Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Funderar också på var WeMe06 håller hus. Inte omöjligt att det är febis på gång.

Mallis-låter jobbigt att underhålla en tvååring. Inser hur lyxigt det är att barnen är äldre. Idag har de lekt med kompisar hela dagen, jag har inte gjort mycket alls, så skönt!

Någon vattenavgåbg har jag aldrig varit med om. De tog hål på hinnorna på förlossningen båda gångerna. Det hade dock varit häftigt attfå vara med om det.

• minahjärtan0609

Börjar känna mig nervös för ev barnpassning på nyår. Alla andra dagar har vi folk som ställer upp men just nyårsnatten har vi inte löst. Behöver ta tag i detta känner jag. Idag är det 8 dagar till bf för min del!

• minahjärtan0609
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-29 19:02:30 följande:

Ett stoooooort grattis! Vilken tur att hon fick komma ut och att ni mår bra!

Till WeMe06
  • minahjärtan0609
    Mattenörd skrev 2015-12-29 18:46:05 följande:
    Jag börjar känna mig rätt säker på att det är vattnet. Känner igen värkarna sen förra gången och de är tillräckligt starka för att jag ska behöva stanna upp. Kommer med ca 10 minuters mellanrum så jag försöker koncentrera mig på att packa en förlossningsväska mellan värkarna. Kläder till bebis är klurigare. Vi började förbereda här igår så jag har precis plockat ut alla kläder ur tvättmaskinen - med andra ord är de rätt blöta...

Just nu känns det rätt långt borta att bebis ska stanna inne till 2016..
    Va spännande! Lycka till.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-30 07:53:47 följande:

Ja, det är ju inte roligt när det händer. Det verkar vara typiskt för mig för det var vid precis samma vecka detta hände med första sonen. Är det trombyl du ätit då? Jag åt trombyl fram till v 36 men det verkade inte hjälpa hos mig, slapp visserligen hf iallafall.

Har ingenting emot dina frågor det är härligt att vi bryr oss om varandra här inne

Men usch för denna jävla pumpning, jag hatar den, den får mig att bara vilja skita i amningen nästan. Dem vill att man ska dubbelpumpa 6-7 ggr om dagen. Så efter amning och tillmatning inatt har jag fått sitta med pumpen fast man bara vill sova för man vet att det är dags om 2-2,5 timme igen. Men sen vet jag ju att det är för hennes skull men det är jobbigt när det inte riktigt händer ngt.

Haha, ja, hoppas din man slipper förkylningen din men nu måste du väl snart bli av med det där eländet, annars får du föda barn så kanske det går över

Hur känns det nu att vara sjukskriven?

Det låter väldigt jobbigt med amningen. Måste du amma? Är det kravet på förlossningen eller kan man själv välja att flaskmata redan vid start? Man är ju så skör och känslig direkt efter förlossningen så det låter fruktansvärt jobbigt att kämpa om man själv inte känner att det är superviktigt.

Mår hon bra annars? Funkade andningen bra direkt? Har hon fått något namn? Så himla roligt att det verkligen blev en liten tjej. Förstår att storebröderna är stissiga. Det är en stor sak att få en ny familjemedlem.
  • minahjärtan0609

Apropå mjukisbyxor så bor jag i mina. Min man undrar om jag inte tycker det är pinsamt att åka till affären i mjukisar, he he.., detta är dock inte min normala klädsel utan det är det enda som passar just nu och jag orkar bara inte köpa nya kläder. Har packat ner harlembyxor och gravidtoppar i väskan. Räknar med att byxorna passar direkt då det är magen som är "problemet".

Å vad jag längtar nu! Är trött på att vara gravid och trött på att vila. Jag vill ut och promenera! Men nu känner jag att jag lika bra kan vänta två dagar till. Jag har jättemycket sammadragningar och det blir mycket värre när jag rör på mig.

Hur har det gått för dig som fick värkar igår? Blev det bebis tro? ( kommer inte ihåg ditt alias).

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-30 11:02:20 följande:
    Dem försöker väl alltid övertala en att amma men det är absolut inget krav. Jag ville gärna försöka men jag har även skrivit i mina papper att jag inte tänker traggla med det till jag eller bebis mår dåligt om det inte fungerar. Men det verkar som tösen håller på att få igång det själv, pumpandet blir nästan bara stressigt. Man ser liksom att inget kommer och då blir det en press i sig.

I övrigt mår hon bra, hon börjar bli lite piggare och har röstresurser som heter duga
    Hon hade lite dålig färg vid födseln som sänkte dem där apgarpoängen en del men det gick över rätt snabbt. Läkaren ska undersöka henne senare idag. Viktmässigt har hon inte gått ner mer än 48gr så det är ju bra.

Vi har nog bestämt oss för att det blir en Wendela.
    Haha, ja, bröderna är helt hispiga hemma, den stora grabben har ringt 3 ggr redan idag, haha. Han vill ta med vagnen upp å allting, haha. Det är roligt att dem är glada iallafall. Minsta grabben petade på henne som en tok igår, tror mest han var ute efter att få henne att låta :-P

Vad säger dina hemma, pratar dem mkt om att dem ska få ett syskon eller sådär?
    Wendela är ett jättefint namn! Skönt att hon mådde så bra och att det verkar gå framåt med amningen.
    Jo mina är stissiga med fast på olika sätt. Min son kör omkring med barnvagnen och testar barnprylarna så han ska ha koll på läget. Min dotter är mest orolig över att inte veta när det blir förlossning och var hon kommer att vara och vem som passar dem. Jag har lovar att vi väcker henne även om vi åker mitt i natten.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-31 10:26:12 följande:

Hoppas alla blivande härliga mammor här inne får en fantastisk nyår och hoppas att ni alla klarar tolvslaget
    Men måste erkänna att det är sååå spännande att flera av er har små känningar. Spännande att se om det blir ngt.

Vi fick en jättefin nyårspresent såhär på fm. Vi får ta med oss vår lilla guldklimp hem idag med hemsjukvård. Dem anser att hon är så pass pigg och alert att hon klarar det och eftersom vi har erfarenhet av två små sedan innan med sondning så anser dem att vi är den perfekta kandidaten till detta.

Hemsjukvården innebär att vi istället får neo-tiden hemma, vi sköter allt själva med sondning och så får vi hemsök av personal varannan dag. På lördag ska vi tillbaka hit dock för första kontrollen. Känns jättenervöst att ta med henne hem, men det är ju såklart frivilligt.

Nu blickar vi mot ett nytt spännande år. Gott nytt år alla härliga gravida och mammor <3

Vilken härlig nyhet! Då får ni ha en lugn och mysig nyårsafton med er nya familjemedlem.

Jag mår jättekonstigt och har gjort sedan igår. Har ju trott ett tag att det är dags men nu känner jag verkligen att det är nära. Illamående och ingen aptit. Nu ska här firas nyår och sedan är hon såååå välkommen ut!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)