WiMe06 skrev 2015-12-30 11:02:20 följande:
Dem försöker väl alltid övertala en att amma men det är absolut inget krav. Jag ville gärna försöka men jag har även skrivit i mina papper att jag inte tänker traggla med det till jag eller bebis mår dåligt om det inte fungerar. Men det verkar som tösen håller på att få igång det själv, pumpandet blir nästan bara stressigt. Man ser liksom att inget kommer och då blir det en press i sig.
I övrigt mår hon bra, hon börjar bli lite piggare och har röstresurser som heter duga
Hon hade lite dålig färg vid födseln som sänkte dem där apgarpoängen en del men det gick över rätt snabbt. Läkaren ska undersöka henne senare idag. Viktmässigt har hon inte gått ner mer än 48gr så det är ju bra.
Vi har nog bestämt oss för att det blir en Wendela.
Haha, ja, bröderna är helt hispiga hemma, den stora grabben har ringt 3 ggr redan idag, haha. Han vill ta med vagnen upp å allting, haha. Det är roligt att dem är glada iallafall. Minsta grabben petade på henne som en tok igår, tror mest han var ute efter att få henne att låta :-P
Vad säger dina hemma, pratar dem mkt om att dem ska få ett syskon eller sådär?
Wendela är ett jättefint namn! Skönt att hon mådde så bra och att det verkar gå framåt med amningen.
Jo mina är stissiga med fast på olika sätt. Min son kör omkring med barnvagnen och testar barnprylarna så han ska ha koll på läget. Min dotter är mest orolig över att inte veta när det blir förlossning och var hon kommer att vara och vem som passar dem. Jag har lovar att vi väcker henne även om vi åker mitt i natten.