• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Bubblor
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 14:15:27 följande:
    Men då borde ni väl bli erbjudna KUB kan man tycka? Tror att man blir de här om de finns DS i släkten. Vet att om man är under 35 och bara vill göra de "för att" så får man betala någonstans runt 1500:- tror jag. Men om de finns i släkten tror jag man får de gratis :)
    Det beror nog på vart man bor, här i Örebro är det gratis att göra KUB, väldigt smidigt tycker jag :) Men tycker att det är oerhört dumt såklart att det inte är samma över hela landet.
  • FruGru

Hallå allihop

Så skönt med alla vul med små busiga krabater <3

Hade några dagar med extremt illamående. Nu mår jag ok på fm men runt 14 kommer det smygande. Vagt illamående. Har gått ner 1 kilo. Bokat tid till läkaren på mvc. Men som det är nu så är illamåendet hanterbart.

I övrigt är jag fruktansvärt trött och har lite humör en del molvärk som kommer och går.

Glömmer bort vilken vecka jag är i hela tiden. Tur man har appen för att hålla koll ;)

• hsh

Nån fler som har svårt att dölja magen? Beror på svullnad såklart men den är stor på mig.. Varit tvungen att köpa nya kläder i två storlekar större för att kunna gömma undan den

• Grus grus
    FruGru skrev 2015-06-10 14:46:35 följande:

Hallå allihop

Så skönt med alla vul med små busiga krabater <3

Hade några dagar med extremt illamående. Nu mår jag ok på fm men runt 14 kommer det smygande. Vagt illamående. Har gått ner 1 kilo. Bokat tid till läkaren på mvc. Men som det är nu så är illamåendet hanterbart.

I övrigt är jag fruktansvärt trött och har lite humör en del molvärk som kommer och går.

Glömmer bort vilken vecka jag är i hela tiden. Tur man har appen för att hålla koll ;)

Jag glömmer också hela tiden vilken vecka jag är i! Trodde jag var den enda. Jag är också trött men mer nedstämd.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Kixpix
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 14:15:27 följande:
    Men då borde ni väl bli erbjudna KUB kan man tycka? Tror att man blir de här om de finns DS i släkten. Vet att om man är under 35 och bara vill göra de "för att" så får man betala någonstans runt 1500:- tror jag. Men om de finns i släkten tror jag man får de gratis :)

Man tycker ju det. Men hon skulle fråga läkaren om det var befogat för min del, då mina två systrar har gjort KUB. Kan ju alltid hoppas att läkaren tycker det är befogat. Jag tycker bara det ska bli roligt att se krabaten lite tidigare. Tycker det är snålt med UL i Sverige.

Pratade med min mamma häromdagen. När min bror bodde i Österrike och de skulle ha barn gjorde de  9 (!!!!!!!) UL i 3D på bebisen under hela graviditeten. Snacka om att inte snåla in på något där!

• Kixpix
    hsh skrev 2015-06-10 15:20:24 följande:

Nån fler som har svårt att dölja magen? Beror på svullnad såklart men den är stor på mig.. Varit tvungen att köpa nya kläder i två storlekar större för att kunna gömma undan den

Det börjar bli tufft ja. Jag är vecka 9 (8+2) och ibland svullnar magen upp så det ser ut som att jag är i 4-5 månaden. Är lite småmullig sedan innan, men nu går det inte ens att dra in magen, HAHA. Min pappa skojar hela tiden om att det är tvillingar, det finns tvillingar på hans sida, så ibland blir jag lite nojig om att det är det bara för att magen syns så mycket :D haha.
  • WiMe06

I mitt landsting erbjuds nupp/KUB till alla som vill. Så vi har bokat tid för kub med vet inte ännu om jag vill göra det, kanske bara gör ultraljudet. Har tid den 9 juli iallafall. Vul erbjuds inte hos min mvc utan jag bokade privat.

Min mage har börjat svullna lite, tog på mig en blus idag som jag köpte för inte så länge sen, som hänger lite nertill eller vad man ska säga, men idag putade det ut en liten magen där under med. Hmm.

• Seven Costanza
    HCS skrev 2015-06-10 12:31:40 följande:

Så skönt det måste vara! grattis!

Själv har jag ingen tid för vul. Landstinget erbjuder bara Rul och typ Kub(heter nåt annat här) för dom som har fyllt 35 innan barnet kommer. Själv är jag 32 i höst. Väntar på att jag ska gå 12 fulla veckor så man kan slappna av. (haft 2 mf) 

Samma här. Jag bokade själv VUL på en privat gyn men det kostade bara som ett vanligt läkarbesök dvs 300kr. Sedan ska jag göra KUB på MamaMia och det kostar 1500kr.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-10 15:20:24 följande:

Det är lite från dag till dag. När jag precis ätit står den rakt ut känns det som, och jag vet inte men det känns som att några på jobbet har tittat lite menande mot magen någon gång, men ingen som säger något. Går in i v 11 idag .
  • FruGru

Vul ingår på den mvc jag går hos. Samt rul och tul i vecka 32. De har egen ul maskin på mottagningen. Så man kan få fler.

Min mage är svullen när jag slappnar av men spänner jag den syns det inte.

Har ont i ligamenten när jag reser mig eller nyser. Ni oxå?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)