• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Himw och Znö - det är ju sö jobbigt att inte ha ngn energi. Jag börjar jobba på tisdag och mina distansstudier startar på måndag, och barnen börjar fritids på måndag. Usch jag undrar hur man ska orka med både jobb och studier, men måste man så. Kommer passa på att vila på fm dem dagar jag jobbar kväll. Men imorgon blir det att inhandla järntillskott. Äter ju gravid-vitaminer och dem innehåller ju ändå en del järn. C-vitamin är kanske inte så dumt heller.

Skönt vi kan peppa varandra lite här inne hoppas vi blir piggare snart allihopa.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-11 19:46:50 följande:

Himw och Znö - det är ju sö jobbigt att inte ha ngn energi. Jag börjar jobba på tisdag och mina distansstudier startar på måndag, och barnen börjar fritids på måndag. Usch jag undrar hur man ska orka med både jobb och studier, men måste man så. Kommer passa på att vila på fm dem dagar jag jobbar kväll. Men imorgon blir det att inhandla järntillskott. Äter ju gravid-vitaminer och dem innehåller ju ändå en del järn. C-vitamin är kanske inte så dumt heller.

Skönt vi kan peppa varandra lite här inne hoppas vi blir piggare snart allihopa.

Jag ska också plugga på distans i höst! Ska du plugga heltid, eller hur kommer du kombinera jobb och studier? Vad ska du läsa?
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-11 17:34:30 följande:
    Usch då, men vad skönt du fick tid till läkaren.
    Ja, det var skönt att hon i alla fall tog mig på allvar :) så får vi se vad han säger! :)
  • Mallis87

Det är obehagligt med hög puls! Jag kan knappt gå upp för en trappa längre, blir superanfådd. Har gjort massa utredningar/tester pga min puls för ett par år sedan, då min vilopuls ligger runt 100-110, även då nattetid när jag sover... Och nu är den ju nog rätt mycket högre när jag är gravid. Håller tummarna att jag blir beviljad graviditetspenning med detta barn också, har inget stillasittande jobb så annars blir det tufft i slutet!

• Znö
    WiMe06 skrev 2015-08-11 19:46:50 följande:

Ja, vi får hoppas det vänder snart c-vitamin ska visst hjälpa kroppen att ta upp järnet, jag har ätit Niferex en tid nu men tycker inte det hjälper så tänkte prova med det.

Jag pluggar och jobbar också och vet inte riktigt hur jag ska orka, men man får ta en vecka i taget...

Hang in there! Snart är vi pigga(re) igen
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-11 20:08:28 följande:

Det är obehagligt med hög puls! Jag kan knappt gå upp för en trappa längre, blir superanfådd. Har gjort massa utredningar/tester pga min puls för ett par år sedan, då min vilopuls ligger runt 100-110, även då nattetid när jag sover... Och nu är den ju nog rätt mycket högre när jag är gravid. Håller tummarna att jag blir beviljad graviditetspenning med detta barn också, har inget stillasittande jobb så annars blir det tufft i slutet!

Ja, men fy.
    Första sa min bm "pulsen är nog lite hög för att du var precis uppe och gick" men fick förklara att så är det hela tiden! Går jag 50 meter så är jag helt slut! Jag undrar hur det ska gå att börja jobba.. Bm föreslog att sjukskriva mig 7 dagar och vänta in läkartiden 1/9. Haha. Jobbar inom hemtjänsten så det lär inte bli lätt precis..
  • Znö
    Seven Costanza skrev 2015-08-11 19:44:58 följande:

Jag var på BM-besök igår några timmar efter RUL (som gjordes med annan BM). Hade lite högre blodtryck men fortfarande normalt och allt såg bra ut förutom att mitt järnvärde försämrats från 120 till 107 tror jag det var, så jag har också köpt järntabletter. Tyckte bara det var störigt att de inte får tas i samband med mat utan ca två timmar före eller efter mat så då måste man ju komma ihåg att ta morgondosen mellan frukost och lunch och sedan den andra på kvällen.

Jag tycker också det är lite jobbigt att man inte får ta dem i samband med mat. Mitt problem är att jag äter typ hela tiden haha (+10 kg so far, har gått upp mkt tidigare grav också men alltid gått ner allt 3 månader efter så jag är lugn ). Att hitta ett 4-timmars hål där jag ska ta tabletterna är omöjligt. Mjölkprodukter och kaffe ska särskilt hämma upptaget av järn och c-vitamin främja upptaget, så jag försöker göra mitt bästa med att låta bli att äta sånt man inte ska i samband med tabletterna och dricka kaffe haha.
  • Seven Costanza
    Znö skrev 2015-08-11 20:31:37 följande:

Jag tycker också det är lite jobbigt att man inte får ta dem i samband med mat. Mitt problem är att jag äter typ hela tiden haha (+10 kg so far, har gått upp mkt tidigare grav också men alltid gått ner allt 3 månader efter så jag är lugn ). Att hitta ett 4-timmars hål där jag ska ta tabletterna är omöjligt. Mjölkprodukter och kaffe ska särskilt hämma upptaget av järn och c-vitamin främja upptaget, så jag försöker göra mitt bästa med att låta bli att äta sånt man inte ska i samband med tabletterna och dricka kaffe haha.

Jag ska göra så gott jag kan men annars tar jag dem när jag kommer på det. Det är ju inte farligt att ta dem med mat utan bara onödigt eftersom de hjälper sämre då. Blir lättare sedan när jag bara ska ta en tablett om dagen för då tänkte jag ta den strax innan läggdags på kvällen, då brukar det ha gått några timmar sedan jag åt.
  • FrökenC

Är vi inte fler med BF i januari som inte fick plats i den första Facebook-gruppen?

Gå isåfall med i BF januari 2016 på Facebook.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)