• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Gud vad flitiga ni är som stickar. Jag kan inte sticka alls så här kommer det inte bli ngt stickat. En gosig stickad filt och strumpor hade ju varit mysigt, får nog leta runt lite i bekantskapskretsen efter ngn som kan sticka.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-07-10 13:34:28 följande:

Gud vad flitiga ni är som stickar. Jag kan inte sticka alls så här kommer det inte bli ngt stickat. En gosig stickad filt och strumpor hade ju varit mysigt, får nog leta runt lite i bekantskapskretsen efter ngn som kan sticka.

Ja fast jag har varit slö med stickande sista månaderna. Det krockar lite med mitt andra intresse som är att läsa. Just sommaren blir mycket läsande på balkongen :)
  • Emelie86
    amalie79 skrev 2015-07-10 10:39:53 följande:

Är det bara jag som känner att jag är mig själv igen nu? Energin är på topp igen, eller iaf på vanlig nivå, jobbet är ju alltid uttröttande när man jobbar ute med kroppen :) kan vara uppe senare än sambon igen. Anmälde just oss båda till ett lokalt lopp om tre veckor, nu när man mår bra så känns det som man vill passa på att utnyttja det medan energin finns.

Jag har ju inte mått direkt dåligt innan heller iof, första nästan tio veckorna visste jag ju inte att jag var gravid så. Så jag har väl inte så mycket att "hämta igen" kanske.

Måste tyvärr börja med järntillskott denna veckan, lovade börja i samband med semestern eftersom det är lättare att hantera magen när man inte är ute långt från toa som jag är på jobbet. Gruvar mig lite då jag har känslig mage, och bär mig emot när jag är så frisk och pigg som nu. Men även om bh är bra så är depåerna låga- och just eftersom hb ÄR bra så får jag börja INNAN jag börjar märka av det...

Jag känner mig också på topp och har gjort det hela tiden :) Hade jag inte fått ett plus på stickan hade jag aldrig fattat att jag var gravid. Går in i v 14 imorgon :)
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-07-10 12:09:35 följande:

Jag har kollat lite på syskonvagn...näst minsta blir ju tre i januari, men hon är liten som ett ettåring i kroppen och orkar inte gå så jättelånga sträckor. Men många vagnar är så små och trånga tycker jag. Sedan har jag köpt en lammfäll och en fin yllefilt Så jag hoppas allt går vägen, för de var eg. lite för dyra för min kassa... 

Jag vet ungeför vad jag är ute efter när det gäller vagn men har inte tittat på några modeller eller liknande ännu.

Jag tyckte tvärtom när jag skulle köpa syskonvagn med andra barnet, tyckte alla var så stora och klumpiga. Så vi köpte en Phil and Ted, sen kom vi till ett mellanläge på en månad eller så och då bytte jag den till en dubbel man kunde ändra sitsarna framåt och bakåt och det är den värsta vagn jag någonsin har kört, blev typ aldrig några promenader med den, ångrade mig i flera år sedan att jag bytte bort Phil and Ted vagnen för den var såå smidig och en fördel är ju ändå att man kan använda den som singelvagn också. Men det har ju hänt otroligt mkt på syskonvagns-marknaden på 6 år.
  • Kixpix

Idag var det inskrivning. Kul men mindre kul när man skulle lämna prover. Kom INGET blod och det har aldrig hänt! Så det tog en jäkla tid.. Roligast var att få höra bebisen! Hon kunde ju inte garantera något, men jodå. Starka fina hjärtljud! 169 slag i minuten haha :) på tisdag är det kub och då får vi se den lill* :)

• Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-07-10 16:23:22 följande:
    Jag vet ungeför vad jag är ute efter när det gäller vagn men har inte tittat på några modeller eller liknande ännu.

Jag tyckte tvärtom när jag skulle köpa syskonvagn med andra barnet, tyckte alla var så stora och klumpiga. Så vi köpte en Phil and Ted, sen kom vi till ett mellanläge på en månad eller så och då bytte jag den till en dubbel man kunde ändra sitsarna framåt och bakåt och det är den värsta vagn jag någonsin har kört, blev typ aldrig några promenader med den, ångrade mig i flera år sedan att jag bytte bort Phil and Ted vagnen för den var såå smidig och en fördel är ju ändå att man kan använda den som singelvagn också. Men det har ju hänt otroligt mkt på syskonvagns-marknaden på 6 år.
    Jag vill ha en stor, bred och rejäl sak med rejäl varukorg. Typ Emmaljunga Och där man har barnet mot sig (Fast det ska gå att vända delarna separat så man kan ha en framåt och en bakåt). Behöver inte ha en smidig vagn, då jag bara ska ha den på promenader, åker inte buss osv. Ska jag åka iväg har jag en enkelvagn sedan tidigare + ståbräda. 
  • Mallis87

Jag älskar Emmaljungas vagnar! Vi har en emmaljunga edge duo (Emmaljungas största vagn) och den är kanon! Jättestor och rymlig liggkorg med en platta man kan fälla upp i ryggen, när barnet vill se lite mer men man ännu inte vill byta till sittdel. Liggdelen är varm och go, en kofta på bebisen, åkpåse och ligglocket på sen är det riktigt varmt och gott! Suffletten går att dra fram långt vid vind/sol.

Sittdelen går att ha på båda håll, men på vårt chassi med ställbart handtag går det att fälla handtaget också, vilket gör att man ju aldrig bryr sig om att vända sittdelen. Tex, var på stan med dottern, hon satt framåtvänd, sen somnade hon, perfekt att bara vända över handtaget sen hade jag henne mot mig.

Fyra fasta, stora lufthjul, perfekt för oss som bor på landet och går på grusvägar!

Men, vagnen är rätt tung, och jag tröttnade på att dra den in och ut ur bilen, så vi köpte även en emmaljunga scooter s när dottern kunde sitta framåtvänd, som alltid ligger i bilen. Den är jag också jättenöjd med, smidig med svängbara hjul inne i stan!

Nu funderar jag på om vi även behöver en syskonvagn... I början kan man ju ha den lille i bärsele och dottern i vagn, och jag tror inte jag gör så många/långa utflykter på tu man hand i början, och är sambon med så har vi ju två vagnar att ha barnen i. Ståbräda kan ju funka till dottern, om hon nu kommer ha lust att stå på en utan att försöka rymma iväg ;) nästa sommar är hon ju 2,5, tänkte om man åker på utflykt och hon inte orkar gå/ska sova middag hade det ju varit skönt att ha båda barnen "samlade". Någon som har tips på bra dubbelvagn? Vill ha barnen bredvid varandra med vändbara sittdelar!

• amalie79

[quote=75512291][quote-nick]Emelie86 skrev 2015-07-10 16:06:27 följande:[/quote-nick]Jag känner mig också på topp och har gjort det hela tiden :) Hade jag inte fått ett plus på stickan hade jag aldrig fattat att jag var gravid. Går in i v 14 imorgon :)[/quote

Härligt. Denna tiden som kommer nu tänker jag njuta av. Semester, lagom varmt, inga krämpor, ännu iaf:) lämnade jobbet idag, inget mer gömma magen under arbetskläderna. Eller gömma den alls. Nu får den synas :) När jag kommer tillbaks så stoppar jag undan de säckiga t-shirtsen i herrstorlek, har beställt ett par fina dam modeller som finns bland vårt utbud, i en och två större storlekar än vanligt för då vill jag få visa upp min mage, inte gömma den i för stora kläder längre :)

• MeEmmA

Jag har en Emmaljunga super Viking till min pojk nu som jag är jättenöjd med, rejäl och kommer fram i alla underlag. Fungerar lika bra i stan som på skogsstigar. Den behåller vi såklart, men jag måste hitta nån bra syskonvagn till ett bra pris. Tycker att det utbudet är något dåligt, det e så mycket man måste tänka på. Tur att det finns gott om tid att testa lite olika!

• Bullbak85

Va kul att se att vi är så många som följer varann i vår gemensamma resa. Imorgon går jag in i V 16 och idag fick jag & min 3-åring höra bevisens hjärtslag!!!! Underbar känsla! Ville bara dela med mig av det! Kram till er alla

Svar på tråden BF Januari 2016 :)