• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-02 09:04:20 följande:

Så härligt att sommaren äntligen är här, men ack så var man gravid och just det ja, blir röd som en kräfta istället för brun. Fler som märker enorm skillnad på hur ni tål solen sämre som gravida?

Satt ute igår och blev alldeles illröd på kvällen sen och då satt jag ändå inte länge men det räckte så känslig man är nu. Som icke gravid tål jag solen hur bra som helst och blir sällan röd.

Här i Sverige har jag aldrig smort in mig. Blir lätt brun. Märker inte någon skillnad i år, blir lila brun ändå :)
  • MeEmmA
    mysan1990 skrev 2015-07-02 13:43:08 följande:

Tack tack.. jo blev lämnad igår. samt att pappan till barnet inte vill ha med barnet o göra vilket är ju tråkigt.. växte själv upp utan min biologiska pappa.

Vad tråkigt för dig, men du kommer nog att klara det bra. Ibland händer det att pappor inte vill ha barn av olika anledningar men att de sedan ångrar sig när de väl får se barnet eller när de har mognat till en aning. Det är en stor förändring att bli mamma och pappa vilket kan skrämma skiten ur många.
  • WiMe06
    mysan1990 skrev 2015-07-02 13:43:08 följande:

Tack tack.. jo blev lämnad igår. samt att pappan till barnet inte vill ha med barnet o göra vilket är ju tråkigt.. växte själv upp utan min biologiska pappa.

Växte mer eller mindre upp utan min biologiska pappa också men det blir människor av oss också förstår att det känns omvälvande såhär precis när du blivit lämnad, men du kommer nog klara detta jättebra, jag blev mamma när jag var 20, hade ju dock pappan med men jag tror du kommer fixa det
  • Sommarfeelings

Hejhej! Jag skrev här förut men eftersom vi trodde på missfall i vecka 6 har jag inte hört av mig förrens nu, vi fick tid för Vul vecka 8 och allt såg normalt ut, nu är jag i vecka 13 (12+4)! Har tid för rul 13/8, är nervös men också jätteglad att vi får träffa vårt barn igen! Jag är 17 år och min kille är 19, och vi är jätteglada även fast graviditeten inte var planerad!

• aurorasmamma
    Sommarfeelings skrev 2015-07-03 10:39:59 följande:

Hejhej! Jag skrev här förut men eftersom vi trodde på missfall i vecka 6 har jag inte hört av mig förrens nu, vi fick tid för Vul vecka 8 och allt såg normalt ut, nu är jag i vecka 13 (12+4)! Har tid för rul 13/8, är nervös men också jätteglad att vi får träffa vårt barn igen! Jag är 17 år och min kille är 19, och vi är jätteglada även fast graviditeten inte var planerad!

Hej!! Va skönt att ni slapp missfallet som ni befarade. Hur har du mått hittills?
  • Hame

Hej allihop Glad Sista dagen på jobbet, sedan fyra veckors underbar ledighet! Hur har ni andra det?

Eftersom allt var bra på kuben har jag berättat det för min chef idag och de närmsta av mina kollegor. Känns roligt och mer verkligt Skrattande I helgen ska vi berätta det för de sista i familjen. 13+4 idag.. kan inte tiden gå fortare..Hjärta

• WiMe06

Vad skönt för er som inte märker ngn skillnad i solen, jag får undvika solen ganska mkt, har blivit jätteröd trots att jag smort mig och bara varit korta stunder i solen. Känns så jäkla tråkigt att behöva vara likblek tills nästa sommar men man får helt enkelt ta det onda med det goda.

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-02 11:38:35 följande:

Förra sommaren när jag var gravid fick jag fula pigmentfläckar :( har ävent bränt mig lite i år vilket jag aldrig annars gör!

Var på kub o nupp idag, fick lägsta risken och bf beräknad till 14/1 :) blödningarna har äntligen börjat ta slut, hoppas det fortsätter så!

Grattis! Jag fick också lägsta risken, känns väldigt skönt!
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-02 11:38:35 följande:

Förra sommaren när jag var gravid fick jag fula pigmentfläckar :( har ävent bränt mig lite i år vilket jag aldrig annars gör!

Var på kub o nupp idag, fick lägsta risken och bf beräknad till 14/1 :) blödningarna har äntligen börjat ta slut, hoppas det fortsätter så!

Förresten, har du då ett litet barn redan med tanke på att du var gravid även förra sommaren? Hur gammalt i så fall? Vi funderar på att försöka få barn tätt och i så fall ha 1-1,5 år emellan, och vill gärna höra hur andra resonerat. Beror självklart på hur allt går med första barnet den första tiden, men jag har i alla fall haft en väldigt lätt graviditet hittills så jag hoppas att det fortsätter så, och likadant med andra .
  • Mallis87

Med att ha barn tätt så är mitt tips att vänta och se hur första barnet är ;) Min dotter kommer vara ca 2 år & 3månader när syskonet kommer, och det känns lagom för oss. Min flicka hade mycket magproblem när hon var liten och var allmänt missnöjd med tillvaron fram tills ungefär 1 år, när hon sedan började gå vid 13 månader blev det bättre, men känner att det är först nu när hon är nästan 2 som hon blivit mer självständig, glad och kan roa sig själv. Hade aldrig pallat att få ett barn till när hon endast var ca 1 år, alltså vara gravid under hennes värsta period med gnällighet och gå runt och bära! Hon har även varit väldigt reserverad för andra och det har i princip bara varit jag, pappan och mormorn som funkat = svårt att få hjälp av andra om man skulle få en hemsk graviditet med tex illamående och ont.

Har en vän med en lika gammal flicka som min dotter, hon fick sitt andra barn när flickan var 1,5. Båda två är världens lättaste barn, alltid glada, gillar allt o alla, aldrig gnälliga/sura så där har det fungerat hur bra som helst!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)