• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-29 12:52:44 följande:

Det ska jag göra :) Jag har lite problem med urinprovet till inskrivningen, nu är jag på jobbet och kör direkt därifrån till MVC. Så jag har slagit in provet i en massa påsar och gömt det längst in i kylen i fikarummet  Hoppas ingen bestämmer sig för en spontan kyl-röjning!

När hade du kub? Nästa vecka?

Men gud Hahaha :) jag kissade direkt innan jag åkte dit i dag, visste inte att det skulle vara morgonurin. Var i alla fall inga konstigheter med det. Ja jag har kubet nästa tisdag.. vill bara att tiden ska gå snabbt så man får se att allt är som det ska.
  • Seven Costanza
    Reggi skrev 2015-06-29 13:40:58 följande:

Var i väg på kub i dag och bebisen spattlade för fullt och var så skönt att se att bebisen hade de bra i magen. Fick en låg risk och nytt bf som vart den 4 jan, så jag går in i v.14 i morgon :)

Men Gud va kul, då har vi samma BF!

Var också på KUB idag och blev flyttad från 6/1 till 4/1, riktig rysare att hoppas föda efter årsskiftet! Fick lägsta risken, 1:20000, så nu ska jag andas ut och njuta . Grattis till låg risk!
  • daoan

Tack för tipset ;)

Kixpix skrev 2015-06-28 22:00:42 följande:

Jadu, ischias är nerver som hamnar i kläm. Jag blev hjälpt av en kiropraktor. Men det vill jag inte nu när jag är gravid.

Sök på stretcha sätesmuskeln. Det hjälper mig. :)

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 17:18:47 följande:

Men Gud va kul, då har vi samma BF!

Var också på KUB idag och blev flyttad från 6/1 till 4/1, riktig rysare att hoppas föda efter årsskiftet! Fick lägsta risken, 1:20000, så nu ska jag andas ut och njuta . Grattis till låg risk!

Vad skönt att du fick låg risk, härligt att kunna andas ut nu
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-06-29 18:03:31 följande:

Vad skönt att du fick låg risk, härligt att kunna andas ut nu

Tack så mycket, ja det känns jättebra! Nu ska vi börja berätta för vänner vid tillfälle . Bara våra föräldrar, syskon och min bästa vän som vet än så länge.
  • Emelie86
    daoan skrev 2015-06-28 21:09:04 följande:

Får du ont av något speciellt eller bara allmänt?

Nej bara allmänt, möjligtvis att det börjar kännas lite mer efter att jag gått en långpromenad. Idag har det dock varit lugnt och jag har inte känt något :)
  • Emelie86
    Hame skrev 2015-06-29 12:58:07 följande:
    Ja, det stod tydligt på lappen att det skulle vara morgonurin och vi har tid 15.00 så då blir det ju så Flört Stod att det skulle förvaras i kyl tills man lämnade över det.
    Min barnmorska sa också att det skulle vara morgonurin. Ska på inskrivning på onsdag kl 15 så åker också direkt från jobbet. Har inte ens tänkt på att jag måste förvara det i kylen... haha, får väl också försöka gömma det på nåt sätt.
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 10:55:19 följande:
    Okej, dåligt att det är så olika mellan landstingen. Här i Skåne får man inte göra mkp/fvp för att man vill. Håller med din BM om KUB men det var det bästa jag kunde få tillgång till, även om jag får betala det själv, 1500 kr. Tack, jag hoppas också på riktigt bra siffror så kanske man kan sluta oroa sig även utan vidare tester. En sak undrar jag dock, varför gör du inte moderkaksprov istället, det kan man ju göra redan i v 11? Så är man inte lika långt gången om man måste avbryta tänker jag.
    Tror det mest används vid DNA tester, där man letar efter specifika sjukdomar mm. Har lite högre risk än fostervattenprov också. Finns även risk för reduktionsmissbildningar har jag läst. Så fvp känns bäst.  
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-06-29 21:31:49 följande:

Tror det mest används vid DNA tester, där man letar efter specifika sjukdomar mm. Har lite högre risk än fostervattenprov också. Finns även risk för reduktionsmissbildningar har jag läst. Så fvp känns bäst.  

Aha, det visste jag inte. Hoppas du får bra resultat på fvp! Själv fick jag lägsta risken på KUB idag så jag kommer inte göra något fvp.
  • daoan

Hej på er,

Någon som upplevt "strålningar" i magen, upp mot naveln? Går som

Ett rakt streck av "strålning" som kommer

Och går. Ganska obehagligt och gör ont. Började i vaginan och har nu gått upp mot naveln :/

Svar på tråden BF Januari 2016 :)