• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix

Jag går in i vecka 14 idag (13+0). Jag har en väldigt tydlig mage, så tydligt att arbetskollegorna idag skämtade om att där är 2 där inne! Dock inte helt omöjligt då vi har tvillingar både på min och sambons sida.

Ang livmodern, jag tror jag känner den?! Men vet inte riktigt vad jag ska känna efter. Men trycker jag där urinblåsan sitter så trycks det liksom inte på blåsan, så tror att jag har hittat rätt :)

Imorgon ska vi göra kub, lite spännande och lite läskigt, med tanke på vad man får för sannolikhet. Får ju dock också svar då om där är en eller två ;)

• Emelie86
    hsh skrev 2015-07-13 07:44:58 följande:

Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/

Jag är i v 14 och jag har inte heller känt livmodern, fast jag tycker att magen har växt lite.. Första barnet för mig också så vet inte heller riktigt vad jag ska leta efter :)
  • Emelie86

Bokade tid för rul idag, den 19/8. Känns som en evighet dit men guuud vad jag längtar efter att få se lillen <3 :)

• Bubblor

Känns inte som om några av mina kläder passar längre.. tycker allt jag har gör att jag ser supergravid ut, haha :D Jag längtar tills det syns mer dock, nu känner jag mig mest plufsig :P Jag har inte försökt känna min livmoder, jag tycker det verkar läskigt.

• Krocki1

Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/

Jag känner inte heller.. Eller vet iofs inte riktigt hur det ska kännas. När jag står upp är min mage rund och ganska stor. När jag ligger ner så ser jag bara lite svullen ut och om jag försöker dra in magen syns knappt någonting.
    Bebisen ska tydligen långt in men då kan man undra varför magen e så pass stor som den e i stående läge, även hård. 

Hoppas på att börja känna små rörelser där inne snart. Gravid
  • amalie79

Ja visst börjar magen synas lite. Nu var inte gyn som skulle fastställa gravlängd och bm på kub riktigt överens ang vilken vecka, så jag är antingen 14 eller 15. Men magen börjar helt klart puta nerifrån liksom, särskilt på kvällen:) men nu bryr jag mig inte om ifall det syns längre, har semester och är tillbaks på jobbet efter rul

• daoan

Jag är hård nerifrån till naveln- inget annat.

Har ingen mage heller. Ser svullen o lite fetare ut haha men ingen kula :(

• daoan

Jag ser typ normal ut om jag andas in. Slappnar jag AV putar den- men å ett mer plufsigt sätt :p

Krocki1 skrev 2015-07-13 20:17:31 följande:

Jag känner inte heller.. Eller vet iofs inte riktigt hur det ska kännas. När jag står upp är min mage rund och ganska stor. När jag ligger ner så ser jag bara lite svullen ut och om jag försöker dra in magen syns knappt någonting.

Bebisen ska tydligen långt in men då kan man undra varför magen e så pass stor som den e i stående läge, även hård. 

Hoppas på att börja känna små rörelser där inne snart. 

• WiMe06

Min mage varierar från dag till dag, för några dagar sedan tyckte jag den kändes större än vad den gör nu. Tror jag känner min livmoder strax under naveln. Magen börjar kännas lite hård och dem flesta jeans tycker jag sitter sjukt obekvämt, vill inte att byxorna ska sitta för högt, får vika ner jeanskanten om jag ska kunna använda dem. Sitter dem högre än där magen börjar puta ut så känns det som hela magen trycks upp och ihop, inte skönt. Dem bästa byxor jag har och det enda jag går omkring i hemma så är det ett par mjuka lite pösiga som man kan låta sitta precis vid troskanten. Skönt!

• Defeateris

Här är min mage. Så visst syns det, svårt att dölja oftast. Minns dock att det var samma förra gången och jag blev också väldigt stor innan sonen kikade ut..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)