• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Flizz

Var på UL igår, fick se en liten ärta med pickande hjärta, blev daterad exakt på dagen vad vi hade trott så BF blir 26 januari.

Känns så himla overkligt är inte alls inställd på att de ska komma ett barn i januari.

• Hame

Har gått och blivit liten nojjig eftersom jag knappt har några symptom och inte kommer att göra VUL Obestämd 

Funkar gravtest så här sent? Visar de negativt om man fått missfall? Är i v.12 nu.. Tog blodprov på hälsosamtalet och inför KUB i tisdags, det senaste har de kanske inte hunnit kolla ännu men om de såg att man inte var gravid på dem borde de väll höra av sig?

• Fundersamflicka21
    Hame skrev 2015-06-17 09:36:36 följande:

Har gått och blivit liten nojjig eftersom jag knappt har några symptom och inte kommer att göra VUL  

Funkar gravtest så här sent? Visar de negativt om man fått missfall? Är i v.12 nu.. Tog blodprov på hälsosamtalet och inför KUB i tisdags, det senaste har de kanske inte hunnit kolla ännu men om de såg att man inte var gravid på dem borde de väll höra av sig?

Jag gjorde ett gravtest förra veckan för att jag inte kände några symtom o då visade de starkt positivt. Hur det är vid MF vet jag inte men Jag hoppas stt det bara är att du bara är orolig o inget mer med den saken :)

Kub är ju kombinerat blodprov och ultraljud. fick du ingen tid till UL inbokad nära inpå? Vi var på inskrivningen i måndags och tid för UL på tisdag morgon.

PS - börjat må riktigt illa igen....
  • Caisas

Har gått och blivit liten nojjig eftersom jag knappt har några symptom och inte kommer att göra VUL Obestämd 

Då ska du väl på KUB-ultraljudet snart ändå? Jag gjorde vul i vecka 8 och går in i vecka 12 imorgon, har inte heller några symptom alls. Har kub nästa fredag :)
  • annahs1985

Har gått och blivit liten nojjig eftersom jag knappt har några symptom och inte kommer att göra VUL  

Jag var och gjorde blodprovet i går i ljungby :) jG har inte känt några symptom på hela tiden, man får väl ha is i magen. När har du kub? Vid mf så blir det negativt test efter ett tag. Men då måste du ju blöda. Vid ma testar man positiv då kroppen fortfarande tror att den är gravid, därav att fostret inte kommer ut. Håll ut till ultraljudet allt är säkerligen helt i sin ordning :)
  • Hame
    annahs1985 skrev 2015-06-17 10:25:09 följande:
    Jag var och gjorde blodprovet i går i ljungby :) jG har inte känt några symptom på hela tiden, man får väl ha is i magen. När har du kub? Vid mf så blir det negativt test efter ett tag. Men då måste du ju blöda. Vid ma testar man positiv då kroppen fortfarande tror att den är gravid, därav att fostret inte kommer ut. Håll ut till ultraljudet allt är säkerligen helt i sin ordning :)
    Jag var i Ljungby i måndags och tog blodprov:) Tack för det tipset! 

Jag har ultraljudet till KUB 30/6, så det är nästan två veckor tills dess. Länge att undra.. Då får jag åka till Växsjö för de hade semester i Ljungby. Ska du också göra det?
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-17 10:40:06 följande:

Jag var i Ljungby i måndags och tog blodprov:) Tack för det tipset! 

Jag har ultraljudet till KUB 30/6, så det är nästan två veckor tills dess. Länge att undra.. Då får jag åka till Växsjö för de hade semester i Ljungby. Ska du också göra det?

Ja jag får också åka till växjö.. men men det är värt det. Tänk om du inte gjort kub Då hade du ju fått vänta enda till Rul, nästan 2 månader till.. det är rätt galet igentligen.. att man ska kunna gå i 18-20 veckor utan att ens veta att allt är som det ska där inne i bäbis fabriken. Det är ju liksom halva graviditeten.
  • Hame
    annahs1985 skrev 2015-06-17 10:48:26 följande:
    Ja jag får också åka till växjö.. men men det är värt det. Tänk om du inte gjort kub Då hade du ju fått vänta enda till Rul, nästan 2 månader till.. det är rätt galet igentligen.. att man ska kunna gå i 18-20 veckor utan att ens veta att allt är som det ska där inne i bäbis fabriken. Det är ju liksom halva graviditeten.
    Tycker också att det är värt det! Då följer mannen med dessutom så vi får se det som en rolig road trip, inte ofta vi är barnfria nu för tiden Glad Vilket datum ska du dit?

Ja förra gången gjorde jag varken RUL eller KUB så det var först i v.20 vi fick se sonen. Men jag kände mig lite lugnare efter att vi lyssnat på hjärtat, kommer inte ihåg men visst gjorde man det på inskrivningen?
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-17 10:55:48 följande:

Tycker också att det är värt det! Då följer mannen med dessutom så vi får se det som en rolig road trip, inte ofta vi är barnfria nu för tiden  Vilket datum ska du dit?

Ja förra gången gjorde jag varken RUL eller KUB så det var först i v.20 vi fick se sonen. Men jag kände mig lite lugnare efter att vi lyssnat på hjärtat, kommer inte ihåg men visst gjorde man det på inskrivningen?

Jag minns det som att det var jätte sent man fick börja lyssna på hjärtat.. tror inte jag fick göra det för ens efter rutin ultraljudet. Men man kan höra det från runt v 12 tror jag men då det kan vara svårt att hitta kan det ju skapa mer oro om man inte hör det lilla hjärtat. Ska ni kolla kön? Jag och mannen har inte diskuterat saken än. Sist gjorde vi inte det.. var så spännande när hon kom ut.. dom la henne med ryggen mot mig på magen så jag kunde inte se och dom ville inte säga och jag var så slut att jag knappt orkade kolla haha.. vi har tid den 7 juli så nästan 3 veckor på oss :)
  • MeEmmA

Med min minsta pojk så började barnmorskan lyssna på hjärtat i v 23 tror jag i samband med att hon började mäta magen :)

Var på inskrivning igår och fick lämna prover, fick det hela att kännas mer verkligt. Imorgon åker vi på semester och kommer hem den 1/7, blev riktigt glad över att få tid till kub den 2/7 tidigt på morgonen redan! Känns som att det är väldigt nära :) har inte gjort nått vul och det ville hon inte heller göra igår så det är bara att se framemot det datumet och hoppas på att ul går vägen!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)