• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Emelie86
    FrökenC skrev 2015-08-11 21:49:56 följande:

Till er som vill gå med i gruppen BF januari 2016 så tipsade en medlem i gruppen att göra såhär om man inte får upp gruppen i vanliga sökningen:

"När jag sökte på gruppen igår fick jag fram den. Skriv hela namnet och välj fler resultat eller liknande. Då kommer en sida upp å så väljer man grupper å där fanns den"

För mig står det bara "sökningen gav inga resultat" när jag söker och finns inget att välja eller nåt. Vad synd :/
  • Bubblor

Äh, jag ger upp med den där facebookgruppen, så galet krångligt, jag hittar då ingenting, precis som Emelie86, även när jag sökte via grupper etc.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-11 21:09:00 följande:

Jag jobbar 85% och läser på halvtid, läste heltid förrut men kände att det blev för mkt när man har hem och familj också. Jag läser ekonomi och administration. Min tanke är att skola om från uska, är rätt trött på det jobbet nu. Vad ska du läsa och hur kommer du lägga upp dina studier?

Okej ja det är ju ändå ganska mycket med 135%. Jag ska läsa svenska på heltid men ska inte jobba, är tjänstledig eftersom vi flyttar utomlands nästa vecka. Det kommer vara två delkurser som går parallellt under halva terminen och sedan två nya delkurser resten av terminen. Det ska vara två föreläsningar per vecka, så det blir förhoppningsvis inte så mycket. Hoppas kunna ta alla poängen under hösten så att jag kan välja att fortsätta med nästa kurs under mammaledigheten om jag känner att jag hinner.
  • FrökenC

Någon som har/haft problem med förstoppning under graviditeten och hittat någon huskur mot det? Blir så orolig när det blöder från nr1 när man gör nr2, även att barnmorskan sagt att det beror på att blodkärl brister när det blir så. Känns inte bra och vill inte gå på toa om det ska vara så när man ska göra nr2. Blir ledsen och orolig

• Seven Costanza
    FrökenC skrev 2015-08-11 22:51:24 följande:

Någon som har/haft problem med förstoppning under graviditeten och hittat någon huskur mot det? Blir så orolig när det blöder från nr1 när man gör nr2, även att barnmorskan sagt att det beror på att blodkärl brister när det blir så. Känns inte bra och vill inte gå på toa om det ska vara så när man ska göra nr2. Blir ledsen och orolig

Bara två gånger men för mig räcker det att koka upp några (6-8 st) Katrinplommon och äta som kräm.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-11 22:30:09 följande:

Okej ja det är ju ändå ganska mycket med 135%. Jag ska läsa svenska på heltid men ska inte jobba, är tjänstledig eftersom vi flyttar utomlands nästa vecka. Det kommer vara två delkurser som går parallellt under halva terminen och sedan två nya delkurser resten av terminen. Det ska vara två föreläsningar per vecka, så det blir förhoppningsvis inte så mycket. Hoppas kunna ta alla poängen under hösten så att jag kan välja att fortsätta med nästa kurs under mammaledigheten om jag känner att jag hinner.

Jo men precis och vill man slippa sitta uppe hela nätterna så räcker det med 50% studier. Nej men två föreläsningar kan nog vara rätt okej om man bara ska koncentrera sig på studierna. Jag tror jag kommer försöker läsa några kurser också under föräldraledigheten.

Ja just det, ni flyttar ju nästa vecka. Vad härligt. Börjar du bli nervös eller så? Har ni lägenhet eller hus här hemma som ni ska ha kvar under tiden ni bor utomlands?
  • mitthemligajag

Någon som har/haft problem med förstoppning under graviditeten och hittat någon huskur mot det? Blir så orolig när det blöder från nr1 när man gör nr2, även att barnmorskan sagt att det beror på att blodkärl brister när det blir så. Känns inte bra och vill inte gå på toa om det ska vara så när man ska göra nr2. Blir ledsen och orolig smile4.gif

Ät fruktvinet från hälsokost förra gången! Torkade frukt kuber med dadlar kiwi har jag för mig och dom hjälpte faktiskt! Har för mig att de står att de ej ska tas av gravida men min bm okejade det eftersom de Bara är frukt och de är mest för att i slutet kan diarre sätta igång en förlossning. Väl värt att prova, fungerade galant många gånger
  • Hame

Ja, jag har haft trög mage både under förra graviditeten och nu. Äter Visiblin morgon och kväll och försöker dricka mycket vatten. Går det för många dagar tar jag laktulos också. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)