• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Bullbak85

Jag vill skicka många styrkekramar till er som fått så ledsamma besked! Jag håller tummarna för att det ska gå bra nästa gång om ni tänker försöka igen. Hur ledsamt det än känns nu så ska ni vara glada över att veta att era kroppar fungerar precis som dom ska. Dom avslutar graviditeten "tidigt & snabbt" för att det va något fel och i slutändan skulle den lilla ärtan inte kunna leva. Tänk vilka fantastiska kroppar vi kvinnor har!!!

Tack till alla som "tycker synd om mig" och som tycker det är okej att jag gnäller. Idag va jag på akupunktur och det va sååååå skönt. Medan nålarna satt i va illamåendet som bortblåst och jag höll på att somna för att jag slappnade av så.,efteråt kom illamåendet tillbax, och det med kraft ska jag säga! Men hur jobbigt det än är att må så här fruktansvärt illa så är jag så tacksam för dom minutrarna jag slapp må illa, låter helt knäppt men sant!

• MarieTherese86
    annsansa skrev 2015-06-11 15:29:17 följande:

sitter i samma sits men fick tyvärr träffa en dr som vägrade låta mig skrapas innan nytt hcg :-/ hoppas på nästa vecka då känns hemskt att säga men vill bara få bort det som aldrig blev nu så man kan börja om igen :'(

Skickar en bamsekram till dig !

Men usch vilken otur med dr. :(

Förstår Hur du känner, man vill bara få det gjort så kroppen kan börja återhämta sig.

Stor kram
  • Blgebo
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 09:29:34 följande:
    Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)
    Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)
    Jag gör inte VUL, ser ingen anledning till det i mitt fall. Blir inte erbjuden det heller.  
  • MarieTherese86
    Bullbak85 skrev 2015-06-11 16:07:59 följande:

Jag vill skicka många styrkekramar till er som fått så ledsamma besked! Jag håller tummarna för att det ska gå bra nästa gång om ni tänker försöka igen. Hur ledsamt det än känns nu så ska ni vara glada över att veta att era kroppar fungerar precis som dom ska. Dom avslutar graviditeten "tidigt & snabbt" för att det va något fel och i slutändan skulle den lilla ärtan inte kunna leva. Tänk vilka fantastiska kroppar vi kvinnor har!!!

Tack till alla som "tycker synd om mig" och som tycker det är okej att jag gnäller. Idag va jag på akupunktur och det va sååååå skönt. Medan nålarna satt i va illamåendet som bortblåst och jag höll på att somna för att jag slappnade av så.,efteråt kom illamåendet tillbax, och det med kraft ska jag säga! Men hur jobbigt det än är att må så här fruktansvärt illa så är jag så tacksam för dom minutrarna jag slapp må illa, låter helt knäppt men sant!

Tack för värmande ord <3

Kvinnokroppen är magisk som sköter om oss så bra.

Kram
  • Kixpix
    Blgebo skrev 2015-06-11 16:20:15 följande:
    Jag gör inte VUL, ser ingen anledning till det i mitt fall. Blir inte erbjuden det heller. smile1.gif  
    Samma här :) blev inte erbjuden och tänker inte göra det.
  • Seven Costanza

Usch va tråkigt för er som inte fick behålla era graviditeter, tänker på er och hoppas att ni snart kan försöka igen!

• Soon2be3barnsmorsa
    Kixpix skrev 2015-06-11 16:24:14 följande:
    Samma här :) blev inte erbjuden och tänker inte göra det.
    Nej de blir nog inte för min del heller, de är en bit ifrån där vi bor och kostar några hundra, så vi struntar i det och håller tummarna att det går vägen även denna gång :)

Jag har en sjukt craving just nu - sushi! Har ätit det 3 ggr senaste veckan, och precis tryckt i mig 12 bitar, det är ju sååååå gott! Jag skulle kunna äta det jämt! ????
  • aurorasmamma
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-11 16:56:00 följande:

Nej de blir nog inte för min del heller, de är en bit ifrån där vi bor och kostar några hundra, så vi struntar i det och håller tummarna att det går vägen även denna gång :)

Jag har en sjukt craving just nu - sushi! Har ätit det 3 ggr senaste veckan, och precis tryckt i mig 12 bitar, det är ju sååååå gott! Jag skulle kunna äta det jämt! ????

Åhh sushi, något ja verkligen är sugen på!! Men karln är inte lika på så väntar in honom och hoppas de blir av snart. Sååå gott!!

Ja kommer inte heller göra något ul först rul den 10/8 känns ju som evigheter dit men de får ja ta.
  • Soon2be3barnsmorsa
    aurorasmamma skrev 2015-06-11 17:08:01 följande:
    Åhh sushi, något ja verkligen är sugen på!! Men karln är inte lika på så väntar in honom och hoppas de blir av snart. Sååå gott!!

Ja kommer inte heller göra något ul först rul den 10/8 känns ju som evigheter dit men de får ja ta.
    Jag passar på på jobbet, ;) min karl tar inte ens i sushi, så ska man vänta på honom får jag vänta till nästa liv! Hahaha
  • WiMe06

Usch vad tråkigt för er som förlorat era knyten. Håller tummarna att det går bra för er om ni väljer att försöka snart igen. Kramar till er.

Vad hemskt egentligen att det verkar vara så vanligt att det inte går bra. Men som nån annan skrev tidigare att kroppen är ju fantastisk på att ta hand om det som inte hade klarat livet utanför den trygga världen i magen.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)