Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

[quote=75853639][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-10-09 07:55:23 följande:[/quote-nick]Det finns ju badbaljor som går att vika ihop, supersmidigt när man inte vill ha en som inte tar en massa plats. Det är smidigt med badbalja även om man har badkar, tycker det är ganska jobbigt och opraktiskt att behöva fylla upp mer vatten i badkaret än vad som behövs i en balja samt att man får bättre grepp om bebis i en badbalja tycker jag, jobbigt att hänga över kanten och hålla i bebis. Denna gången letar jag det mesta begagnat faktiskt, bara vagnen och lite kläder vi köpt nya hittills.[/

Vi tänker oss att bebis badar med sambon, som är en riktig badnymf :) alternativt att den badar som vi gjorde första året, i diskhon:) så gjorde min väninna också

• amalie79

[quote=75853133][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-10-08 23:01:53 följande:[/quote-nick]jag köpte mitt för 250 kr,  är i fint skick, sätt en bevakning på blocket :)[/

Smart!'

• amalie79

Blä idag är en sådan där dag då jag ser allting negativt, lite som i början. Vi ska röja här hemma och kasta ut en massa gamla grejer och det är ju nyttigt när det väl är klart. Sen ska vi åka och handla lite och sen se på hockey, men först äta frukost när sambon vaknat.

Det är just det, inga speciella planer men ändå, de där helgerna utan hans barn är så sköna. Och snart finns de inte längre. Hans yngsta har just börjat stanna hemma ensam när vi åker och handlar osv. Och han är nio år. Det betyder att nästa gång vi får åka iväg till Willys ensamma är sambon 50 år och jag 45. Eller äta frukost klockan 10 utan att skala ägg åt barnen.

Försöker trycka in massa saker nu för att maximera vår sista tid bara jag och han. En hotellövernattning med massa sex och middag med levande ljus. Gå och simma tillsammans. Bio, jag som älskar bio. Handlar ju även om ekonomi såklart. Man kommer inte ha råd med det där så ofta sen.

Klart jag ser fram emot det som kommer sen också, men ärligt, jag gillar inte småbarn jättemycket och längtar efter en typ fyraåring, som min syster har, som klär sig själv och äter själv och går på toa själv, och som man kan ha lite utbyte av. Baka med, diskutera, osv.

Jag hade velat ha fler år med bara honom. Vi har bara varit tillsammans i tre år. Kan känna att jag inte är klar med det. Men är man 36 och 41 år och inte har lätt för att bli gravid har man inte lyxen att kunna göra det valet.

Kanske låter hemskt för egentligen är jag glad också. Folk säger "första barnet", då säger jag "enda barnet" för this is it. Mer vill jag inte ge upp av mig själv. Som jag sagt innan, hade min sambo tyckt det räckte med de två han har hade jag inte envisats, då hade jag också nöjt mig.

Samtidigt som det känns skönt att inte göra detta för att man känner att något saknas, för det gör ju att jag känner att jag lyckats, vore ju hemskt vara 36 år och missnöjd med sin tillvaro.

• amalie79

[quote=75857866][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-10-10 09:03:35 följande:[/quote-nick]Amalie: känner igen mig en del. Jag har t ex sålt min häst pga att vi skulle flytta utomlands samt skaffa barn så jag känner att jag redan har offrat en del för denna förändring i våra liv. Som tur är har jag ju peppar peppar haft en busenkel graviditet hittills och hade enkelt att bli gravid så själva graviditeten har inte varit en belastning men om den hade det så hade jag säkert tänkt annorlunda ang fler barn och hur tätt. Vi har inga barn sedan innan men som det känns nu blir det två barn och inte fler, och helst tätt så att man kommer förbi de värsta småbarnsåren snabbare. Jag fattar ju att det kan bli skitjobbigt men det blir förhoppningsvis inte sömnbrist under en utdragen tid exempelvis utan de blir större snabbt och kan ha mer utbyte med. Jag känner mig osäker på om jag kommer gilla spädbarn, tycker om barn men har ingen erfarenhet av spädbarn

Vad skönt att jag inte låter vansinnig:)

Tack för förståelsen:)

Håller med om att det är tur att man hittills har en enkel graviditet och kan arbeta som vanligt.

Tråkigt att sälja hästen men tänk så roligt om ni kan dela det intresset så småningom:)

Just nu bråkar sambon med sin elvaåring i telefonen. Antagligen ska han komma hit för det är någon sorts konflikt hemma hos mamman. Är väl därför det är jobbigt just nu med, han är väldigt utåtagerande just nu.

Han har redan fått ett syskon hos mamman för ett år sedan ich verkar cool med detta så det är nog inte just det.

• amalie79

[quote=75859475][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-10-10 16:57:25 följande:[/quote-nick]När jag var gravid i v25 förra gången så fick jag sprickor i svanskotan efter en olycka. Inget kul att föda m å nu börjar den göra sig hörd igen. Jävla skit rent ut sagt!!!! Svårt att sitta å ligga....

Idag fick Jag kommentaren e du i v26? Så långt? Ja ja det syns inte ännu. Jag vet..... Suck[/

Usch då aj:(

Ja hur det än är så ska folk kommentera. Jag får ju höra tvärtom- jaha är det så pass långt kvar? :)

• amalie79
    himw skrev 2015-10-11 17:36:39 följande:

Jag har gått och blivit knasförkyld under helgen så jag har precis sjukanmält mig till imorgon, trots att jag bara jobbar halvtid så känner jag att det funkar inte sitta och snora och hosta på jobbet i detta skick men jag får grymt dåligt samvete- var inte länge sen jag var hemma från jobbet och känner att jag haft fler sjukdagar sen jag blev gravid än innan.

Hur känner ni andra- har ni varit mer sjuka under graviditeten?

I vanliga fall hade jag tagit värktabletter och gått till jobbet men nu vill jag inte pressa min kropp utan vilar och låter den vara hängig istället, hur gör ni andra?

Inte alls mer sjuk faktiskt, hade väntat mig det eftersom jag var mer eller mindre förkyld hela förra hösten och vintern utan bebis i magen. Vet inte om det beror på att jag är noggrannare med mattider, vad jag äter och stoppar i mig massor av c-vitamin iom att kroppen envisas med att vilja ha sura citrusfrukter :D

Sambon går och drar på en envis förkylning som inte ger sig, jag fick en kort släng av den men det försvann fort.

Apropå det hur ser ni andra på influensasprutan? Min pappa fick info om att det är dags för den, likaså sambon är en riskgrupp pga astma. Tror inte att någon av oss kommer ta den dock, förutom pappa:) Glömde fråga min bm och nästa besök där är i november.

Vissa säger ju att man ska , andra inte.

Jag minimerar gärna antalet nålstick i mig så långt det går rent generellt- min bm fick erfara detta då hon tog mitt blodtryck innan sticket senast, övre normalskalan,och sedan tog om det efter och det var betydligt lägre:)
  • amalie79

[quote=75863908][quote-nick]himw skrev 2015-10-11 18:30:33 följande:[/quote-nick]Min man frågade vår BM om man skulle ta sprutan som gravid men då hade hon inte fått detta års rekommendationer så hon skulle kolla det till vår nästa tid nästa vecka- ska försöka komma ihåg att säga vad hon sa :)

Precis som du skriver amalie tycker jag att jag borde hålla mig frisk med mer vila än vanligt, halva dagar på jobbet och bra mellanmål men nepp :)

Tröstar mig med att mina stackars kompisar som precis skolat in deras dotter på dagis har varit mer eller mindre sjuka i omgångar sen i augusti- dagisbaciller alltså- det kan bli spännande sen.[/

Ja normalt sett brukar jag ta alvedon och Ipren och gå och jobba- men denna förkylningen stannade jag faktiskt hemma en dag iaf:) det var skönt!

• amalie79

Min väninna, som är sjuksköterska, tog svininfluensavaccinet, strax där efter dog hennes foster i magen och kom ut några veckor senare. Hon sa själv: något kanske var fel, det kanske inte alls hade med sprutan att göra. Men hon är än idag inte övertygad.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-10-12 10:54:54 följande:

Är det någon som har tips på knipövningar? Och är det någon mer än jag som få olyckor i trosorna när ni nyser?

Jag kan få, om jag nyser kissenödig men det har jag alltid haft... :) får alltid knipa ihop benen vid nysning. Men då nyser jag inte en eller två gånger utan i hela serier, 5-6 st i rad är inte ovanligt :)
  • amalie79

[quote=75870117][quote-nick]Hame skrev 2015-10-13 08:06:16 följande:[/quote-nick]Imorgon ska jag på aurora-samtal på förlossningen, någon mer som kommer att gå på det?[/

Jag hade nog behövt. Övervägde att prata med bm om det för det finns stunder då jag inte kan se en tid efter förlossningen. Vet egentligen att jag inte kommer dö, men får för mig det ibland. Är väldigt rädd för smärta rent generellt o framförallt detta att jag inte vet när det ska hända o hur länge det kommer hålla på. Men samtidigt så är jag lite så att jag inte vet vad som är bäst- tänkt på det, ellertänka så lite som möjligt på det, då jag har en tendens att fastna på saker.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)