Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2015-12-02 11:50:01 följande:

Du aldrig funderat på att det kanske inte är en så lämplig hobby att åka på rumpan nerför en trappa 50 gånger? :P

Fy fan vad ont det låter att ha foglossning. Tacksam för att jag än så länge bara har lite svag smärta i svanken. 

Haha nääää det är så spännande så!! Och det är bara bakfogarna, i fram känns det som att nån försöker bända isär blygdbenet med kofot. Mmmmm mysigt!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 11:50:01 följande:

Du aldrig funderat på att det kanske inte är en så lämplig hobby att åka på rumpan nerför en trappa 50 gånger? :P

Fy fan vad ont det låter att ha foglossning. Tacksam för att jag än så länge bara har lite svag smärta i svanken. 

Haha nääää det är så spännande så!! Och det är bara bakfogarna, i fram känns det som att nån försöker bända isär blygdbenet med kofot. Mmmmm mysigt!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 12:26:50 följande:

Jag ska be mina klienter sluta försöka göra inbrott i din nedre region. Tycker att det finns tillräckligt fina villor de kan göra inbrott istället. Eller vad är det för skatt du gömmer innanför blygbenet? :D

Nä fy fan! din stackare! Jag är ju ändå relativt okej så länge jag bara ligger på soffan och inte anstränger mig fysiskt (babyfiltarna gör stora framsteg). Tur att du har humorn kvar så att du kan skratta åt eländet emellan åt. 

Ja tack och lov för humorn! ;) Om jag ligger på soffan är det också rätt ok, problemet är väl att jag inte kan göra det tillräckligt mycket.
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2015-12-02 12:36:05 följande:

Oj vad mycket att ta igen att läsa, ni har verkligen varit flitiga

Just nu börjar jag faktiskt ledsna på att vara gravid. Mesta dels för att jag sover som en kratta. Jag kan sova typ fyra timmar på en natt och resten så ligger jag och vrider mig eller går upp och kissar hundra ggr. 

I natt blev jag kissnödig varje kvart en period. Helt sjuk! Visst att bebisen höll låda i magen och kanske dunkade sitt huvud på min kissblåsa men till slut funderade jag på att ta med kudde och täcke in till toaletten och försöka sova sittandes.

Någon mer som har problem med sömnen? Nu kan jag visserligen sova på dagen men jag vill inte helst inte vrida på dygnet helt. 

Ja jag sover så inihelvete illa. Vaknar varje gång jag rör på mig, hemskt är det, och så kisseriet på det... Jag sover om jag kan på dagen men det funkar ju inte så ofta.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-02 12:40:51 följande:

Mirakelspektakel och quatterin - alltså ni två, ni är ju bara för Goa. Hade jag tillbringat en dag med er humor och lätthet så hade nog min förlossning startat för länge sen.

Haha lite farligt är det kanske med humorn ändå!

Det är nog liiiite sent att reklamera graviditeten och slippa förlossningen. Men du har ju gjort det förr så det kommer gå bra! I löv lustgasen, tvingade maken att prova när sonen föddes men han fick bara ta tre andetag för jag ville ha honom klar i huvudet - sluddrade jag fram! Haha!
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2015-12-02 12:51:37 följande:

Ska vi har det så här fram till förlossningen? Gaaaah! Hoppas verkligen inte.

Heh, för mig blev det bara värre och värre förra gången, men då hade jag stora sömnsvårigheter redan runt v 20-25 nånstans med långa perioder av vakenhet på natten. Jag vet att jag var så frustrerad över att inte kunna "vila innan bebis kommer" som alla sa. Den här gången har jag det faktiskt lättare, kanske för att jag är så van vid att sova dåligt...
  • qatteriin
    himw skrev 2015-12-02 13:06:55 följande:
    Jag sover också så vimla dåligt på nätterna- får nog mest sammanhängande sömn på mina efter-lunch-lurer :)

Men jag tycker det är så konstigt- för allt annat är ju så smart uttänkt med kroppens förberedelser, borde vi inte då sova som stockar sista månaden för att vara utvilade inför förlossningen? Borde ju vara någon sömnhormon som slog till :) Eller så är det för att man ska förbereda sig för vakna nätter med amning och skrikande bebis- huvva! ;)
    Jag har tänkt detsamma!! :-P Så tröttsamt att inte få vila i form! Har hört den där teorin om att det ska vara som förberedelse, jag vet inte jag. När jag ammat har jag haft mycket lättare med sömnbristen, amningshormonerna hjälper en att fungera ändå, väldigt smidigt den biten iaf.
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 13:11:07 följande:
    Med tanke på hur mkt tid jag spenderat på toaletten de senaste månaderna så tycker jag att man borde få ett gravidpaket som innebär helrenovering av badrummet, ink någon smart uppfinning så att man kan kräkas med stil och kissa utan att gå upp ur sängen. (hmm är de dessa uppfinningar som kallas 10 liter hink, och vuxenblöja?!)
    Haha jaa för tusan, det är nog så! Fy farao, jag är så innerligt tacksam att jag sluppit kräkas den här gången, då tar jag nog hellre foglossning faktiskt. Man vet vad man har men inte vad man får. :-P
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:22:55 följande:

På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0

Åh vilken fin mage!! Min har blivit en heffaklump senaste veckorna bara, fattar inte hur det gick till, pang sa det bara! Nu får jag kommentarer både från kollegor och från patienter; det förra kan jag ta men det senare är lite svårare att hantera. Mestadels positiva kommentarer men ändå. En sekreterare på jobbet, som jag känner lite privat också, sa härom veckan "åh här kommer vår lilla tjockis!" och då blev jag faktiskt förbannad. Sa till sådär lagom reserverat att det inte är ok att säga så. Jag är ju tjock i vanliga fall men det är oväsentligt, tycker det är så jäkla ofint att kommentera gravidas kroppar, och kroppar över huvud taget. Nu gjorde jag ju det med din, haha, men den är ju så fin. Underbar kommentar om röven! {#emotions_dlg.djavulsk}

• qatteriin

Aaaah den här magen alltså!! Jag har börjat få så ont i sidorna av magen framemot eftermiddagen om jag inte vilat ordentligt under dagen. Tror det helt enkelt börjar bli jobbigt för muskler och ligament att hålla den på plats. Det är särskilt jobbigt på höger sida och det är ju där hon putar ut, önskar att hon kunde ligga mer lodrätt! Barnmorskan i morgon, ska bli spännande att se om hon kan känna hur bebis ligger!

Nu ligger jag på sonens säng och blir matad med "honungsglass" av lego, hihi. Sötkorven. Håll tummarna för att vi vuxna slipper magsjuka, om det var en sån. Ungen kräktes en gång igår (rejält) och aptiten har varit som vanligt under större delen av dagen igår och hela dagen idag, utan att det hänt nåt mer. Pigg som en mört är han. Skönt att maken kan vabba för det är inte lätt att underhålla en tokvild nästan-fyraåring de "symtomfria dagarna" innan han kan gå tillbaka till förskolan! Särskilt när ungen helst vill åka till Kalifornien och hälsa på Blixten McQueen (huvudpersonen i Bilar-filmerna). Så vi kanske kommer en sväng och hälsar på, Seven Costanza! Haha!

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 16:48:52 följande:

Tror du att stödtrosa eller sånt där gravidbälte skulle hjälpa dig? JAg har ju ingen kolla alls, bara vet att jag sett att det finns. Vad skönt att Axel mår bättre! Hoppas att det räcker med det kräket. Själv kommer jag kräva att alla som kommer innan för dessa dörrar tvättar händerna med tvål så fort de kommer innanför dörren. Det går vinterkräksjuka i båda killarnas klasser på skolan... urk!!!

Uuuuh ja det är verkligen skräcken!! Vi är jättenoga med handtvätt när vi kommer hem, det är så skönt att sonen tillochmed gör det självmant och påminner oss om vi råkar glömma.

Jag har lite allergi mot saker som sitter åt, ogillar tillochmed gravidbrallor med resår högst uppe i mudden eftersom det trycker, så jag vet inte om stödtrosa skulle funka... gravidbälte har jag för fogarna men får så mycket sammandragningar av det, bebis do not like, haha! Men jag tror det lugnar sig om jag ser till att vila ordentligt och kanske lägger stöd under magen när jag vilar, behövde aldrig kudde där när jag väntade sonen men har förstått att det hjälper för en del.

Hur går det med virkningen förresten? Jag jobbar fortfarande på min babywrap till bilstolen, tyvärr kräktes Axel på tygdelarna igår så vi har fått tvätta om dem några ggr och det tar ju liksom bort lite av lusten...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)