BF Januari 2016 :)
Vilka mer är beräknade den här veckan? Jag är beräknad på fredag 8/1. Inga tecken på förlossning än.
Vilka mer är beräknade den här veckan? Jag är beräknad på fredag 8/1. Inga tecken på förlossning än.
Herregud, vet inte hur denna lilla tös tänkt sig dygnet egentligen. Hon har varit vaken och ätit om vartannat hela natten känns det som. Jag tror jag sovit typ 1 timme sammanlagt hittills. Har precis fått henne att somna nu men det blir ju bara 2 timmar för sedan ska hon upp och ha mat igen. På så sätt blir det skönt när skolan börjar igen, jag kan sova lättare på dagen när hon sover, det blir ju svårare nu när grabbarna är hemma hela tiden.
Angående dem 10 dagarna så kommer sambon vara hemma nu tom den 11 då han börjar jobba igen. Så han tar sina dagar nu i början. Jag behöver inte ta från min fp ännu då vi fortfarande är inskrivna på neo och får tillfällig fp tills vi blir utskrivna. Kommer vara hemma minst 1 år med dottern men troligtvis blir det tom augusti 2017 då vi känner är lagom att skola in på förskolan.
När dottern blivit lite större kommer jag nog försöka läsa en del på distans under ledigheten.
Jag fick prata med förskolechefen och hade ett intyg från min psykolog gällande behovet och då var det inga probl alls..
Oj oj oj vad ni skriver här inne - härligt!
Så är man på BB med en liten namnlös pojke. född kl 03.17. 3050g och 48 cm lång. Långdragen fl men allt gick bra och vi är så glada.
Maken fick inte stanna. Fullt på förlossningen och fullt på BB.. Vi har ca 1 timme hem och ca 4 timmar till utskrift. Så jag ringde min syster som bor 10 min bort och ordnade husrum
Jag kan så klart inte sova.
Lite molvärk i livmodern och en underbar bebis som gnäller lite. Ska nog ändå försöka..
Jo det låter ju kanske rimligt i teorin när man hör det att det bara ska vara kvinnor där 22-06, MEN när jag läser att fruthomas man måste lämna henne alldeles nyförlöst kl 03 på morgonen och vara ensam de tre första timmarna bara för att deras barn råkade komma ut före 06 så tycker jag ändå det är för jävligt. Om barnet föds 07 är ju mannen med under hela förlossningen fastän det är mitt i natten, för då är man ju i eget rum, och sedan får han vara med hela dagen ända till 22. Tänk om barnet föds precis efter 22, då blir man alltså lämnad som alldeles nyförlöst utan sin man i ÅTTA timmar?! Nej usch det hoppas jag verkligen inte händer så många och hoppas verkligen att det finns ett rum till mig OCH mannen utan problem. Annars förstår jag dem som hellre åker hem.
Förstår att ni gäller när ni gått så långt över tiden, lider med er!
Jag är på bf-1 idag är gnällig! Idag har jag gått en långpromenad och städat ut julen. Har även varit hos bm. Allt såg bra ut både hjärtljud och blodtryck. Fick en ny tid nästa vecka men jag har INTE tänkt gå på den :) Känner mig mer än redo att föda typ idag!
Jag såg en dokumentärserie på SVT innan jul, vet inte om den visas fortfarande, men den handlade om gravida kvinnor runt om i världen. En belgisk kvinna besökte flera länder och följde gravida kvinnor under graviditeten och förlossningen och tiden efter. I ett avsnitt var hon i Indien och det har etsat dig fast i mitt minne. Känner mig så tacksam över att bo i Sverige! Om den finns kvar på play då kan jag verkligen rekommendera, minns inte vad den hette dock.
Jag håller med er andra om att man får lita på att sjukvårdspersonalen vet vad de gör och att de väljer den metod som passar barnet bäst. Det viktigaste är ju ändå att det kommer ut ett levande barn. Sedan skrämmer det mig med både igångsättning och kejsarsnitt. Hoppas på att slippa det.