• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-14 17:43:39 följande:
    Nej, när brukar man göra det? Mitt nästa besök är RUL - får man lyssna då eller?
    Ja, man lyssnar på bebisens hjärtljud på ett ultraljud. Annars brukar man få lyssna vid inskrivningen.
  • Kixpix
    Krocki1 skrev 2015-07-14 18:03:36 följande:
    Jag vet inte när man brukar göra det, tror inte man gör det vid rul.
    Kixpix skrev 2015-07-14 17:57:51 följande:Ja, jag har gjort det. Det gjorde jag hos min BM med en slags "mikrofon". Det gör de också för de vill skriva in hur många slag i minuten bebisens hjärta slår.

Vi fick höra hjärtljuden idag igen på KUB :)
    Det tog lite tid att höra hjärtljuden hos BM men idag på ultraljudet förstod vi varför, moderkakan låg framför och långt ner!

Vilken vecka är du i? Jag vet inte riktigt hur min moderkaka ligger men bebis låg rätt långt in på kubet så hoppas verkligen att de får in hjärtslag för annars blir det nog gynakuten. 
    Jag är i vecka 14 (13+1). Man brukar göra KUB i denna veckan.
    Jaså, fick de inte fram hjärtljud på ditt KUB?
  • Krocki1
    Kixpix skrev 2015-07-14 18:29:39 följande:
    Jag är i vecka 14 (13+1). Man brukar göra KUB i denna veckan.
    Jaså, fick de inte fram hjärtljud på ditt KUB?
    När de lyssnade inte på det då. Brukar man göra det?
  • Ananas

Hos oss lyssnar de inte på hjärtat förrän på besöket hos BM vecka 25.

• Kixpix
    Krocki1 skrev 2015-07-14 18:33:43 följande:
    När de lyssnade inte på det då. Brukar man göra det?
    Oj! Vi fick lyssna på hjärtljuden idag på KUB. Ca 160 slag i minuten. Väldigt noggrant alltihop, vi fick se det lilla livet i ca 30 min :)
  • Kixpix
    Ananas skrev 2015-07-14 18:35:49 följande:

Hos oss lyssnar de inte på hjärtat förrän på besöket hos BM vecka 25.

Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.
    På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-14 19:19:16 följande:

Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.

På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.

Har aldrig hört det däremot visade både bm på mvc och bm på kub hjärtat och man såg det slå
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-14 19:52:05 följande:
    Har aldrig hört det däremot visade både bm på mvc och bm på kub hjärtat och man såg det slå
    Oj, det var konstigt. Skiljer sig kanske från län till län? Jag tillhör region Skåne.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-14 18:28:27 följande:

Ja, man lyssnar på bebisens hjärtljud på ett ultraljud. Annars brukar man få lyssna vid inskrivningen.

På mitt KUB fick vi inte lyssna på hjärtljuden, men BM konstaterade ju att hjärtat slog och vi såg ju hjärtat slå på skärmen. På inskrivningen har jag inte fått lyssna (iofs inte frågat heller för jag visste inte att det var något man kunde göra). Mitt nästa besök hos BM är på eftermiddagen efter att jag gjort RUL på sjukhuset. Vad är vitsen med att man själv ska lyssna, bara att det är mysigt eller? Jag förutsätter att BM på KUB kollade att hjärtslagen var bra. Kanske görs olika i olika landsting som vanligt. Jag tillhör region Skåne.
  • amalie79

[quote=75526419][quote-nick]Kixpix skrev 2015-07-14 20:12:17 följande:[/quote-nick]Oj, det var konstigt. Skiljer sig kanske från län till län? Jag tillhör region Skåne.[/quote

Jag tillhör västra götaland.

Klart det vore kul men det räcker för mig att jag såg den slå volter och att hjärtat slog:)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)