BF Januari 2016 :)
De där egna önskemålen kan komma tidigare än man tror, hehe! Nu har jag tur och sonen verkar gilla det mesta jag köper, fast han får oftast välja själv nu vad vi ska köpa, för säkerhets skull. Men skjortor och sånt har jag kunnat glömma från att han var 2, förutom om han själv bestämt att han ska ha det. Men så är ha rätt... bestämd av sig. Haha! Ska han ha klänning så ska han och ska han gå i sitt gula fleeceset hela dagen på förskolan så gör han det, men det är ju mest charmigt.
Vi har inte fått nån procentsats för sannolikheten att det faktiskt är en tjej, nu såg jag ju själv på ultraljudet och hade ju sonens att jämföra med, men det är lite knepigt det där med hur mycket man vågar tro på det. Jag frågade hon som gjorde det hur pass säkert det var och hon sa typ "ja vi MÅSTE ju säga att det inte är 100% säkert för att folk inte ska bli arga om det blir fel..." men hon var tydligt säker på sin sak så jag hoppas verkligen hon har rätt. Killnamn har vi inte ens diskuterat, kanske lite i början men jag har känt från typ v 10 på att det är en tjej.
Jag får spader på klädbutikerna för att jag tycker de har så vansinnigt tråkiga bebiskläder, hehe. Jag avskyr pastellfärger och vill ha fart och fläkt. Fast jag gillar inte en massa tryck som det ofta är på barnkläder när de passerat baby, så det blir lite begränsat. Har köpt det mesta på tradera, det är så roligt och enkelt när de är små för de hinner ju inte slita ut kläderna. Men den här ungen kommer definitivt få mer klänningar än Axel fick, jag tror han var 2,5 när han fick sin första, nu ska ungen få använda det lilla vi har sparat från när jag och syrran har små. Men det får den nog oavsett könsorgan, haha! Jag tänkte ju prova EC och då är klänning så smidigt, annars är det mest bökigt när de är små har jag förstått.