Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.

Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....

• minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-21 09:12:24 följande:

Ojoj, förstår att det är blandade känslor! Jag tror man kan gå ungefär hur länge som helst och ha det sådär, eller ja att det är omöjligt att säga iaf, men tusan vad påfrestande det låter.

Ja det är jobbigt, utan att låta allt för gnällig... Mest synd är det om barnen känner jag. Min man får stå ut med en gnällig fru men barnen har svårare att förstå. Vi brukar vara väldigt aktiva på loven, ta igen förlorad tid liksom. De tjatar om skridskoåkning och lekland och jag känner bara nej!

Har dock ordnat lek för båda barnen idag och i morgon så de kommer nog vara nöjda. Sen är det ju jul och min man är ledig, tack och lov!
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-21 09:22:09 följande:

Usch stackare. Jag fick någon sorts ont i magen igår och fick panik såklart. Började gråta. Tänkte att nej nu är det kört.

Kände mig urdum när det inte så långt efter visade sig vara... Tarmar. Behövde bajsa helt enkelt och det tryckte på annat som gjorde magen öm.

Börjar känna att jag inte vill gå och lägga mig på kvällen. Eftersom jag läste att de flesta förlossningar sätter igång under natten så tänker dumma hjärnan att om jag inte somnar så kan jag inte bli överraskad. Jag vill vara beredd. Brukar känna lite samma när någon hemma har magsjuka och inte kunna sova.

Drömde om min farmor i natt, samma dröm som när jag drömt om henne innan, att jag är med henne och håller om henne när hon dör. Tror det handlar om min egen rädsla, att jag tänker mig livet efter döden som att hon möter mig där. För med henne var jag aldrig rädd för någonting. Det var ingen hemsk dröm.

Jag känner mig också väldigt känslig och orolig, även om jag inte är rädd för förlossningen. Det är ju nära nu för oss alla och det innebär ju stora förändringar oavsett om man har barn tidigare eller ej. Inte konstigt att kroppen beter sig konstigt. Jag drömmer också mycket men mest mardrömmar. Att mina barn ramlar ner för höga stup, håller på att bli överkörda av bilar osv.. Obehagligt som tusan!
  • minahjärtan0609
    FrökenBlå skrev 2015-12-21 23:21:34 följande:

Hörni, hur är det med förvärkar egentligen? Hade aldrig detta då jag va gravid med dottern, men den här gången har jag haft det i några veckor nu. Eller jag tror att det är det iallafall, onda sammandragningar som ger ett tryck neråt. Googlade lite på det, dumma mig ;), och där stod det att man skulle in till förlossningen osv men så har inte jag uppfattat det. Dessutom är jag i v 37+4 så det borde ju inte va så farligt om något sätts igång nu, trots att jag helst vill att det blir efter nyår ;)

Ang förvärkar. Jag tänker att sammandragningar och förvärkar är olika saker. Sammandragningar har jag haft sedan v 30 ungefär. Då när magen drar ihop sig och blir hård. Det jag har nu är riktiga värkar antingen i magen eller ryggslutet. Alltså det kommer en värk som gör ont men går att hantera. Dessa får jag framförallt på kvällarna och nätterna. Vaknade av ev värk i natt och trodde det var på gång men sedan kom det ingen mer.
    Två dagar till julafton nu. Snälla lilla bebis, stanna åtminstone tre dagar till!
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-22 07:02:45 följande:
    Oj så det är såpass för dig alltså? När har du BF? Blir det bättre om du kan vila?

Hoppas verkligen att ingen av oss får bebis före eller på julafton!
    Jag har bf 6 jan så det är ju eg inget konstigt om det skulle bli förlossning nu. Det är bara lite tråkig tid på året. Jag har det värst på kvällar och nätter, tycker inte att vila gör det bättre, det är som det är liksom. Tyvärr har jag läst att det kan vara såhär i flera veckor, vilket känns väldigt plågsamt. Ska till min bm idag så jag ska fråga henne.
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-22 07:55:40 följande:
    Nej det är väl inget konstigt egentligen kanske, men jag har BF två dagar efter dig och vill inte alls tänka tanken att det vore naturligt att föda nu när som helst. Min bästis kommer imorgon onsdag och stannar till nyårsdagen och jag har definitivt inte tänkt föda barn förrän efter hon har åkt hem för nu ska vi umgås i lugn och ro, men jag får väl se om bebisen lyssnar på det .

Va jobbigt det låter att det kan vara så i flera veckor, det hade inte jag förstått. Enda positiva är väl att lön för mödan i så fall är att det ändå kan bli en 2016-bebis! Skriv gärna och berätta vad BM sa.
    Min teori är att det blir värre för varje graviditet. Med första barnet hade jag ytterst lite sammandragningar och sedan satte det igång dagen innan bf. Det är ju dessutom vanligt att gå över tiden med första barnet så du behöver säkert inte oroa dig! Hoppas du får en mysig jul med din kompis.
  • minahjärtan0609

Har nu varit hos bm och allt såg bra ut. Hon bekräftade det jag själv läst mig till att förvärkarna säger inget om att förlossningen är nära utan det kan vara så i ett par veckor. Bara att stå ut helt enkelt.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:

Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?

Samma här, skitäckligt. Har haft det i månader.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-22 20:05:01 följande:

Jag har också haft sådana flytningar. Får sniffa ibland så det inte är vatten har trott det vid flera tillfällen. Tänkte just att jag är glad åt vår nya tvättmaskin även INNAN bebis just för att jag byter underkläder tre gånger om dagen just nu :D

Idag träffade jag både psykolog och läkare som sagt. Bägge var bra, bekräftade stt det jag känner är helt normalt, kändes bra men fy så trött jag var efteråt.

All julmaten har kommit hem, vi beställde via mathem, skönt. Imorgon åker vi till min syster och firar lite med dem och så ska vi gå igenom deras babykläder :) ska få låna ett babynest och en bärsele av dem med, ska bli kul!

1 julklapp kvar också...

Va skönt att det kändes bra med läkare och psykolog!

Det där med hemleverans av mat låter väldigt lyxigt. Jag har varit och trängts med resten av befolkningen på ica idag. Verkligen mycket folk, blev påmind om varför vi valt att bo här, minns att det var såhär hela tiden när vi bodde i gbg. Här är det mycket folk och köer en vecka om året, det kan jag stå ut med.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

Nej! Det är ju skräcken med magsjuka. Hoppas ni andra klarar er, framförallt att du klarar dig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)