Mallis87 skrev 2015-07-10 18:13:04 följande:
Jag älskar Emmaljungas vagnar! Vi har en emmaljunga edge duo (Emmaljungas största vagn) och den är kanon! Jättestor och rymlig liggkorg med en platta man kan fälla upp i ryggen, när barnet vill se lite mer men man ännu inte vill byta till sittdel. Liggdelen är varm och go, en kofta på bebisen, åkpåse och ligglocket på sen är det riktigt varmt och gott! Suffletten går att dra fram långt vid vind/sol.
Sittdelen går att ha på båda håll, men på vårt chassi med ställbart handtag går det att fälla handtaget också, vilket gör att man ju aldrig bryr sig om att vända sittdelen. Tex, var på stan med dottern, hon satt framåtvänd, sen somnade hon, perfekt att bara vända över handtaget sen hade jag henne mot mig.
Fyra fasta, stora lufthjul, perfekt för oss som bor på landet och går på grusvägar!
Men, vagnen är rätt tung, och jag tröttnade på att dra den in och ut ur bilen, så vi köpte även en emmaljunga scooter s när dottern kunde sitta framåtvänd, som alltid ligger i bilen. Den är jag också jättenöjd med, smidig med svängbara hjul inne i stan!
Nu funderar jag på om vi även behöver en syskonvagn... I början kan man ju ha den lille i bärsele och dottern i vagn, och jag tror inte jag gör så många/långa utflykter på tu man hand i början, och är sambon med så har vi ju två vagnar att ha barnen i. Ståbräda kan ju funka till dottern, om hon nu kommer ha lust att stå på en utan att försöka rymma iväg ;) nästa sommar är hon ju 2,5, tänkte om man åker på utflykt och hon inte orkar gå/ska sova middag hade det ju varit skönt att ha båda barnen "samlade". Någon som har tips på bra dubbelvagn? Vill ha barnen bredvid varandra med vändbara sittdelar!
Hade också en edde duo till dem två första barnen, älskade den med liggdelen men både jag och sönerna hatade den med sittdel, fruktansvärt otymplig och tung. Sambon säger att han gärna vill ha en sån igen och så mkt vet jag iallafall att jag vill INTE ha en sån igen. Vi hade också en scooter fast den modellen med fasta hjul och oj vilken trotjänare det var.
Har tyvärr inget bra tips på syskonvagn, är inte särskilt insatt i den världen

men som jag ändå förstått så är väl utbudet bättre idag iallafall än vad det var när vi letade för 6 år sedan.