• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Oj, fick ni papper med er hem efter era kub? Det fick inte vi, valde ju iofs att inte ta reda på risken så vi gjorde ju bara nupp-test kan man säga. Men inga papper på ngt.

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-14 22:04:52 följande:

Oj, fick ni papper med er hem efter era kub? Det fick inte vi, valde ju iofs att inte ta reda på risken så vi gjorde ju bara nupp-test kan man säga. Men inga papper på ngt.

Jag blev helt chockad när hon kom med två väldigt avancerade papper. Där står längd och andra mått, vad hon såg för kroppsdelar på fostret, svaret på mina blodprover, hur stor risk det är för trisomy 21, 18 och 13.
  • Znö
    Seven Costanza skrev 2015-07-14 21:38:52 följande:

Konstigt att det är så olika. Jag tror att Mama Mia också hade ett 3D ultraljud (det var uppkopplat på en stor platt-TV) men är inte säker. Jag letade upp pappret från KUB och angående hjärtat står det "normal hjärtaktivitet" så hon har ju kollat det och det räcker för mig just nu. När jag kommer till USA kommer de säkert göra alla möjliga tester så då kanske jag får lyssna .

I USA gör man mycket ultraljud, så du kommer få se bebin en hel del.

Här börjar man inte lyssna på hjärtat förrän efter RUL, typ vecka 25. Men på RUL hör man ju hjärtat.
  • Söndag
    hsh skrev 2015-07-14 11:46:54 följande:

Nån fler som tycker illamåendet nästan är värre nu? Jag blir illamående vid 10 tiden på morgonen och har svårt att få i mig lunch, sen kan det pendla under dagen. Tycker iallafall inte det blivit så mycket bättre. Är i v 14 , kamomillthe verkar lindra iallafall.

Mitt har blivit värre också... Kräks en hel del nu vecka 12+ jätte besvärligt!!
  • Seven Costanza
    Znö skrev 2015-07-15 06:32:05 följande:

I USA gör man mycket ultraljud, så du kommer få se bebin en hel del.

Här börjar man inte lyssna på hjärtat förrän efter RUL, typ vecka 25. Men på RUL hör man ju hjärtat.

Ja vi får väl se. Jag har gjort ett VUL och ett KUB och hinner göra RUL också innan vi flyttar så det känns ändå som att man hunnit få hyfsad koll redan innan man kommer dit, men som du skriver så är det ju inte säkert att de håller med. Min BM har sagt att hon ska skriva journal på engelska som jag kan ta med så att jag kanske inte behöver göra om allt .
  • hsh

Sista två dagarna på jobbet nu innan semester i 2,5 veckor .. Somnade i soffan på lunchen tills min kollega väckte mig, låg och dreglade :p Magen känns stor som en badboll.. Tur jag hann lura till mig två stora tröjor för ett tag sen utan att väcka misstanke om varför. Tänker inte låta dom veta att jag är gravid förrän provanställningen löpt ut. Vilket sker sista juli. Wop wop.

• Mallis87

Jag går också på familjens hus i hässleholm, och precis som någon annan skrev så lyssnar bm vid varje besök from inskrivningen, utan att man behöver be om det :)

• Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 13:44:43 följande:

Jag går också på familjens hus i hässleholm, och precis som någon annan skrev så lyssnar bm vid varje besök from inskrivningen, utan att man behöver be om det :)

Jaså, en till i Hässleholms kommun. Vad kul :) knappt man vågar fråga vem du är ;)
  • Mallis87
    Kixpix skrev 2015-07-15 18:28:54 följande:

Jaså, en till i Hässleholms kommun. Vad kul :) knappt man vågar fråga vem du är ;)

Haha, nä, samma här :) Hur gammal är du? Har du barn sen innan? Jag blir 28 i år och har en dotter som blir 2 i oktober :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 21:22:48 följande:
    Haha, nä, samma här :) Hur gammal är du? Har du barn sen innan? Jag blir 28 i år och har en dotter som blir 2 i oktober :)
    Nej, detta är mitt första barn och jag är 25 år. Bor du i Hässleholm eller någon ort utanför?
    Vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)