Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Mallis87 skrev 2016-01-10 19:19:36 följande:

Ååå vad jag är trött på detta nuuuu!!! Hade förvärkar tors kväll till fre morgon. Med typ 8 min mellanrum. Sen förvärkar fre kväll med längre mellanrum, inget på natten. Hade en annan sorts ont igårkväll, ihållande mensvärk typ, precis som jag hade med dottern en hel dag innan vattnet gick. Inatt och idag har jag känt noll. INGENTING!!! Bebisen är Superligan, känner svepande rörelser med jämna mellanrum men ingen jätteaction. Han borrar ner huvudet så det ilar och sticker rätt bra...

Har bf på fredag. Dottern kom ju nästan 4 veckor tidigt, och jag fasar för om jag ska gå över denna gång?! Usch villllllll inteeeeee!!!!

Ingen slempropp som har gått. Jag dricker hallonbladste som en galning, men känner absolut ingenting. Känner mig så sur och på dåligt humör. Vill bara att ungen ska komma ut...

Jag känner precis samma som dig, hela beskrivningen stämmer. Hoppas det är vår tid snart!
  • minahjärtan0609
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Jag var helt inställd på att få innan bf då jag fått de andra två under v 39. Det är knäckande att gå över även om det bara är fyra dagar hittills. Jag lider med er som gått över nästan två veckor!
  • minahjärtan0609
    Elma skrev 2016-01-10 19:42:42 följande:

Tillhör kategorin som fått för mig att det blir ungefär som sist vilket var 3 dagar före bf, problemet är bara att jag inte vet vilket bf jag ska gå på ;)

På kub sa de den 13:e men på rul den 18:e januari och här ändrar de tydligen efter rul numera. Har inget minne av att de ändrade så sist jag var gravid, vilket är lite mer än två år sen nu. Känner mig lite förvirrad ärligt talat. 

Det skulle kunna förklara varför jag gått över. Fick 6 på kub men på rul sa hon att 12 vore mer rimligt men att de inte ändrar för att kub ska vara det säkraste, fråga mig inte varför. Kanske är 12e det "riktiga" datumet. I så fall är det två dagar kvar :) känner mig genast mer positiv.
  • minahjärtan0609
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 20:06:21 följande:

Tycker att alla bebisar kan vara "lydiga" å komma på BF. Vore så mkt enklare då :)

Ja visst vore det så :)
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Grattis!! Va härligt att du mår så bra och att du fick en bra förlossning!
  • minahjärtan0609

Nu är det dags för vardagsvanor igen. Känns helt ok även om jag trodde bebis skulle ha kommit vid detta laget.

Ang kub, rul. Man får väl helt enkelt ta det med en nypa salt även om det är svårt när man passerar bf. Jag har ju oxå satt det som ett sista datum så nedräkningen blir brutal. Samtidigt som det är skönt att jag har det tidiga datumet som det officiella ifall det blir aktuellt med igångsättning.

• minahjärtan0609

Jippi! Nu gick slemproppen! Det händer något iallafall :) men tidigare två hade jag förlossning inom två dagar så nu hoppas jag för fullt här.

• minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2016-01-11 07:47:17 följande:

Jag fick en tanke igår om att "familjelivstråden kommer säkert ha 10 000 inlägg innan jag får nån bebis!!" Men det är ju nästan 600 inlägg tills dess så nu får ni se till att skriva aktivt... Hahaha!

600 inlägg ska vi väl kunna ordna :) vi får skriva som bara den idag.
  • minahjärtan0609
    Mallis87 skrev 2016-01-11 08:22:54 följande:
    Hoppas det är på G! Har du haft några känningar innan proppen gick?
    Jag har haft massor av förvärkar i över en vecka, särskilt på natten. Men igår kändes det som om huvudet ville ut det liksom borrade ner sig ännu djupare och jag ser det på magen att den sjunkit. Fick precis en ond värk, kanske, kanske är det på gång!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)