• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-14 20:12:17 följande:

Oj, det var konstigt. Skiljer sig kanske från län till län? Jag tillhör region Skåne.

Isåfall från BM till BM för jag tillhör också region Skåne. Går hos BM på Capio i Lund och gjorde mitt KUB på Mama Mia i Malmö, inte fått lyssna hos någon av dem.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-07-14 20:23:10 följande:

[quote=75526419][quote-nick]Kixpix skrev 2015-07-14 20:12:17 följande:[/quote-nick]Oj, det var konstigt. Skiljer sig kanske från län till län? Jag tillhör region Skåne.[/quote

Jag tillhör västra götaland.

Klart det vore kul men det räcker för mig att jag såg den slå volter och att hjärtat slog:)

Samma för mig, bara jag vet att det slår normalt så bryr jag mig inte om att lyssna.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-14 19:19:16 följande:

Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.

På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.

Får man fråga vilken mottagning du går på? Konstigt att det skiljer sig så inom region Skåne. Fast jag bryr mig som sagt inte egentligen ifall JAG får lyssna, bara BM konstaterar att det är normal hjärtaktivitet.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-14 20:42:31 följande:
    Får man fråga vilken mottagning du går på? Konstigt att det skiljer sig så inom region Skåne. Fast jag bryr mig som sagt inte egentligen ifall JAG får lyssna, bara BM konstaterar att det är normal hjärtaktivitet.
    Jag går på familjens hus i Hässleholm. KUB gjordes på CSK.
    Att lyssna på hjärtljuden vid inskrivningen är inget jag bad om, det är för att BM ska konstatera att allt är normalt, likadant vid kub. Det var inte många sekunder vi fick lyssna, men det kontrollerades i alla fall.

Vilken mottagning går du på?
  • WiMe06

Jösses vad aktiva ni varit idag, nyss hemkommen från en heldag på Kolmården, jag är glad jag inte var höggravid i dem backarna :-P 34 nya inlägg när jag öppnande fl.

Jag har inte lyssnat på hjärtat. Men har sett det slå flera ggr. Här börjar dem lyssna på hjärtat först vid v25. Kommer inte ha ngt bm-besök förrän i oktober.

Rul blir den 26 augusti. Kommer då vara 19+2.

• Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-14 20:50:49 följande:

Jag går på familjens hus i Hässleholm. KUB gjordes på CSK.

Att lyssna på hjärtljuden vid inskrivningen är inget jag bad om, det är för att BM ska konstatera att allt är normalt, likadant vid kub. Det var inte många sekunder vi fick lyssna, men det kontrollerades i alla fall.

Vilken mottagning går du på?

Ok. Vid min inskrivning hade jag redan gjort ett VUL på en annan mottagning eftersom min klinik (Capio i Lund) inte hade några lediga tider för VUL, men vare sig där eller på mitt KUB på Mama Mia i Malmö fick vi lyssna på hjärtljuden. Naturligtvis fattar jag väl att BM ska lyssna på hjärtat för att konstatera att allt är normalt men det förutsätter jag att hon gjorde även om VI inte fick lyssna.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-14 21:14:03 följande:
    Ok. Vid min inskrivning hade jag redan gjort ett VUL på en annan mottagning eftersom min klinik (Capio i Lund) inte hade några lediga tider för VUL, men vare sig där eller på mitt KUB på Mama Mia i Malmö fick vi lyssna på hjärtljuden. Naturligtvis fattar jag väl att BM ska lyssna på hjärtat för att konstatera att allt är normalt men det förutsätter jag att hon gjorde även om VI inte fick lyssna.
    Jo, det förstår jag att du fattar. :)
    Men vid min inskrivning sa bara bm "nu ska vi lyssna på hjärtat, men jag kan inte garanterat att vi hör något, då det kan vara svårt att hitta rätt". Idag på KUB sa hon som gjorde det "och nu ska vi lyssna på hjärtat" sen mätte hon och hade sig och sen sa hon 160 slag i minuten. Sen vet jag inte om det var för de hade en alldeles ny maskin? Den maskinen hon använde på mig är en maskin som gör ultraljud i 3D. Min sambo sa direkt när vi kom in "oj det här såg väldigt tekniskt ut". Haha.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-14 21:28:35 följande:

Jo, det förstår jag att du fattar. :)

Men vid min inskrivning sa bara bm "nu ska vi lyssna på hjärtat, men jag kan inte garanterat att vi hör något, då det kan vara svårt att hitta rätt". Idag på KUB sa hon som gjorde det "och nu ska vi lyssna på hjärtat" sen mätte hon och hade sig och sen sa hon 160 slag i minuten. Sen vet jag inte om det var för de hade en alldeles ny maskin? Den maskinen hon använde på mig är en maskin som gör ultraljud i 3D. Min sambo sa direkt när vi kom in "oj det här såg väldigt tekniskt ut". Haha.

Konstigt att det är så olika. Jag tror att Mama Mia också hade ett 3D ultraljud (det var uppkopplat på en stor platt-TV) men är inte säker. Jag letade upp pappret från KUB och angående hjärtat står det "normal hjärtaktivitet" så hon har ju kollat det och det räcker för mig just nu. När jag kommer till USA kommer de säkert göra alla möjliga tester så då kanske jag får lyssna .
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-14 21:38:52 följande:
    Konstigt att det är så olika. Jag tror att Mama Mia också hade ett 3D ultraljud (det var uppkopplat på en stor platt-TV) men är inte säker. Jag letade upp pappret från KUB och angående hjärtat står det "normal hjärtaktivitet" så hon har ju kollat det och det räcker för mig just nu. När jag kommer till USA kommer de säkert göra alla möjliga tester så då kanske jag får lyssna smile1.gif .
    Ja, fast ändå bra att veta att det är olika vart man kommer, men ändå konstigt. Man tycker det borde vara lika för alla? Ska genast kolla mitt papper ang KUB. Fick ett väldigt avancerat papper utskrivet :)
  • Kixpix

Läste nu, står att där är ett foster och att normal hjärtaktivitet har påvisats. :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)