• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Söndag
    20110303 skrev 2015-06-13 14:47:51 följande:

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

Jag kommer gå ut med det på jobbet efter sommarsemestern är då i vecka 19 semestern kom väldigt lägligt! Många går ju på semester redan nu!
  • WiMe06

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Min chef vet om det och en arbetskamrat, dem andra vet inget och jag tänkte försöka hålla det så till jag kommer jag tillbaka efter semestern. Går på semester efter midsommar och är ledig i 8 veckor. Kommer vara i v 17 ungefär när jag kommer tillbaka.
  • aurorasmamma

Ja vet faktiskt inte, går tillbaka och börjar jobba början på juli. Men chefen ha semester tills i augusti. Gissar på att ja håller på de tills efter rul iallafall . I och med att jag denna grav inte tänker ta ut grav/havandeskapspenning känner jag inte att jag måste berätta tidigare.

Vi har inte berättat för många alls ännu. Bara min bästa vän och makens mormor som vet. Ni som har barn sedan tidigare, hur ha ni valt att göra med att berätta? Helst skulle ja hålla de för oss själva tills efter rul bara magen inte syns så mycket.

Är dock bara i v11 än så ingen brådska. Men hade varit kul att berätta på något fyndigt sätt
  • WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-06-14 01:31:15 följande:

Ja vet faktiskt inte, går tillbaka och börjar jobba början på juli. Men chefen ha semester tills i augusti. Gissar på att ja håller på de tills efter rul iallafall . I och med att jag denna grav inte tänker ta ut grav/havandeskapspenning känner jag inte att jag måste berätta tidigare.

Vi har inte berättat för många alls ännu. Bara min bästa vän och makens mormor som vet. Ni som har barn sedan tidigare, hur ha ni valt att göra med att berätta? Helst skulle ja hålla de för oss själva tills efter rul bara magen inte syns så mycket.

Är dock bara i v11 än så ingen brådska. Men hade varit kul att berätta på något fyndigt sätt

Är bara i vecka 9 men vi har berättat för barnen. Dem har bara blivit glada och dem ser på magen att den vuxit och dem har varit såå duktiga att inte säga ngt till ngn. Det är familjens lilla hemlighet hos oss. Vi kände att vi ändå ville ha dem delaktiga. Dem har sett bilden vi fick från vul och dem frågar ofta hur stor bebisen är nu osv.
  • FruGru

Denna oron. Mitt illamående försvann spårlöst. Bara sådär en dag. Och självklart var det så skönt men oxå jobbigt för oron växer.

Visst är jag fortf trött. Magen är svullen. Men annars inget sådär..

Vecka 8+6 idag...

• Fundersamflicka21

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

Själv går jag in i vecka 12 idag och imorgon har vi inskrivning. Vi har även valt att göra kub testet så blodprov tas imorgon.

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

• WiMe06
    Fundersamflicka21 skrev 2015-06-14 14:34:00 följande:

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

Själv går jag in i vecka 12 idag och imorgon har vi inskrivning. Vi har även valt att göra kub testet så blodprov tas imorgon.

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

Jag har hört det är rätt vanligt att många går ner lite i vikt i början, men det kanske har med illamående att göra? Jag har inte tagit en vikt nu, tog en samma dag som hälsosamtalet, och då låg jag på en vikt på 63,1kg. Och jag brukade pendla en del mellan 62/64 innan jag blev gravid. Så det har inte hänt särskilt mkt på vikten. Tror inte du behöver oroa dig. Med min första gick jag upp 7-8kg ungeför och det mesta kom i slutet av grav.
  • haannah

Hur går det för er allihopa? :) själv gick jag in i v.10 igår (9+1 idag). Ska göra VUL på onsdag, som jag längtar. Hoppas på att få se att lille ärtan mår bra, och fina hjärtslag! Efter ett MA är det dock svårt att hålla hoppet uppe, man förbereder sig på det värsta tyvärr. Men jag försöker hålla hoppet uppe i och med att jag känner molvärk, illamående och lite andra symtom än :) hoppas verkligen att den här lilla ärtan vill stanna hos oss!

• MeEmmA

Gomorgon, har inte skrivit här så mycket, läser mest bara här. Detta är min fjärde graviditet och eftersom att allt har gått så bra med mina tre andra har jag nästan varit inställd på att få missfall denna gången (verkar vara så vanligt). Har haft endel småblödningar, vilket i sig jag egentligen vet är väldigt vanligt och ofarligt, men så har jag läst alla tråkiga besked här och då tänker jag igen "varför ska jag ha en sådan tur med mina graviditeter, nu är det nog min tur". Men tiden har rullat på och imorgon är det inskrivning, har inte trott att jag skulle komma till den dagen. Ska försöka att tjata till mig ett ultraljud så att jag kan gå ifrån de negativa tankarna när vi åker utomlands om en vecka och kanske även för att kunna vara glad över att va gravid :)
    Annars mår jag faktiskt otroligt bra, lite trött och blir lätt yr men illamående kommer bara när jag är hungrig(är väldigt känslig för mattiderna, måste ha mat med bestämt tidsintervall). Är väldigt glad över detta då jag verkligen mådde skit första 20 veckorna med min son som är född i höstas.

• dinin

Någon som har något fantastiskt tips mot illamående? Börjar bli såå jobbigt... Postafen funkar inte, har sea band på trots att de inte funkar, tuggar på ingefära, dricker citronvatten... Har jag missat något som INTE innebär medicinering..? 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)