• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-10 11:10:55 följande:

Åååh grattis! Lyx att vara så nära v 13, jag är kvar i v 8, t.o.m tillbakaflyttad någon dag haha! Hon sa att det var svårt att åldersbestämma redan nu, så får se när jag ska till min vanliga barnmorska den 22/6 

Tack, och grattis till dig också! Nu är det nog nästan lika tryggt för mig som efter vecka tolv tror jag för den veckan är väl mer en milstolpe för dem som inte fått se ett levande foster, eller? De flesta går ju inte på VUL menar jag. Nu väntar jag på KUB 29/6, hoppas det också ska gå bra!
  • HCS
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 09:59:52 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

Härligt! Grattis så skönt att veta.
  • HCS
    dinin skrev 2015-06-10 11:09:32 följande:

Och nu har även jag varit på VUL! Allt såg jättefint ut och äntligen fick jag se de efterlängtade hjärtslagen Hjärta Nu kan man slappna av något.

Så skönt det måste vara! grattis!

Själv har jag ingen tid för vul. Landstinget erbjuder bara Rul och typ Kub(heter nåt annat här) för dom som har fyllt 35 innan barnet kommer. Själv är jag 32 i höst. Väntar på att jag ska gå 12 fulla veckor så man kan slappna av. (haft 2 mf) 
  • lanylena
    HCS skrev 2015-06-10 12:31:40 följande:
    Så skönt det måste vara! grattis!

Själv har jag ingen tid för vul. Landstinget erbjuder bara Rul och typ Kub(heter nåt annat här) för dom som har fyllt 35 innan barnet kommer. Själv är jag 32 i höst. Väntar på att jag ska gå 12 fulla veckor så man kan slappna av. (haft 2 mf) 
    Det är samma här, man får bara RUL (och KUB över 35), men bokade tidigt UL privat istället. Du har inga planer på det?
  • Soon2be3barnsmorsa

Jag vet andra som gjort VUL här, men det är inget som erbjuds i alla fall, man behöver nog hasärskilda skäl för att få göra de. Däremot brukar man kunna få lyssna på hjärtslagen efter v 15 :)

• lanylena

Vid min första graviditet fick jag VUL utan att be om det. Denna gång sa BM att deinte erbjuder det hos dom. wsen vet jag inte om hon sa det bara för att jag är andragångsföderska eller om det verklgen är å att INGEN får det längre.

• Kixpix

Hej!

Är fortfarande lite off i tråden då det inte fungerar att kommentera via appen. Familjeliv vet om det.
    Men jag har inte blivit erbjuden VUL och vill inte göra det heller. Ringde idag angående KUBtest och min BM skulle kolla upp det. De erbjuder det till dem som har fyllt  35 år här i Skåne men eftersom vi har både DS och Fragil X i vår släkt tyckte jag det var värt att kolla upp.

Hon skulle ringa antingen imorgon eller på fredag, så ska bli spännande och se om vi får göra ett KUBtest.

• Soon2be3barnsmorsa
    Kixpix skrev 2015-06-10 14:01:30 följande:

Hej!

Är fortfarande lite off i tråden då det inte fungerar att kommentera via appen. Familjeliv vet om det.
    Men jag har inte blivit erbjuden VUL och vill inte göra det heller. Ringde idag angående KUBtest och min BM skulle kolla upp det. De erbjuder det till dem som har fyllt  35 år här i Skåne men eftersom vi har både DS och Fragil X i vår släkt tyckte jag det var värt att kolla upp.

Hon skulle ringa antingen imorgon eller på fredag, så ska bli spännande och se om vi får göra ett KUBtest.

Men då borde ni väl bli erbjudna KUB kan man tycka? Tror att man blir de här om de finns DS i släkten. Vet att om man är under 35 och bara vill göra de "för att" så får man betala någonstans runt 1500:- tror jag. Men om de finns i släkten tror jag man får de gratis :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)