• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 20:00:28 följande:

Hm, hur syns det i ansiktet? Jag har inte själv märkt något...

Undrar också hur det det syns i ansiktet :o
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 20:00:28 följande:
    Hm, hur syns det i ansiktet? Jag har inte själv märkt något...
    Gravida kvinnor brukar ha en utstrålning av lycka när man är gravid eller nått med blicken iaf. Jag ser direkt på nån om den e gravid, får en känsla som har stämt varje gång även om det har varit väldigt tidigt :)
  • hsh
    Znö skrev 2015-07-08 19:32:02 följande:

Skönt å höra att man inte är ensam jag är INTE en av de som bara kan sätta en gummisnodd i de vanliga jeansen, allt är oskönt utom (vida) klänningar, mjukisar och mammakläder.

Jag kan knappt ha på mig mina jobbyxor och dom har ändå varit säckiga på mig innan. Dom får jag stänga med hjälp av gummisnodd. Jeans, inte en chans ;) Inte ens sådana som har ultrastretch typ. Jag kan knappt ha bh heller. Allt skaver.
  • hsh
    MeEmmA skrev 2015-07-08 20:33:36 följande:

Gravida kvinnor brukar ha en utstrålning av lycka när man är gravid eller nått med blicken iaf. Jag ser direkt på nån om den e gravid, får en känsla som har stämt varje gång även om det har varit väldigt tidigt :)

Haha jag ser bara hålögd och håglös ut.. inget skimmer där inte
  • MeEmmA
    hsh skrev 2015-07-08 20:31:47 följande:
    Jag kan inte plugga och jobba samtidigt smile1.gif Så det går tyvärr inte. Min tanke var väl egentligen att det kan bli tungt att jobba som lokalvårdare gravid och det kan vara skönt att plugga klart lite kurser, men jag ska försöka få bli omplacerad istället men jag har ingen aning om det kommer att gå. Jag har redan fått foglossning. Så städjobbet känns tungt.
    Men i så fall kanske du kan sjukskriva dig och göra färdigt kurserna. Ring FK o kolla, på nått sätt går det säkert att lösa. Speciellt om det är tidigare kurser du ska göra klart och inte läser på heltid.
  • Kixpix

Jag vet heller inte hur det syns i ansiktet för sådant kan jag inte se. Men alla kvinnor/tjejer på kalaset (två släkte) sa "hej hej" titta mig i ögonen då, sen en snabb blick mot magen sen vände de på klacken. ALLA kvinnor/tjejer på kalaset gjorde detta men ingen sa något :) haha. Sen när alla hade kört var enbart jag och min sambo kvar till sist och då sa min syster att man ser det väldigt tydligt i ansiktet. Så ja, många kan se att en kvinna är gravid. Till och med när kvinnan som är gravid inte ens själv vet om det. :)

• Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-08 21:34:25 följande:

Jag vet heller inte hur det syns i ansiktet för sådant kan jag inte se. Men alla kvinnor/tjejer på kalaset (två släkte) sa "hej hej" titta mig i ögonen då, sen en snabb blick mot magen sen vände de på klacken. ALLA kvinnor/tjejer på kalaset gjorde detta men ingen sa något :) haha. Sen när alla hade kört var enbart jag och min sambo kvar till sist och då sa min syster att man ser det väldigt tydligt i ansiktet. Så ja, många kan se att en kvinna är gravid. Till och med när kvinnan som är gravid inte ens själv vet om det. :)

Aha, men var det kvinnor som har barn? För inga av mina vänner har barn så de kanske inte direkt letar efter eller känner igen den där gravid-glowen man tydligen ska ha. Vet inte om jag har den dock, tycker jag ser ut som vanligt .
  • WiMe06

När jag skulle berätta för min chef sa hon "jag visste väl det, det syns i ditt ansikte så tydligt". Jag fattade ingenting vad hon menade.

Tror inte det gäller bara kvinnor med barn, för jag kan inte se i ansiktet på ngn att dem är gravida och jag har två barn sedan innan, haha.

Jag kan ha en del av mina jeans men jag får låta bli att knäppa knappen och istället vika ner ändarna som blir när man inte knäppt knappen. Men då har Jah istället problem att hitta tröjor i garderoben som passar bra. Haha. Testade mina trekvarts gravkd byxor jag har kvar sedan nr 2 men dem var alldeles för stora ännu. Tycker klänningar är allra skönast men tyvärr tillåter ju inte alltid vädret det. Får ta en kik och se om jag kan hitta lite nya kläder ngn dag, men vill inte köpa på mig en massa ännu då jag vill se på kub först om allt är bra.

Znö- är livrädd för att det är tvillingar för vi har det i släkten och det är väl min generations tur om man räknar tror jag. Men det är ju inget dem sett på dem vul jag gjort iallafall.

Seven C - tycker det var fint av dig att inte stjäla uppmärksamhet med din glada nyhet men jag förstår om du vill säga det nästa gång

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 21:45:19 följande:
    Aha, men var det kvinnor som har barn? För inga av mina vänner har barn så de kanske inte direkt letar efter eller känner igen den där gravid-glowen man tydligen ska ha. Vet inte om jag har den dock, tycker jag ser ut som vanligt smile1.gif .
    Faktiskt så har alla dessa kvinnor barn, jag var den enda på stället som inte har barn än.
    Men många kvinnor har den förmågan att se sådant. Min syster säger att hon ser sånt direkt. Lite läskigt är det allt :)
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-08 22:22:31 följande:

Faktiskt så har alla dessa kvinnor barn, jag var den enda på stället som inte har barn än.

Men många kvinnor har den förmågan att se sådant. Min syster säger att hon ser sånt direkt. Lite läskigt är det allt :)

Ja absolut läskigt! Jag tror att flera av mina vänner undrat ifall jag är gravid eller bara blivit fläskig, men alla är för väluppfostrade för att fråga . Har gått upp en del men har ingen egentlig kula om jag står ordentligt, utan bara om jag degar ihop lite...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)