Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-09 23:42:24 följande:

Satt precis och funderade lite, var ju hos bm idag och mitt nästa besök är 30/12, det är om tre veckor. Har inte varit med om att man har så lång tid mellan besöken såhär på slutet förut. Har ni andra också tre veckor eller hur ofta?

Jag går var tredje vecka även nu på slutet. Tror det är det normala för flerbarnsfödslar i vg regionen.
  • minahjärtan0609
    Eleonor01 skrev 2015-12-10 10:07:50 följande:

Skrivet hon ner det? Helt nytt för mig det med ;) hade aldrig någon diskussion m bm förra gång ang det. Inte denna hellre. Det frågar de ändå på fl när man kommer in. Å hinner de inte fråga så hinner man ändå inte med smärtlindring :))

Jag syftar till att folk skriver egna brev

Hon har frågat vad jag har för förväntlingar. Hur jag vill ha det med smärtlindring och hur tidigare förlossningar varit. Även hur graviditeten varit. Jag berätrade, hon skrev. Jag har aldrig skrivit något eget brev och aldrig blivit ombedd att göra det. Det måste variera mellan olika mottagningar helt klart.
  • minahjärtan0609
    Zandiii skrev 2015-12-10 14:48:22 följande:

Hej alla ni som har bf i jan! Jag har bf 2 jan, och igår släppte min slempropp! Idag kom det ännu en, typ dubbelt så stor! Det är första barnet. Ni som ska ha i januari, har er slempropp gått än? Och ni som har barn sedan tidigare, någon av er som kommer ihåg om er propp var riktigt brun? Vad tror ni, är det normalt med brun propp?

Hej på dig! Ja det låter helt normalt. Sådär såg mina slemproppar ut. Tog en till två dagar och sen var bebis ute, lycka till!!!
  • minahjärtan0609
    Zandiii skrev 2015-12-10 14:48:22 följande:

Hej alla ni som har bf i jan! Jag har bf 2 jan, och igår släppte min slempropp! Idag kom det ännu en, typ dubbelt så stor! Det är första barnet. Ni som ska ha i januari, har er slempropp gått än? Och ni som har barn sedan tidigare, någon av er som kommer ihåg om er propp var riktigt brun? Vad tror ni, är det normalt med brun propp?

Det kan ju givetvis ta längre tid innan det är dags för förlossning, flera veckor har jag läst. Men så var det för mig.
  • minahjärtan0609
    Zandiii skrev 2015-12-10 15:04:14 följande:

Tack för ditt svar!

Du får gärna uppdatera hur det går. Spännande att höra.
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-10 11:31:33 följande:

Aaah en vecka till, sen så kanske...! Fick tid hos läkaren 17/12, enda tiden bm hade tillgänglig. Det blir alldeles lagom för det sista jag har inbokat i jobbkalendern är den dagen. Sen hoppas jag kunna bli sjukskriven på heltid. Det känns ju nästan uthärdligt när jag tänker på det! Tills dess är det dock fullt upp på jobbet men jag tror jag fixar det, snart helg tack och lov. Herregud vad trött och sliten jag är.

Hoppas verkligen du får din sjukskrivning!

Imorgon jobbar jag min sista dag sen blir det soffläge för min del, heeeelt underbart ska det bli.
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-10 15:11:38 följande:

Haha ja det skrämmer mig lite att läkaren ska tänka att jag bara vill ha jullov. :-P Att han ska tycka att jag ska ta föräldraledigt istället. Men skulle jag ta föräldradagar så har jag ju bara rätt till 15 timmar på fsk för sonen och det pallar inte min kropp det vet jag.Nu har jag sovit i nästan två timmar... Ska vila lite innan jag hämtar sonen. Haha! Hoppas inte den långa tuppluren stör nattsömnen men det tror jag inte.

Jag har inte tänkt berätta på barnens fritids att jag tar föräldrardagar. Säger att jag är sjukskriven helt enkelt. Jag tror inte att de kollar upp det när det handlar om en vecka, dessutom har jag sagt upp deras fritidsplaceringar fom 18 dec. Själva syftet med att jag är hemma är ju att jag ska få en chans att vila.
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-10 16:25:48 följande:
    Jag vet inte hur det funkar med fritids så det är säkert inga problem. Med förskolan är det ju enot reglerna så det hade jag aldrig fixat, är jag föräldraledig så ska jag ju fixa att passa barn liksom, och det gör jag ju inte. Men det är ju lättare att tänka så när jag faktiskt är sjukskriven.
    Det är emot reglerna även på fritids. Jag tror dock mina barns fritids är flexibla när det handlar om en vecka.
    Det är detta som blir problemet när man inte får den sjukskrivning man borde ha rätt till. Hade jag varit frisk och valt att ta föräldradagar så hade jag även orkat hämta och lämna flera gånger om dagen. Nu orkar jag inte det för jag är sjuk, även om inte läkarna håller med.
    Visst är det typiskt att vissa ska prata jobb när man kommer som privatperson. Jag råkar ut för det hela tiden.
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-10 16:54:34 följande:

Haha ja han är mest märklig den snubben, folk brukar annars dra öronen åt sig när jag säger att jag är psykolog men han ville väl bonda eller nåt. :-P

Ja är det en vecka så är det ju inte hela världen, och då är det väl bara några timmar ändå va? Här skulle det ju handla om en månad och hela dagar, det funkar ju inte riktigt känner jag.

Ja det är två timmar efter skolan för ynsta så jag slipper hämta två gånger. Har ingen bil så det blir många promenader. De har inget morgonfritids min man lämnar när skolan börjar.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-10 19:49:55 följande:

Ja, det är jättesynd, det området vi bor i har liksom hamnat på fel sida av huvudvägen som går runt hela samhället och sen har dem liksom inte tänkt till ngn cykelväg, området är inte mer än 5 år gammalt medan resten av samhället är från 70 och 80 tal, så det har liksom hamnat lite utanför, tråkigt. När barnen gick på dagis fortfarande hade vi 100 m typ till dagis, ser det från vår trädgård, men nu när dem börjar skolan så ligger den uppe vid centrum mitt i samhället. Finns en skola närmre, som hade tagit barnen 5 minuter att cykla till och bara ett rejält övergångsställe att korsa, men tyvärr blev äldsta mobbad på den skolan och ingen lärare brydde sig och den biträdande rektorn meddelade inte ens huvudrektorn utan sket i det han också så då kände vi att enda utvägen var att byta skola.

Jobbigt när skola och dagis hamnar på så olika håll och det ställer till sig med bil och sådär. Har ni planer på att flytta?

Va sorgligt med din son. Tyvärr finns det många vuxna som blundar för mobbning. Hoppas det funkar bra för honom på nya skolan.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)