WiMe06 skrev 2015-12-10 19:49:55 följande:
Ja, det är jättesynd, det området vi bor i har liksom hamnat på fel sida av huvudvägen som går runt hela samhället och sen har dem liksom inte tänkt till ngn cykelväg, området är inte mer än 5 år gammalt medan resten av samhället är från 70 och 80 tal, så det har liksom hamnat lite utanför, tråkigt. När barnen gick på dagis fortfarande hade vi 100 m typ till dagis, ser det från vår trädgård, men nu när dem börjar skolan så ligger den uppe vid centrum mitt i samhället. Finns en skola närmre, som hade tagit barnen 5 minuter att cykla till och bara ett rejält övergångsställe att korsa, men tyvärr blev äldsta mobbad på den skolan och ingen lärare brydde sig och den biträdande rektorn meddelade inte ens huvudrektorn utan sket i det han också så då kände vi att enda utvägen var att byta skola.
Jobbigt när skola och dagis hamnar på så olika håll och det ställer till sig med bil och sådär. Har ni planer på att flytta?
Vad dumt av dem att inte tänka längre när det är såpass nytt! Himla tråkigt med skolan, tur det finns fler så det gick att byta. Där jag växte upp fanns bara en skola och det är en av anledningarna till att jag aldrig kan tänka mig att flytta ut till ett så litet samhälle.
Nja, inga planer att flytta, men fantasier. Finns inte en chans i världen att vi skulle kunna köpa hus som jag drömmer om, om vi inte vinner på lotto. :-P Men jag skulle vilja hitta en ny lägenhet eller hyresradhus. Nånting på bottenplan med liten gräsplätt. Vi har en förfärlig hyresvärd men det kommunala bostadsbolaget har 10 års kötid på den sortens bostäder som vi vill ha så där är det rätt kört eftersom vi bara köat i typ tre år. Men det finns mycket privata värdar här i stan iaf. Om lottovinsten uteblir.

Vi trivs ok i området men det är inte direkt ett av de mer trivsamma/trygga områdena i stan så det spelar också in. Men mest är det min längtan efter markkontakt som drar, hehe. Jag är uppväxt mitt i skogen liksom.