Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Mallis87 skrev 2016-01-08 08:10:03 följande:

Lycka till Seven!

Från igår kväll och till och från hela natten har jag haft förvärkar, med typ 8 min mellanrum. Inte haft någonting innan alls, så trodde det var på g men har kunnat sova hyfsat inatt ändå och för tillfället känner jag ingenting. Men hoppas det drar igång på riktigt idag, hade varit perfekt nu på förmiddagen då jag ändå sovit bra inatt, barnvakt är ordnad och hade varit perfekt nu till helgen iom att sambon är ledig :)

Jag har precis dom dig. Hade rejäla värkar igår och vi ringde tom och förvarnade barnvakt. Men jag har lyckats sova i natt och nu är det lugnt. Hoppas också på denna helgen innan skolorna drar igång på måndag med allt vad det innebär.
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2016-01-08 03:01:00 följande:

Nu är jag på förlossningen! Jag hade ett inbokat läkarbesök idag 10.20 på BF-1. Hade då lite högt blodtryck och började blöda när hon kollade livmodertappen, så då fick jag gå över till förlossningen och göra non stress test igen där de kollar fostervattnet och bebisens hjärtfrekvens, rörelser och mina sammandragningar. Hade tydligen mycket sammandragningar utan att känna det så de behöll mig här. Min man fick åka hem och hämta de sista sakerna som inte var i väskan men nu är vi båda här och väntar och väntar.

Har fått värkstimulerande i ca tre timmar nu (kl är 18 här), känner inte så mycket än och de tror att bebisen kommer ut efter midnatt. Jag mår bra och hoppas att allt ska gå fint. Uppdaterar när jag fått ut bebisen

Lycka till!
  • minahjärtan0609
    Ninin skrev 2016-01-08 16:44:36 följande:

Hej!

Har följt tråden länge men inte skrivit nåt, nu bara måste jag få ur mig lite gnäll!

Bf 19/1, har en 2,5åring sen innan.

Förra graviditeten var riktigt bra förutom lite mindre krämpor, men med bara sig själv att ta hand om blev de ju mer en ursäkt att lata sig. :)

Den här gången har jag mått pyton nästan hela tiden, illamående, trötthet, foglossning. Har längtat efter sista tiden då jag skulle gå på fl långt innan Bf och bara rå om mig själv. Men så kom besked om 3 veckors julstängning på fs. -ok, maken är ju hemma en del över julhelgerna, har inte samvete att skicka sonen till en okänd förskola (med hela stadsdelens smittor) bara veckor innan bebisen kommer. Jag får fixa det.

Så går svärmor och blir dödssjuk några veckor innan jul, maken får åka dit (annan stad, 1,5 timme bort) med kort varsel flera gånger i veckan. Såklart att han ska åka just den här gången, tänk om hans mamma DÖR ikväll och jag gnäller på att jag är lite trött. Nu har jag i princip varit ensam förälder åt envis, rastlös (och underbar) 2,5-åring i 6 veckor, först med jobb att sköta och nu förvisso ledig men utan tillgång till förskola. Och jag är TRÖTT!

Jag är så slut att jag inte vet vad jag gör snart.

Fogarna skriker när jag sitter på golvet och leker, gör jag inte det skriker sonen istället.. Att få på honom ytterkläderna är ungefär vad jag orkar på en förmiddag och väl ute är jag inte säker på att hinna ikapp honom om han bestämmer sig för att springa iväg.

Så dog svärmor till sist igår. Hur hemskt det än låter så är det skönt. Det var inte troligt att hon skulle komma tillbaka till nåt vettigt liv ändå så sjuk som hon var. Men då börjar att fix med det, klart maken ska ta ett sista farväl/träffa begravningsbyrån/ringa hela släkten/göra bouppteckning/städa ur huset osv.

...men JAG då?

Det låter som om du har det jättejobbigt! Hoppas du få vila lite innan det är dags att föda. Välkommen till hit.
  • minahjärtan0609

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2016-01-10 04:00:05 följande:

Sitter just nu i soffan med vår lilla nattuggla, natten som var behagade hon inte sova nånting i princip, var mest bara grinig och så fort jag la ifrån henne blev det ännu värre, ville inte ha mat, men skulle promt leta efter bröstet men inte ta det. Och inte ha napp men leta efter ngt att suga på. Ett tag bröt jag ihop och sa till mannen att jag inte orkar mer. Fick till slut ngn timmes sömn med donnan på bröstet.

Inatt har hon sovit lite bättre hittills, nu ska jag bara sonda färdigt och sedan hoppas att hon behagar sova fram till nästa mål men som det ser ut nu har hon inga planer på det
    På måndag börjar mannen jobba igen så imorgon (eller idag) ska vi njuta av att honom hemma hela dagen

Jag tycker du är en kämpe! Det vände nog snart med sömnen för lillan.
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 07:49:58 följande:

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

Spännande! Vi får hoppas att det är vattenavgång helt klart!
  • minahjärtan0609
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 08:08:55 följande:
    Man måste få ventilera!! Jag är sjölv trött på å vara gravid å då har jag ändå 6dgr kvar till BF! Kommer nog vara i upplösningstillstånd när BF har passerat! Gick över 16 dagar med första barnet så är inställd på samma nu. En övertidsdag är ju som en evighet! Men vi hejar på att dom värkarna du haft är bebisen som håller på å gör sig redo å vilken dag som helst nu blir det bebis för dig! :)
    Tack! Ja man får ju hoppas att alla verkar gjort nytta iallafall. I morgon börjar barnen skolan igen. Det positiva med det är att jag kan hem och vila några timmar varje dag.
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Härligt! Snart har du din bebis hos dig!!!
  • minahjärtan0609
    CarolinaH skrev 2016-01-10 17:10:57 följande:

Ingen som hört något från Seven?

Haft någon typ av kraftiga förvärkar i över 2 veckor nu. Pratade lite kort led BM i fredags. Hennes kommentar vara bara att ja då kommer det gå riktigt fort när det väl sätter igång ska du se.

Det var ju det sista jag ville. Men skönt att veta att vi kan åka så fort jag vill i alla fall. Barnen är så pass stora att de klarar sig själva. Det är dock hunden som måste ut på promenad mitt på dagen. Hade ju hoppats på att bebisen skulle komma innan skolstarten. Men men. Nu vill jag bars ha ut den. Resten löser sig.

Hon skrev tidigare idag att hon mådee bra och att de skulle hem idag. Precis det du skriver oroar jag mig för. Våra barnvater är en timme bort och sedan har vi en galvtimma till förlossningen. Det får inte gå så fort. Vi har i och försig några nödlösningar med grannar och barnens kompisars föräldrar så det löser sig säkert, men ändå...

Jag har ett fruktansvärt tryck nedåt. Hela dagen har det kännts som om huvudet är på väg ut. Någon som känner igen detta? Jag har aldrig haft vattenavgång tidigare och denna känsla känner jag inte igen.
  • minahjärtan0609
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 17:25:24 följande:

Hon skrev tidigare idag att hon mådee bra och att de skulle hem idag. Precis det du skriver oroar jag mig för. Våra barnvater är en timme bort och sedan har vi en galvtimma till förlossningen. Det får inte gå så fort. Vi har i och försig några nödlösningar med grannar och barnens kompisars föräldrar så det löser sig säkert, men ändå...

Jag har ett fruktansvärt tryck nedåt. Hela dagen har det kännts som om huvudet är på väg ut. Någon som känner igen detta? Jag har aldrig haft vattenavgång tidigare och denna känsla känner jag inte igen.

Nej nu blandade jag ihop seven med ameli!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)