• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • annahs1985
    WiMe06 skrev 2015-06-18 11:10:20 följande:

Då är det ju inga problem, tror mer min bm syftade på dem produkter med 0,5 alt 0,7% dom dem hade nolltolerans på, men det skiljer sig säkert också från bm till bm.

Knasigt nog så är ju faktiskt både 0.5 & 0.7 procent alkoholfritt. Tillverkarna behöver inte ens skriva ut den procenten igentligen. Så du kan köpa ciderdryck som det inte ens nämns på att det är alkohol i fast det är det. Filmjölk kan också också innehålla den lilla procenten alkohol :) men det finns faktiskt både vin och öl som är helt avalkholiserade som faktiskt smakar riktigt bra. Rapparen Petter har ett mousserande vin på systemet p-lex alkoholfritt. Riktigt smarrigt!
  • anaconda

Förra grav drack jag massa öl o vin (ja alkohol fritt såklart) och de är inge fel på dottern samt är de typ bara i Sverige dom säger total nolltolerans mm, utomlands rekommenderar dom till i med ett glas vin eller typ ibland (har jag läst när jag va gravid sist) men skulle aldrig dricka halter högre än 0,5% endast klassat som alkoholfritt. Så ni kan nog dricka ert alkoholfria vin o öl. Sen som föregående skriver så kan de finnas 0,5% i fil o yoghurt

• hsh

Ja jag skulle aldrig ens smaka på nåt som inte klassas som alkoholfritt & jag tror inte att det får kallas alkoholfritt om det vore farligt. Men tror jag inte dricker så många iaf

• FruGru

Jag dricker inte alkohol. Och det vet alla. Så jag slipper bortförklara :) vi ska bara va hemma imorgon dock.

Ringde min bm och grät idag. Är tungt att ha så mkt jobbigt bakom sig. Den naturliga oron blir 10 dubblad vissa stunder. Jag känner knappt nån glädje förväntar mig att de ska skita sig.

• Georgssons

Hej. Kände att jag också ville va me i din tråd då vi har samma beräknat datum. 6 januari är det planerat för mig också. V12 idag

Är 23 år gubben 25 och vårat första barn som planerade att vi skulle få helt å håller fullt upp då vi är i fullgång med att köpa hus :p

• hsh
    FruGru skrev 2015-06-18 11:52:18 följande:

Jag dricker inte alkohol. Och det vet alla. Så jag slipper bortförklara :) vi ska bara va hemma imorgon dock.

Ringde min bm och grät idag. Är tungt att ha så mkt jobbigt bakom sig. Den naturliga oron blir 10 dubblad vissa stunder. Jag känner knappt nån glädje förväntar mig att de ska skita sig.

Samma här. Slutade dricka alkohol för länge sen Men lite mer nervös då magen är jättesvullen.. Och att jag kommer neka mat jag annars brukar äta.

Håll ut! Det blir förhoppningsvis bättre.. föga tröst dock.
  • anaconda

Står på 1177 hemsida att drycker som säljs på Systembolaget och andra drycker som är alkoholfria kan man dricka som gravid!

• Seven Costanza
    anaconda skrev 2015-06-18 12:13:00 följande:

Står på 1177 hemsida att drycker som säljs på Systembolaget och andra drycker som är alkoholfria kan man dricka som gravid!

Precis. Jag dricker alkoholfria viner helt utan ångest. Konstigt med den barnmorskan som sa att det inte var okej.
  • anaconda
    Seven Costanza skrev 2015-06-18 12:20:07 följande:
    Precis. Jag dricker alkoholfria viner helt utan ångest. Konstigt med den barnmorskan som sa att det inte var okej.
    Ingen ångest här häller, har 3 flaskor till imorgon samt lite öl/cider!

Min BFF är oxå gravid (8 veckor före mig) och imorgon ska vi försöka supa oss redlösa >< (skämtet kanske bara hon o jag fattar så hoppas ingen tar illa upp)
  • Rouge

Hoppar in här. Vecka 10 med 17/1 som bf än så länge.
    Första barnet för oss bägge jag är 30 och killen 33, bor i Sthlm.
    Mår illa konstans. Hoppas starkt på att det släpper snart.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)