Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

minahjärtan0609 skrev 2015-12-08 12:56:15 följande:

Ja bums iväg till läkaren och försök få en sjukskrivning. Jag bävar själv för hur det ska bli efter torsdag då min vecka är slut. Tänkte ringa vct i morgon och be om en läkare som vill sjukskriva mig nej men helt seriöst så känns det orimligt att jobba.

Jag har även börjat få riktiga värkar. De kommer och går och sotter i ryggen. Ni som fött nyligen eller har bättre minne än vad jag har, hur länge brukar man ha såna här värkar innan det är dags? Jag tycker det känns som om detskullevara dags vilken dag som helst, kan inte fatta att jag kanske ska gå med värkar i en månad till!

Jag har ju tack och lov sjukskrivning halvtid i alla fall, heltid hade jag inte överlevt!

Jag hade ju i princip inga förvärkar med sonen, aldrig några som gjorde ont. Har förstått att det är vanligare för varje graviditet. En kompis hade smärtsamma förvärkar från typ v 27 men då fick de åka in och stoppa förlossningen några gånger eftersom det påverkade tappen... Det är nog väldigt individuellt men om de gör så ont så kke du ska kolla upp det?
  • qatteriin

Jag får också sjukskrivning via läkaren som är kopplad till mvc, men mvc ligger på vc och läkaren jobbar på vc så ingen större skillnad här. Förutom att han bara verkar ha tider för mvc på onsdagar, haha!

• qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Jag har packat till en viss del. Ska ner lite kläder till mig, sånt jag fortfarande använder, och nån mer body till bebis. Och kamera och laddare. Sen är jag nog färdig.
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 14:19:08 följande:

aha. det förklarar det hela! stort grattis till mannens jobb! Axel har ingen kompis som bor i närheten vars förälder kan hämta Axel samtidigt? Förstår att du inte vill ha honom längre tid än han redan går.

Ja det är bara tillfälligt via bemanning tyvärr, som vanligt för honom, jag avskyr bemanningsbranschen för man blir ju som livegen... Men det är bättre än inget förstås. Nej vi känner i princip inga här, pratat lite med grannarna när vi ses men dels är jag ju inte så social till att börja med och dels orkar och hinner man inte knyta kontakter så mycket när man jobbar heltid som jag gjort sen vi flyttade hit. Men det är så kort tid kvar så det ska väl gå bra. Blir jag heltidssjukskriven så blir det ju lite lättare för då kan jag ju vila hela dagen emellan.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 14:28:53 följande:

Åh på BF! Det var coolt! Ja, man räknar ju med att andra barnet kommer som första! Jag hade BF 15/12-13 å 31/12-15 tittade hon ut :) räknar med att gå över lika länge denna gång, även om jag hoppas på att denna vill komma tidigare :)

Haha och jag hoppas att min vill komma senare! Eller ja det är väl inte nödvändigt men det vore väl skönt att få lite mer tid mellan jul och födelsedag, haha! Men jag försöker att inte ha för mycket förväntningar alls på nåt.
  • qatteriin

Jag och sonen har pysslat lite ikväll, jag orkade, wohoo! Så nu är det bäst att det blir en Sally! Glad att jag fick till att göra en eftersom sonen fick en som förstaplagg.

• qatteriin
    SweetSugarGirl skrev 2015-12-08 15:11:38 följande:

Hej! Får man hoppa in här som en nykomling? ????

Jag väntar mitt fjärde barn med bf 9 januari. Dock så har jag haft förvärkar sedan i lördags och idag är dom riktigt jobbiga så det finns en chans att han kommer snart redan.

Mina andra barn är Harry 5 år, William 3 år och Oscar snart 2 år. Liten i magen ska heta Erik.

Välkommen in! Finns en nygjord bf-lista några sidor bak ifall du vill skriva in dig.
  • qatteriin

Tack allihopa! Jag gjorde en schablon för bokstäverna genom att skriva ut namnet från datorn i lämplig font i lagom storlek, klistra upp papperet på en bit flingkartong och skära ut bokstäverna. Lite pilligt men blir bra, hade jag försökt mig på att skriva på frihand så hade ingen sett vad det skulle stå.

Jag har så mycket idéer men ingen som kan utföra dem om jag inte gör det, haha. Sist bad vi svärmor virka en filt med mormorsrutor till barnvagnen... Hon virkar liksom i sömnen nästan. Nåja, hon tyckte rutorna blev så små så hon gjorde dem gigantiska istället och filten blev så stor att den nästan funkar som överkast till en normalstor säng. Så det gör vi inte om, hehe. Hon erbjuder sig inte heller. Men idag när jag beklagade mig till min mor över mitt dåliga samvete för att jag inte hinner sy ett lapptäcke till bebis som jag gjorde till Axel, så blev hon sugen själv på det projektet, så kanske får bebis ett lapptäcke ändå. Det är så roligt att hon är sugen på att sy, hon är pensionerad syfröken och fick sluta pga artros i händerna och komplikationer från karpaltunnelsyndrom som innebär att hon förlorat känseln i fingertopparna. Så hon har väldigt svårt att handarbeta, men hon blev visst helt biten efter att ha lagat min vinterkappa!

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 20:00:27 följande:

Åh va roligt att din mamma kan göra något pyssel igen! Måste ju vara jättejobbigt annars med händerna. Min svärmor har också gjort en filt med mormorsrutor och jag har sett rutorna var för sig men har inte sett filten sedan den blev färdig så jag vet inte hur stor den blir, men jag hoppas att den inte blir för stor. Hon skulle nog bli ledsen om vi inte använde den. Jag tror att hon gärna vill hjälpa till med det HON är bra på (min mamma kan inget om handarbete) för att det är ju tyvärr vanligt att farmor och farfar hamnar lite i skymundan av mormor och morfar - eller jag vet ju inte om det är något hon medvetet tänkt på men ändå. Makens syskon är singlar och enligt utsago helt ointresserade av barn så detta är eventuellt hennes enda chans till barnbarn så det kan ju vara därför också

Haha ja alltså svärmors rutor var ungefär 3 dm varje ruta, jag vet inte riktigt hur hon tänkte där! Vi har använt det ändå men inte till det som detvar avsett för. Men de köper inte självmant presenter eller julklappar till sonen heller så jag är inte så förvånad. Deras enda barnbarn också och min svåger lär aldrig få några ungar. Men det är som det är, sonen älskar dem ändå och de älskar ju honom på sitt sätt.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 20:47:22 följande:

Super fin!!! Eftersom vi inte bestämt namn så ska jag skriva Lillutt på en eller två av de neutrala tråkbodysarna som jag köpt. Kan bara inte bestämma mig om jag ska använda textilfärg eller brodera. Tål din textilfär med glitter mer än 30 graders tvätt?

När man strukit på den klarar den 40 grader utan problem, funkar nog med 60 också om det kniper. Sonens senaste tröja har vi tvättat oräkneliga gånger (på 40) och den glittrar fortfarande precis lika mycket. Brukar tvätta utochin. Broderi är ju himla fint annars, det fixar inte jag!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)