• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-10 08:28:18 följande:

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

Lycka till, hoppas allt är bra! Jag ska hålla tummarna!
  • Seven Costanza

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

• Seven Costanza
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 09:29:34 följande:

Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)

Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)

Jag har själv bokat tid för VUL på en annan mottagning för det fanns inga tider på min MVC. Jag valde att göra VUL eftersom jag inte har några tydliga symptom så jag ville se att det var ett levande foster för det har varit lite svårt att ta till sig i och med att jag mår precis som vanligt. Nu när jag precis fått veta att allt ser bra ut kan jag andas ut lite för nu är ju den värsta missfallsrisken över och jag kan känna mig lyckligt lottad som mår bra. Ska dock göra KUB om tre veckor så det kan ju fortfarande komma negativa överraskningar men just nu är jag glad och lugn.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 09:59:52 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

Wiiiie!! Sprattel sprattel!! Så gulligt.
  • lanylena

Åh, vad härligt att höra! Ja blev också flyttad två dagar, så jag fick BF 11/1, precis som jag räknat fram utifrån ÄL.
  • WiMe06

Åh vad härligt, vad skönt att allt var bra.
  • dinin

Och nu har även jag varit på VUL! Allt såg jättefint ut och äntligen fick jag se de efterlängtade hjärtslagen Hjärta Nu kan man slappna av något.

• dinin

Åååh grattis! Lyx att vara så nära v 13, jag är kvar i v 8, t.o.m tillbakaflyttad någon dag haha! Hon sa att det var svårt att åldersbestämma redan nu, så får se när jag ska till min vanliga barnmorska den 22/6 Glad
  • Joset

Hej, 
    Jag är gärna med här.
    Jag testade positivt 31/5 och dagen efter bokade vi en tid för abort då detta var helt oplanerat och inte riktigt rätt i tiden, men efter några dagar bestämde vi oss för att behålla och har avbokat aborten :)

Vi har ett barn sen innan som är född december -13.

Vet inte vilken vecka jag är i, men skulle gissa på någonstans mellan vecka 6-8. Så bf blir väl i slutet av januari/början på februari. Har tid för inskrivning nästa vecka och funderar även på att boka in ett tidigt UL för att fastställa hur långt gången jag är. 

Jag är 26 år och bor i Stockholm.

• Söndag

Vi blev erbjudna pga ivf :)

Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 09:29:34 följande:

Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)

Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)