• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Znö

WiMe - du ska göra KUB va? Idag? Spännande, då lär du ju få veta om det är twins jag hålls på sträckbänken till 12/8 när det är RUL

• hsh

Åh hjälp! Svimmade typ på jobbet imorse. Eller jag förlorade inte medvetandet men nära inpå. Har lätt att svimma i värme, så blev förvånad då det är regn och rusk idag.. Men jag var tvungen att ringa efter hjälp då jag inte tog mig nånvart. Väldigt obehagligt..

• aurorasmamma
    hsh skrev 2015-07-09 08:19:39 följande:

Åh hjälp! Svimmade typ på jobbet imorse. Eller jag förlorade inte medvetandet men nära inpå. Har lätt att svimma i värme, så blev förvånad då det är regn och rusk idag.. Men jag var tvungen att ringa efter hjälp då jag inte tog mig nånvart. Väldigt obehagligt..

Men fy va läskigt! Ha de hänt förr? Utan värme som orsak?
  • hsh
    aurorasmamma skrev 2015-07-09 08:24:26 följande:

Men fy va läskigt! Ha de hänt förr? Utan värme som orsak?

Har bara hänt då det varit riktigt varmt och jag inte har druckit vatten! Nu hann jag jobba inte ens två timmar, åt bara två clementiner till frukost men jag skulle jobba så kort tid så jag tänkte att jag klarar mig tills jag kommer hem. När jag är på väg att lämna jobbet så börjar jag må riktigt illa, det börjar flimra för ögonen och jag sjunker ihop ute i regnet. Fick hjälp att dricka vatten och blev klar i huvudet ganska snart efter det.. Hann bli riktigt rädd :/
  • WiMe06
    Znö skrev 2015-07-09 06:20:29 följande:

WiMe - du ska göra KUB va? Idag? Spännande, då lär du ju få veta om det är twins jag hålls på sträckbänken till 12/8 när det är RUL

Usch ja, nu startar jag väl världens rabalder här om att jag ska vara glad som erbjuds KUB, men för mig och min man är det det värsta beslut vi ställts inför. Min man var tveksam om han verkligen ville veta risken så därför valde vi att inte ta reda på risken idag utan fundera lite till. Det var iallafall bara en liten krabat där inne som sprattlade för fullt.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-07-09 08:38:02 följande:

Har bara hänt då det varit riktigt varmt och jag inte har druckit vatten! Nu hann jag jobba inte ens två timmar, åt bara två clementiner till frukost men jag skulle jobba så kort tid så jag tänkte att jag klarar mig tills jag kommer hem. När jag är på väg att lämna jobbet så börjar jag må riktigt illa, det börjar flimra för ögonen och jag sjunker ihop ute i regnet. Fick hjälp att dricka vatten och blev klar i huvudet ganska snart efter det.. Hann bli riktigt rädd :/

Usch, obehagligt! Jag har inte märkt av något sådant men jag äter alltid ordentlig frukost annars blir jag jättehungrig. Men det är lätt nu i början att man tror att man kan skippa frukosten etc om man kunnat göra det tidigare, men så märker man att de ändå är skillnad när man är gravid. Jag märkte det när jag skulle cykla en längre sträcka, fick ropa efter min man att sakta ner för jag blev helt flåsig och kände mig matt...
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-09 08:48:00 följande:

Usch ja, nu startar jag väl världens rabalder här om att jag ska vara glad som erbjuds KUB, men för mig och min man är det det värsta beslut vi ställts inför. Min man var tveksam om han verkligen ville veta risken så därför valde vi att inte ta reda på risken idag utan fundera lite till. Det var iallafall bara en liten krabat där inne som sprattlade för fullt.

Aha, så man kan höra av sig sedan om man vill veta risken? Men berättade de allt annat utom själv siffran, såsom om organ och nackspalt såg bra ut, eller konstaterades det bara att där var ett levande foster? Vi som fick betala själva ville ju veta allt hon kunde berätta, men det hade vi ju å andra sidan tagit ställning till i och med att det var därför vi valde att göra testet.

I andra landsting där man får det gratis verkar det vanligt att kvinna/paret gör KUB bara för att det är en chans att få se fostret, men vissa av dem har jag läst här på fl att de sedan blir chockade över dåligt resultat för de hade liksom bara tänkt på ultraljudet. Så det är väl bättre att göra som ni gjort och i så fall efterfråga svaret senare, än att inte känna sig förberedd på svaret.
  • Znö
    WiMe06 skrev 2015-07-09 08:48:00 följande:

Jag förstår dig! Jag hade nog heller inte kunnat hantera ett halvdåligt eller dåligt resultat, göra abort?

Jag som jobbat med barn med funktionshinder vet dessutom att de avvikelser man kan scanna sällan är så svåra funktionshinder (i jämförelse). De svårast sjuka barnen jag mött hade aldrig kunnat hittas via tester, det handlar om annat såsom syrebrist och andra hjärnskador. Det r svårt det där.

Man ska nog känna sig säker på vad man vill göra OM det visar på risk.

Men skönt att det bara var en
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-09 09:26:49 följande:

Aha, så man kan höra av sig sedan om man vill veta risken? Men berättade de allt annat utom själv siffran, såsom om organ och nackspalt såg bra ut, eller konstaterades det bara att där var ett levande foster? Vi som fick betala själva ville ju veta allt hon kunde berätta, men det hade vi ju å andra sidan tagit ställning till i och med att det var därför vi valde att göra testet.

I andra landsting där man får det gratis verkar det vanligt att kvinna/paret gör KUB bara för att det är en chans att få se fostret, men vissa av dem har jag läst här på fl att de sedan blir chockade över dåligt resultat för de hade liksom bara tänkt på ultraljudet. Så det är väl bättre att göra som ni gjort och i så fall efterfråga svaret senare, än att inte känna sig förberedd på svaret.

Vi hade egentligen beslutat oss för att göra kub det var därför vi var där inte bara för att få en möjlighet att se bebisen. Men när barnmorskan väl frågade tvekade min sambo och då tyckte inte barnmorskan det kändes rätt utan hon tyckte vi skulle fundera en vända till. Jag kan tänka mig att ta reda på risken men det kändes inte rätt att göra det själv. Jag vet vad jag skulle göra med svaret. I övrigt såg hon en tunn och fin nackspalt, ett hjärta som tickade fint och allt annat såg också väldigt bra ut. Men det kändes genast så ohanterligt det där.
  • dinin

Idag är det dags att berätta för arbetsgivaren... Hade egentligen tänkt vänta till efter KUB om en vecka, men han ville ha avstämningsmöte idag då vi inte ses på ett par veckor sen pga semester och jag vill inte att han ska komma tillbaka till en gravidmage som är omöjlig att dölja. Usch, vad jag är nervös! Har bara varit här i 7 månader och man märker att de satsar på mig... Wish me luck Skäms

Svar på tråden BF Januari 2016 :)