• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • hsh

Hej alla, jag har tagit helgledigt från FL men nu är man tillbaka till vardagslunken.. Snart går jag in i v.10 , känns helt galet! Vi fick ju se hjärtslag för nån vecka sedan och har bokat ett till ultraljud den 3e juli för att hinna se att allt ser bra ut före alla går på semester. Det blir i v.12 men medicinskt sett v.11 Någon som vet hur man räknar egentligen med det här att missfallsrisken sjunker efter v 12? Jag tänker att jag egentligen borde ha väntat till v13 för då är man medicinskt sett i v.12 men jag vet inte..

• hsh
    dinin skrev 2015-06-15 09:48:22 följande:

Någon som har något fantastiskt tips mot illamående? Börjar bli såå jobbigt... Postafen funkar inte, har sea band på trots att de inte funkar, tuggar på ingefära, dricker citronvatten... Har jag missat något som INTE innebär medicinering..? 

För mig hjälper det med Läkerol tabletter.. Kanske inte när det är som värst dock, så vet inte om det hjälper för dig om du mår så pass illa som du gör :-/
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-06-15 12:01:02 följande:

Fulla 12 veckor. Som vården säger alltså. 

Det var det jag tänkte Men men. Får hålla mig till tåls efter v.11 tills rutinkollen i augusti. . För då har jag gjort fyra st ultraljud.
  • dinin
    hsh skrev 2015-06-15 11:59:31 följande:
    För mig hjälper det med Läkerol tabletter.. Kanske inte när det är som värst dock, så vet inte om det hjälper för dig om du mår så pass illa som du gör :-/

Nej, tyvärr... Kan inte tugga tuggummi eller ha något sånt i munnen då jag mår ännu mer illa då. Som tur är kräks jag inte jämt och ständigt, bara ett par gånger om dagen ifall det är en dålig dag. Men det ständiga illamåendet är fruktansvärt!
  • 20110303

Verkar som flera väntar t efter rul med att berätta för jobbet. Skulle eg ja med helst göra men eftersom jag kommer söka gravidpenning känns det lite sent att berätta i augusti.(svårt o hitta vikarie finns varken fsklärare el barnskötare) Så jag har bestämt att berätta för chefen o min närmaste kollega innan semestern. De andra får märka det när jag är tillbaka, är då i v 18 så lär ju synas;)

• 20110303

Hur gamla är dina barn?

Våra är 4, tänkt berätta för närmaste familjen efter kub. Men vill helst berätta för barnen först men kanske blir för lång väntan för dem...får grunna på det lite till!

WiMe06 skrev 2015-06-14 02:32:36 följande:

Är bara i vecka 9 men vi har berättat för barnen. Dem har bara blivit glada och dem ser på magen att den vuxit och dem har varit såå duktiga att inte säga ngt till ngn. Det är familjens lilla hemlighet hos oss. Vi kände att vi ändå ville ha dem delaktiga. Dem har sett bilden vi fick från vul och dem frågar ofta hur stor bebisen är nu osv.

• 20110303

Vid hälsosamtalet i v6 vägde jag 56,8 och i v11 57,8. Förra graviditeten var det sista trimestern jag gick upp alla mina kilo.

Fundersamflicka21 skrev 2015-06-14 14:34:00 följande:

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

• Hame

Jag kommer tillbaka till jobbet efter semestern i v.18 så tänkte berätta då :)

Idag var jag och tåg blovprov till KUB-testet. Eftersom det inte göras i Halland fick jag kuska till Ljungby, 1,5 h enkel väg. Ta blodprov tog 5 minuter, sedan kuska hemåt igen. Missade fyra arbetstimmar.. så onödigt men what to do..

• Kixpix

Någon som har bra tips på mammavänliga kläder? Är det leggings/tunikor/klänningar som gäller, i alla fall nu på sommaren?
    Byxor börjar blir ett problem för mig. Gått upp cirka 2 kg och gick in vecka 10 idag :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)