Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-07-06 23:15:01 följande:

Haha vadå direkt, redan från början eller? Jag märker ju fortfarande inte av min graviditet förutom att jag börjar bli lite tjock så jag har verkligen ingen uppfattning. Dock hade vi sex under typ fem-sex dagar i rad runt ägglossningen och jag har läst att det är större sannolikhet för pojkar om man har sex nära ägglossningen. Så jag räknar lite med att få en pojke.

Kanske inte första dagen jag fick veta att jag var gravid men väldigt tidigt fick jag en magkänsla som sa att det var pojkar. Men än har jag ingen magkänsla när det gäller den här graviditeten.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-07 12:45:52 följande:

Hm, var det något speciellt som fick dig att känna så? Vissa menar ju t ex att magens form är olika vid pojkar och flickor eller att man är sugen på olika saker. Jag mår som sagt precis som vanligt så jag hoppas att det går att se på RUL för jag är verkligen nyfiken!

Nej det var inget speciellt så kroppsligt som gjorde att jag trodde det, hade rätt så liten mage med båda pojkarna, och snart är magen ungefär lika stor som den var i v 30 med första, haha. Men det kan ju såklart vara att kroppen varit uttänjd två ggr tidigare. Två utav dem som vet är stensäkra på att det är en pojke till. Tyvärr har jag inget kvar sedan dem tidigare så vi får börja om på nytt vad det ön blir.

Har ingen tid för rut-ul ännu. Ska göra kub på torsdag så då kommer vi att boka en tid för Rut-ul.

Hoppas tiden går fort nu bara.

På sätt och viss kanske det vore positivt om den kom innan årsskiftet, vill ni ha barn tätt behöver ni inte bara oroliga för att dem kommer samma år men jag förstår verkligen era tankar med att ni hoppas liten stannar kvar. Jag är på nåt sätt inställd på att det kommer att bli tidigare, då båda innan varit tidiga. Så skulle bli chockad om denna lill* valde stanna kvar längre
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-07 19:59:41 följande:

Aha, jag fick bara en tid till RUL hem i brevlådan, kanske är olika i olika landsting . Ja jag hoppas på i början på året - känner att om det skulle vara i december hade jag velat att den kom FÖRE jul när allt fortfarande är mysigt och förväntansfullt - i mellandagarna har allt mysigt redan varit förutom nyår som jag inte gillar lika mycket. Jag är beredd på december men hoppas på januari . Vi kommer nog inte börja försöka SÅ tidigt som den här gången utan vänta åtminstone till maj så det inte är så stor risk att de föds samma år om den här kommer i januari.

Hade jag inte gjort kub hade jag nog bokat en tid tillsammans med bm eller bara fått en tid hem men min bm sa att gör man kub så bokar ni ni tid för rul då. Dem brukar tydligen skjuta lite på rul om man har gjort kub men det hade varit skönt att gjort rul innan jag börjar jobba igen egentligen. Men det kommer jag nog tyvärr inte hinna. Längtar så mkt till imorgon nu när man får se liten igen men är samtidigt så sjukt nervös över svaren.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-07-08 10:08:34 följande:

Redan vecka 15 och jag fattar ingenting! Tiden går så fort till skillnad från förra gången! Känns helt galet att tiden kan gå så här fort! Magen är platt, till och med mindre än förra gången då de började komma en mage lite smått vid denna tid. Om två veckor kände jag första sprattlet förra gången! Åh så spännande!!! :)

Jag tycker tiden går jättelångsamt men det känns otroligt skönt att ha passerat v 12, 12+2 idag. har största magen hittills, tidigare har det synts mkt senare, börjar bli svårt med kläder från garderoben nu, men svårt att veta vad man ska köpa när vädret är som det är. Gud, tänk att få känna första sprattlet snart, du kanske känner det tidigt nu med
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 09:09:25 följande:

Okej, jag gjorde ju KUB privat så det hade ju inget med landstinget att göra, så sjukhuset bara skickade en tid till mig. Och det är jag glad för för jag hade inte velat vänta för vi ska flytta i den veckan så det var skönt att det inte blev senare än 10/8. Då är jag i v 18+6 enligt KUB. Lycka till imorgon!

Men vilken tur att det blev innan ni flyttar. Hur fungerar det med kontroller och så i USA sen?

Nyfiken, men vad jobbar din man med som fått möjligheten att jobba i USA?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 10:45:46 följande:

Ja det var riktigt bra flyt! Min BM sa på förra besöket att jag kunde ringa sjukhuset själv efter midsommar för att boka en tid som passade mig, men innan jag hunnit göra det så kom det en tid i brevlådan . Vet inte i detalj hur det fungerar - vi kommer att välja sjukförsäkringsprogram när vi kommer dit och då har de en lista på alla vårdgivare man får använda, så får man väl helt enkelt ringa runt till dem och boka in en tid. Vid första försöket räknar jag med att gyn-läkaren berättar hur det funkar så får man ju koll. Min BM har sagt att hon ska fixa ett journalutdrag på engelska till mig, så det är ju bra. Känns inte så lönt att kolla upp så mkt i förväg för det fungerar säkert olika beroende på vilken vårdgivare man har. Det enda som jag vet är skillnad är att standard är att man går till en gyn-läkare istället för BM, och att utgångspunkten är att man har sin egen läkare vid förlossningen, om de inte fått förhinder.

Min man är forskare med doktorsexamen i ett naturvetenskapligt ämne. Det ska bli spännande att flytta dit men han kommer eventuellt behöva jobba ännu mer än nu, så jag är inställd på att tyvärr behöva göra det mesta med barnet själv. Jag kommer därför troligen att flaskmata så att pappan också kan göra något mysigt med bebisen och avlasta mig så att jag kan få sova eller göra annat de stunder han kan ha barnet. Om vi hade fått barn i Sverige hade han ju varit föräldraledig och så, men nu kommer han inte kunna vara det med första barnet. Kanske att han har fått en riktig anställning (dvs där man betalar skatt i Sverige så man får SGI) tills min föräldraledighet med andra barnet är slut så att han kan ta mer ansvar för det barnet.

Vi var ju helt medvetna om detta redan från början men det är det enda jag tycker är trist för jag är inte van att behöva dra lasset själv, vi har alltid gjort 50-50. Min mamma ska ta ut semester och komma över och hjälpa mig i början om det behövs så då är det ju också bra med flaskmatning. Svärmor är pensionär så hon kanske också vill komma ett tag, vi kommer jättebra överens så det vore kanske skönt. Jag hoppas på en lätt bebis som mest äter och sover, men är beredd på det värsta .

Aha, vad spännande. Önskar er verkligen all lycka till med flytten och att det går bra när ni kommit dit. Vad skönt om både din och hans mamma kan komma och hälsa på er och avlasta dig lite. Dem vill ju säkert träffa lilla barnbarnet med ju

Vad skönt att din bm kan hjälpa dig med journal och sådär med. Allt kommer säkert gå jättebra, ni verkar ha bra koll
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 16:22:20 följande:

Ja, det blir första barnbarnet för bådas föräldrar så de ser också verkligen fram emot det! Tack så mycket för lyckönskningarna, vi fick våra visum idag så nu ska vi äntligen boka flyg och boende

Åh, vad roligt för dem, då kommer dem nog mer än gärna och stöttar upp semester i annat land samtidigt som man får träffa första barnbarnet, kan ju inte bli bättre för dem vad skönt att ni fått era visum nu, känns mer riktigt kan jag tänka mig då.
  • WiMe06

Nu går det knappt att dölja magen längre, känns roligt samtidigt som det är lite jobbigt då det fortfarande är tidigt tycker jag. Fick väldigt "diskreta" blickar idag när jag hämtade minsta sonen hos en kompis. Lite jobbigt när man verkligen ser hur dem försöker titta diskret men inte säger ngt. Kan knappt dölja med vida kläder man ser nästan ändå att det är en "konstig" mage där under.

• WiMe06

När jag skulle berätta för min chef sa hon "jag visste väl det, det syns i ditt ansikte så tydligt". Jag fattade ingenting vad hon menade.

Tror inte det gäller bara kvinnor med barn, för jag kan inte se i ansiktet på ngn att dem är gravida och jag har två barn sedan innan, haha.

Jag kan ha en del av mina jeans men jag får låta bli att knäppa knappen och istället vika ner ändarna som blir när man inte knäppt knappen. Men då har Jah istället problem att hitta tröjor i garderoben som passar bra. Haha. Testade mina trekvarts gravkd byxor jag har kvar sedan nr 2 men dem var alldeles för stora ännu. Tycker klänningar är allra skönast men tyvärr tillåter ju inte alltid vädret det. Får ta en kik och se om jag kan hitta lite nya kläder ngn dag, men vill inte köpa på mig en massa ännu då jag vill se på kub först om allt är bra.

Znö- är livrädd för att det är tvillingar för vi har det i släkten och det är väl min generations tur om man räknar tror jag. Men det är ju inget dem sett på dem vul jag gjort iallafall.

Seven C - tycker det var fint av dig att inte stjäla uppmärksamhet med din glada nyhet men jag förstår om du vill säga det nästa gång

• WiMe06
    Znö skrev 2015-07-09 06:20:29 följande:

WiMe - du ska göra KUB va? Idag? Spännande, då lär du ju få veta om det är twins jag hålls på sträckbänken till 12/8 när det är RUL

Usch ja, nu startar jag väl världens rabalder här om att jag ska vara glad som erbjuds KUB, men för mig och min man är det det värsta beslut vi ställts inför. Min man var tveksam om han verkligen ville veta risken så därför valde vi att inte ta reda på risken idag utan fundera lite till. Det var iallafall bara en liten krabat där inne som sprattlade för fullt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)