himw skrev 2015-10-11 17:36:39 följande:
Jag har gått och blivit knasförkyld under helgen så jag har precis sjukanmält mig till imorgon, trots att jag bara jobbar halvtid så känner jag att det funkar inte sitta och snora och hosta på jobbet i detta skick men jag får grymt dåligt samvete- var inte länge sen jag var hemma från jobbet och känner att jag haft fler sjukdagar sen jag blev gravid än innan.
Hur känner ni andra- har ni varit mer sjuka under graviditeten?
I vanliga fall hade jag tagit värktabletter och gått till jobbet men nu vill jag inte pressa min kropp utan vilar och låter den vara hängig istället, hur gör ni andra?
Inte alls mer sjuk faktiskt, hade väntat mig det eftersom jag var mer eller mindre förkyld hela förra hösten och vintern utan bebis i magen. Vet inte om det beror på att jag är noggrannare med mattider, vad jag äter och stoppar i mig massor av c-vitamin iom att kroppen envisas med att vilja ha sura citrusfrukter :D
Sambon går och drar på en envis förkylning som inte ger sig, jag fick en kort släng av den men det försvann fort.
Apropå det hur ser ni andra på influensasprutan? Min pappa fick info om att det är dags för den, likaså sambon är en riskgrupp pga astma. Tror inte att någon av oss kommer ta den dock, förutom pappa:) Glömde fråga min bm och nästa besök där är i november.
Vissa säger ju att man ska , andra inte.
Jag minimerar gärna antalet nålstick i mig så långt det går rent generellt- min bm fick erfara detta då hon tog mitt blodtryck innan sticket senast, övre normalskalan,och sedan tog om det efter och det var betydligt lägre:)