• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA

Vi avslöjade oss själva, kändes som att vi var tvungna till det efter att vi kom flera timmar försent pga att vi satt på akuten då jag fick stora blödningar i förrgår och igår. Det rann en massa färskt blod ur mig och självklart blev jag rädd. Kände att jag inte kunde fira nått utan att veta vart blodet kom ifrån. Fick lämna en massa prover och tillslut göra vul då jag till stor lycka fick se en liten krabat med armar och ben som sprattlade och ett litet hjärta som tickade fint. Livmoderstappen såg "lång och sluten ut" vilket skulle vara väldigt bra. Däremot sa läkaren att blödningarna troligtvis kom från moderkakan som är placerad vid tappen, men att med tiden när livmodern växer så kommer den förhoppningsvis att flytta på sig.
    Får heller inte bada i pool nu när vi åker på semester för risken till infektioner då jag blöder, vilket var väldigt bra att gå veta!

• Seven Costanza

Så ledsamt för er som blöder, förstår att det kan kännas svårt att glädjas med all oro. Hoppas att allt kommer att gå bra den här gången!

• Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-20 17:20:59 följande:

Idape: jag mår ganska bra är lite olika olika dagar. Haft en bra vecka med mindre illamående o trötthet. Men igår o idag har tröttheten varit tillbaka och mår himla illa just nu:/ 1 vecka kvar till semestern och kub 29/6 så det är vad jag ser fram emot nu:) ska du göra kub?

Vi blev inte avslöjade igår. Firade med barnens kusin o svärföräldrarna så var lugnt och mysigt. Dricker knappt alkohol längre heller så ingen som reagerade på att jag tog alkoholfritt t maten.

Vi ska också göra KUB 29/6! Vill bara vara framme där nu så att man får veta om allt verkar bra. Helst vill jag även göra mkp/fvp men de verkar restriktiva med det så det blir väl att försöka sluta oroa sig om man får ett bra resultat. Det är ju just att det bara är en sannolikhet som oroar mig, dvs även med ett bra resultat KAN ju ens eget foster vara just det som är sjukt. Vill gärna kunna börja berätta för vänner snart för det blir många fester nu under sommaren och är trött på att smyga och bortförklara. Kul att vi har samma KUB-datum!
  • Emelie86

Hoppar in i den här tråden jag också!

Jag är gravid, gick in i v 11 idag och väntar mitt första barn och är såklart jätteglad och förväntansfull. Har också haft småblödningar. Första gången innan jag plussat så antar att det var en s k nidblödning. Andra gången i vecka 8, bara lite blod som snabbt avtog och blev lite lite bruna flytningar. Fick göra vul v 8 och 9 och allt såg bra ut och hjärtat slog :) Gyn sa att jag inte behöver oroa mig så länge det är små blödningar som avtar och jag inte känner någon smärta. I onsdags fick jag en liknande blödning igen, väldigt sparsam även den, och trots de lugnande orden om att det inte ska vara någon fara kan man ju inte låta bli att oroa sig! 
    Sjukt jobbigt med dessa småblödningar och man blir lika rädd varje gång Rynkar på näsan

• Onsdagar

201103­03

#1880 Idag 17:23

Grattis och välkommen hit! Hur mår du?

Tack! Jag mår ganska bra. Ont i brösten och lite tröttare. Har inte riktigt fattat än att om 7 månader så har vi förhoppningvis ett barn här hos oss. Spännande, roligt men också lite läskigt. Föräldraskapet och de utmaningar som kommer komma.

• 20110303

Ja kul att vi har tid samma dag:) längtar så jag blir tokig känns som en evighet med en vecka kvar;) efter kub ska vi börja berätta och det ska bli så skönt att kunna släppa ut magen och va som man e... Ha ha ha!

Seven Costanza skrev 2015-06-20 19:39:38 följande:

Vi ska också göra KUB 29/6! Vill bara vara framme där nu så att man får veta om allt verkar bra. Helst vill jag även göra mkp/fvp men de verkar restriktiva med det så det blir väl att försöka sluta oroa sig om man får ett bra resultat. Det är ju just att det bara är en sannolikhet som oroar mig, dvs även med ett bra resultat KAN ju ens eget foster vara just det som är sjukt. Vill gärna kunna börja berätta för vänner snart för det blir många fester nu under sommaren och är trött på att smyga och bortförklara. Kul att vi har samma KUB-datum!

• 20110303

Kände och såg också en liten kula imorse, så häftigt! Är med v 12,11+4.

Mariii skrev 2015-06-19 10:01:40 följande:

Nu på morgonen när jag vaknade, innan jag gått upp och kissat så kunde man både se och känna en kula på magen!! Är så glad för det, den lilla växer :) Är i vecka 12. Med första barnet kommer jag inte ihåg när jag började få en liten kula, men inte såhär tidigt. Så det är väl som man säger att magen kommer tidigare med andra. Någon annan som har en pytte kula?

Glad midsommar!!

• 20110303

Klart man får gnälla måste va skitjobbigt! Hur har det varit idag? Tycker absolut du ska ringa så du får kolla till den lill* Kram

WiMe06 skrev 2015-06-20 18:08:24 följande:

Varning för gnäll!!

Nu är jag så trött på detta blod, ena dagen brunt, ena dagen en mm liten plutt rött på pappret och nästa bruna flytningar. Varför ska kroppen jävlas på ngt sätt!

Känner mig ju gravid fortfarande, varenda bh är för liten, byxorna går inte att knäppa längre, jag är sjukt trött, humöret går upp och ner som en jojo, jag kan äta som en häst och jag mår illa till och från.

Men varför detta jävla miniblödande hela tiden.

Har inte fått en orgasm på flera veckor men idag fick jag en och genast kom det droppar med blod vid toabesöket efter, så nu blir det inte en enda orgasm mer förän detta lilla knyte kommit till världen. På måndag ringer jag gyn igen och bara SKA ha en tid för att se så allt fortfarande är bra. Kan inte vänta till kubet den 9 juli, det är alldeles för länge.

Man kan ju aldrig börja glädjas åt graviditeten när kroppen gör såhär. Jag vill ju inget hellre än att kunna vars glad och lycklig men just nu är det bara jobbigt när det håller på så här. Vill inte att den här grav. också ska sluta olyckligt. Det lilla ärtan där inne bara måste må bra. Den måste!!!

• Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-21 20:27:22 följande:

Ja kul att vi har tid samma dag:) längtar så jag blir tokig känns som en evighet med en vecka kvar;) efter kub ska vi börja berätta och det ska bli så skönt att kunna släppa ut magen och va som man e... Ha ha ha!

Hade ni också varit på ett VUL redan? Vi var på VUL i v 10+0 så förhoppningvis är allt fortfarande bra. Vi har också tänkt berätta för folk utanför närmsta familjen efter KUB, så hoppas verkligen att allt ser bra ut så man inte behöver vänta längre. Haha släppa ut magen, ja det kan jag känna igen. Jag har väl egentligen ingen riktig kula ännu utan känner mig mest tjock, men det skulle ändå vara skönt att sluta hålla in magen .
  • Frogstomp

hoppar in här.

Är i v10 (9+6) så v11 imorn måndag. Vi väntar vårt 2a barn och det ska bli så kul med ett syskon till våran 5-åring. Jag är 26 år, och studerar till förskollärare =).

Svar på tråden BF Januari 2016 :)