• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Krocki1: Enligt niomånader.se var standardlängden efter tio veckor 3,1 cm, så om jag förstått din bild rätt är ert foster väldigt stort, eller 6,6 är inte längden kanske?

• Grus grus

6,6 tror jag är måttet på fostersäcken?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Seven Costanza
    Grus grus skrev 2015-06-11 22:13:56 följande:

6,6 tror jag är måttet på fostersäcken?

Aha så kanske det är! Jag blev mest lite nyfiken när det stod en typ dubbelt så hög siffra på hennes bild .
  • Soon2be3barnsmorsa

Det här kommer bli såååå svårt att dölja länge till. Är i v 7+4 och får inte igen mina jeans. Jag hade tänkt dölja det här till typ RUL, men lycka till liksom! Hahaha

• Krocki1

Gynekologen sa ingenting om hur stor den var men läste oxå på bilden  ca 6 cm. Men han sa att den är normal för veckan iaf Drömmer

I min gravid app står det att fostret mäter ca 4,5-6 cm i vecka 10+0 - 10+6 Glad 

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-06-12 07:25:38 följande:

Gynekologen sa ingenting om hur stor den var men läste oxå på bilden  ca 6 cm. Men han sa att den är normal för veckan iaf 

I min gravid app står det att fostret mäter ca 4,5-6 cm i vecka 10+0 - 10+6  

Okej, får hoppas att min växer mer senare. Vi är medellånga båda två så det borde inte bli en väldigt liten bebis .
  • WiMe06

När jag var på vul i v 7 så var inte vår lille plutt större än 1 cm ungefär och det är väl egentligen litet för den veckan. Blev väldigt orolig först men så tänker jag att längden på den lille är både svårt att mäta i den veckan och hjärtat slog ju så den var stark trots storleken. Båda våra barn innan har varit små vid födseln, men visst då har dem varit 3 respektive 5 veckors förtidiga med.

• 20110303

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

• Kixpix
    20110303 skrev 2015-06-13 14:47:51 följande:

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

Jag blev tvungen att berätta för jobbet i v8, går in i vecka 10 på måndag. Jag arbetar i hemtjänsten och vissa vi går till har multiresistenta bakterier och dit får inte gravida gå. Så jag var illa tvungen att kläcka ur mig det :)
  • attid89
    Krocki1 skrev 2015-06-12 07:25:38 följande:

Gynekologen sa ingenting om hur stor den var men läste oxå på bilden  ca 6 cm. Men han sa att den är normal för veckan iaf 

I min gravid app står det att fostret mäter ca 4,5-6 cm i vecka 10+0 - 10+6  

När jag var i vecka 10+4 var fostret 4 cm. Den barnmorskan sa att siffrorna i appen är lite väl tilltagna. Jag trodde att jag var i 10+0 då men hö. Flyttade fram mig för att bebis var såpass "stor".
Svar på tråden BF Januari 2016 :)