• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Krocki1
    hsh skrev 2015-06-09 09:02:01 följande:
    Boka privat på någon närliggande klinik, kör sedan på doppler från v.14

Mina är enorma... och ömma. Men är lite beroende på dagsform. Ibland så känns det som att dom ska spricka ibland så känns det halvmycket bara.
    Jag har redan gjort två stycken vul, men efter en vecka blir jag nojjig igen, speciellt när symptomen kommer och går. Har haft tre missfall tidigare så litar inte riktigt på min kropp. Tre veckor kvar till kub så det ska väl gå bra att vänta, hoppas jag. 

Vad är en doppler? måste googla Glad
  • Riolina

Usch vad jag mår dåligt! Gick hem från jobbet i torsdags med hosta, ont i halsen och huvudvärk. Har legat i sängen sen dess mer eller mindre...illamåendet har tilltagit och noll aptit. Jag orkar ingenting! Ringde 1177 igår och blev rådd att kontakta läkare på vårdcentralen. Ringde vc nu och dem tyckte jag skulle vända mig till barnmorskan. Så nu har jag tid på vc kl 10.30 och kl 11.20 ringer barnmorskan upp mig. Så här dåligt mådde jag inte under mina två tidigare graviditeter. Är i v 8+2 Idag.

• Soon2be3barnsmorsa
    Riolina skrev 2015-06-09 09:19:54 följande:

Usch vad jag mår dåligt! Gick hem från jobbet i torsdags med hosta, ont i halsen och huvudvärk. Har legat i sängen sen dess mer eller mindre...illamåendet har tilltagit och noll aptit. Jag orkar ingenting! Ringde 1177 igår och blev rådd att kontakta läkare på vårdcentralen. Ringde vc nu och dem tyckte jag skulle vända mig till barnmorskan. Så nu har jag tid på vc kl 10.30 och kl 11.20 ringer barnmorskan upp mig. Så här dåligt mådde jag inte under mina två tidigare graviditeter. Är i v 8+2 Idag.

Jag med, jag pinar mig igenom jobbdagarna, äter frukt hela tiden och har jätteont i huvudet, igår somnade jag en stund också. Jättejobbigt :( Funderar på att köra på Postafen (åksjukepiller, funkade sist) men de blir jag sjukligt trött av, så då kan jag förmodligen inte köra bil till och från jobbet... :/
  • Bubblor

Wow, jag känner ingenting alls. Vad spännande att se hur olika vi är. Mina bröst känns som vanligt och jag har bara lite ligamentsmärtor när jag nyser/hostar eller rör mig hastigt. Lider med er som mår så illa och hoppas det avtar snart :)

• Söndag

Men hur kommer de sig att datumet kan ändras trots att man vet när befruktning skett?! Kan den inte vara olika stor men lika gammal?

lanylena skrev 2015-06-09 09:06:28 följande:

De mäter ju den lilla bönan och kan på så vis räkna ut hur gammalt det är.

• hsh
    Söndag skrev 2015-06-09 10:04:35 följande:

Men hur kommer de sig att datumet kan ändras trots att man vet när befruktning skett?! Kan den inte vara olika stor men lika gammal?

Man kan väl omöjligt veta exakt när befruktning har skett?
  • hsh
    Krocki1 skrev 2015-06-09 09:08:23 följande:

Jag har redan gjort två stycken vul, men efter en vecka blir jag nojjig igen, speciellt när symptomen kommer och går. Har haft tre missfall tidigare så litar inte riktigt på min kropp. Tre veckor kvar till kub så det ska väl gå bra att vänta, hoppas jag. 

Vad är en doppler? måste googla 

Aha. Okej Jag har vul idag.. Förra vul hittade hon endast en hinnsäck. Rund och fin. Var ganska tidigt gången då.. Hoppas vi får positivt besked idag.

Du har säkert redan googlat men det är en såndär sak som man kan lyssna på barnets hjärtslag :) Köpte en sån förra graviditeten men hann aldrig använda den.. Hoppas att få användning av den denna gång.
  • lanylena
    Söndag skrev 2015-06-09 10:04:35 följande:

Det kan häda at den inte vuxit i den takt den ska också.  Eller så var befruktningen inte id den tidpunkt du trott.
  • Knorrsvans

Jag är helt ny på familjeliv, så det ska bli spännande att se om meddelandet går fram. Jag är 25 och väntar mitt andra barn i januari. Skulle hemskt gärna dela resan med er virtuellt. :)

Försökte lägga till mig i fb-gruppen, men såg att den nu blivit hemlig. Ska försöka se om jag förstår hur man skriver till er här, annats kanske någon vill hjälpa mig? :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)