mirakelspektakel skrev 2015-12-27 22:00:28 följande:
Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
För mig stämmer inte den teorin. Mina tidigare graviditeter och förlossningar har varit väldigt lika varandra och då har jag en tjej och en kille. Det som skiljer denna graviditeten från tidigare tror jag har med min ålder och min fysik att göra, som är sämre, samt att jag har starkare värkar.
Vi kommer inte köpa presenter till barnen de har ju precis fått ett överflöd av julklappar. Har faktiskt inte ens tänkt tanken. Vi längtar alla fyra efter denna lilla bebis så det blir belöning för oss alla att hon kommer till oss. Dock har min man redan planerat att vara ledig på sportlovet så vi kan hitta på roliga saker. Men jag förstår er med små barn. Minns att storasyster fick presenter när vår son föddes.
Intressant med kaninboken! Måste nog köpa den inför framtiden. Vår son har för övrigt slutat sova hos oss. Jag gick tillbaka med honom till sin säng i ca en vecka sedan slutade han komma. Inga protester, inga tårar, så smidigt det gick! Ibland underlättar det att vänta med saker tills de är stora nog att förstå.