Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Här har det också förberetts det sista inför julafton, som vi firar hemma hos oss. Bingolotto har vi spelat och jag är fullproppad med godis. Nu har barnen kommit i säng och jag tänkte göra det samma.

God jul till er alla och vi får hoppas att ingen bebis vill titta ut just i morgon.

• minahjärtan0609

Känns som om man har klarat julafton utan födsel, inga känningar iallafall. Från och med nu är det fritt fram!

Vi passade på att avsluta julafton med magsjuka. Sonen började kräkas efter middagen, lagom mysigt. Håller tummarna att vi andra och framförallt jag klarar mig. Hade magsjuka när jag var gravid sist och det är det värsta jag varit med om.

God jul på er!

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-25 00:03:51 följande:

Usch! Hur gammal är sonen? Han kan inte helt enkelt ätit för mycket och skumt? Sambons son är sådan. Börjar han blanda in typ grädde eller för många olika saker så är det som att trycka på returknappen.

Vi har haft en skön jul och barnen åkte hem med farmor och farfar så tyst nu.

Men vi var många och soffan liten så jo vem hamnade skräddare på golvet hela kvällen jo den höggravida. Nu har jag varken ont av foglossning eller annat direkt men kan sägs att svansen är hyfsat öm nu...

Jag hoppas att det är som du säger. Han är 6 år och käkade godis dagen lång. Håller tummarna.

Hoppas att ni som övernattat på gamla knöliga soffor får komma hem och sova ett par dagar innan det är dags.

Ja nästa milstolpe är nyår, inte omöjligt att vi klarar oss!
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-25 22:24:52 följande:

God jul på er alla! Det låter som att alla har haft det superbra.

Vår jul var bra, men jag tror att jag tog ut mig mer än vad jag bör, slutade med värsta psykbrytet i natt då jag bara grät hysteriskt. Det här med att två vilda bonusar som klättrar på väggarna och har som favoritsysselsättning att försöka döda varandra gör mig i perioder galen. Det är så sjukt frustrerande att de typ behöver en vuxen som ska underhålla dem på heltid för att inte gå banans. De är ju liksom inte 5 och 3 år längre.... 

Jag brukar slänga ut mina barn när de blir för vilda, även när de har kompisar. De dör inte av att leka utomhus i regnet liksom. Det är fördelen med att ha hus, vet inte om ni bor så att det funkar.

Min son kan få riktiga utbrott och vara skitjobbig. Räddningen för oss är att han har en mycket snäll och tålmodig storasyster. Hade han haft en bror (eller syster) men samma temprament hade jag blivit galen. Eftersom nin man var likadan som barn så gar vi lärt oss hur han funkar bäst, och det är med fysisk aktivitet. Funkar bra så länge han är på fritids men på helgerna måste vi ut med honom, cykla eller spela fotboll. Jag tror att man har mer tålamod som biologisk förälder, jag älskar ju honom så innerligt! Men förstår att det skulle vara en plåga att vara bonusflrälder till honom. Jag tycker ni bonusföräldrar kämpar på fantastiskt bra. Det kan inte vara lätt alla gånger.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-26 04:24:17 följande:

Shit vilken ångest jag plötsligt fick. Ligger vaken efter att jag fick sånt sjukt jävla hugg i sidan nertill och det släppte inte riktigt. Sen började jag fundera och titta på appen hur långt vi kommit. Känns sjukt jäkla overkligt att vi går in i v 38 på måndag. Och när jag ligger här och funderar så sköljer allting liksom bara över mig att jag snart kommer föda barn och jäklar så in i Norden vad nervös och rädd jag blev för att förlossningen kan starta vilken dag som helst. Hur kommer jag veta, hur kommer det starta, hur snabbt kommer det gå. Hur jävla ont det kommer göra. Allting blev liksom ett enda virrvarr i huvudet och nu har jag svårt att somna om.

Visst är det nära nu! Jag känner mig också nervös över att jag inte ska känna att det är på gång, gå fort osv.. Sen är det ju bara fem dagar till nyår. Tänk om man passaerar det liksom. Skulle så gärna vilja ta en promenad idag efter allt frosseri men vet inte om jag vågar. Är så rädd att sätta igång det hela.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-26 16:19:24 följande:

Ligger på soffan och nojjar mig och har en jävligt konstig känsla. Har haft lite värk i ryggen hela dagen men nu känns den starkare, har även haft som molande värk i magen under dagen!! Det får bara inte vara på gång nu, jag är INTE redo. Här ser ut som kaos hemma efter dessa dagar och jag ligger efter med 5 tvätthögar typ och hyllan över skötplatsen är inte ditmonterad, äldsta sonen har en kompis här och yngsta sonen är hos en kompis och dem ska leka till kl. 18. Jag vill INTE föda barn idag. Jag vill inte föda alls denna veckan. Så måtte det bara vara jag som fått mig en rejäl knäpp!! Jag är verkligen inte redo och skiträdd.

Håller tummarna att det bara är förvärkar. Samtidigt får du tänka att allt är bättre än julafton. Hon överlever nog om hon har sin födelsedag på annandagen. Lycka till om det vill sig.
  • minahjärtan0609
    fruthomas skrev 2015-12-26 17:02:36 följande:

Samma här ungefär, ingen molvärk i magen. Men trött som attan i ryggen. Tror det är för lite vila, magen som sjunkit och massa legobygge igår (sitta still på en stol/golvet var ingen höjdare efter några timmar). Men jag är också trött på att vara gravid!

Visst är det mysigt men jag vill ha min belöning NU! Fast helst nästa år..

Hoppas din kropp orkar några dagar till innan det blir fl. Hoppas du orkar också!

7 dagar kvar till bf för mig..

Visst är det tröttsamt nu på slutet. Hade detta varit vilken anban tid som helst på pret så hade jag gjort allt för att starta igång denna förlosdning. Är sååååååå less på att vara gravid.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-27 00:44:37 följande:
    Ja absolut. Skulle vi inte hitta någon vi gillar kan vi ta något vi har så länge :)
    Lekmer har rea på skötväskor. Finns i olika prisklasser och stilar.
  • minahjärtan0609
    Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

Vi ska också bara vara hemma i år. Äta god mat med våra barn och skjuta lite raketer. Vi får se om vi orkar vara vakna till 12-slaget. Vi brukar annars åka in till Göteborg och titta på fyrverkerierna men vi hoppar över det i år.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-27 22:00:28 följande:
    Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
    För mig stämmer inte den teorin. Mina tidigare graviditeter och förlossningar har varit väldigt lika varandra och då har jag en tjej och en kille. Det som skiljer denna graviditeten från tidigare tror jag har med min ålder och min fysik att göra, som är sämre, samt att jag har starkare värkar.

Vi kommer inte köpa presenter till barnen de har ju precis fått ett överflöd av julklappar. Har faktiskt inte ens tänkt tanken. Vi längtar alla fyra efter denna lilla bebis så det blir belöning för oss alla att hon kommer till oss. Dock har min man redan planerat att vara ledig på sportlovet så vi kan hitta på roliga saker. Men jag förstår er med små barn. Minns att storasyster fick presenter när vår son föddes.

Intressant med kaninboken! Måste nog köpa den inför framtiden. Vår son har för övrigt slutat sova hos oss. Jag gick tillbaka med honom till sin säng i ca en vecka sedan slutade han komma. Inga protester, inga tårar, så smidigt det gick! Ibland underlättar det att vänta med saker tills de är stora nog att förstå.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)