-10 08:34:42 följande:
    Jag har haft "rätt" magkänsla alla ggr, trots att nu när man var positivt inställd så vågade mam inte riktigt känna så. Jag hoppas det går bra Vecka?
    Hoppas det med, känns som att det är min tur nu :) Jag är i v 7+3 idag, får se om de håller med!
  • hsh
    dinin skrev 2015-06-10 08:41:07 följande:

Hoppas det med, känns som att det är min tur nu :) Jag är i v 7+3 idag, får se om de håller med!

Jag är v.8+0 idag, igår var vi på vårt andra vul och fick denna gång se ett tickande hjärta. Jag håller tummarna för dig
  • Hame
    babytigger skrev 2015-06-09 23:58:01 följande:

Tack för alla fina ord.. :)

Jag kommer nog aldrig sluta försöka, för jag kommer ju aldrig sluta hoppas, längta och drömma om egna barn..

Kram på er!

Håller tummar och tår för att det går vägen nästa gång! Kramar till dig
  • Soon2be3barnsmorsa

Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)
    Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)
  • lanylena

Lycka till :) Det går säkert bra denna gång.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)